بندی………………………………………………………………………………………….92 جدول 4-17: میانگین هندسی پاسخ های کارشناسان در مورد اولویت بندی ارجحیت مولفه-های “موقعیت جغرافیایی” هتل و نتایج اولویت-بندی………………………………………………………………………93 جدول 4-18: میانگین هندسی پاسخ های کارشناسان در مورد اولویت بندی ارجحیت مولفه-های “قیمت خدمات” هتل……………………………………………………………………………………………………………….94 جدول 4-19: آمار توصیفی پاسخ های گردشگران در مورد اهمیت مولفه های انتخاب هتل……95 جدول 4-20: نتایج اولویت بندی مولفه های انتخاب هتل توسط آزمون فریدمن برای مولفه-های اصلی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..95 جدول 4-21: آماره‌های آزمون رتبه‌ای فریدمن برای مولفه های اصلی…………………………………….96 جدول 4-22: آمار توصیفی پاسخ های گردشگران در مورد اهمیت مولفه های عوامل محسوس در انتخاب هتل…………………………………………………………………………………………………………………………..96 جدول 4-23: نتایج اولویت بندی مولفه های انتخاب هتل توسط آزمون فریدمن برای مولفه-های عوامل محسوس………………………………………………………………………………………………………………………….96 جدول 4-24: آماره‌های آزمون رتبه‌ای فریدمن عوامل محسوس……………………………………………..96 جدول 4-25: آمار توصیفی پاسخ های گردشگران در مورد اهمیت مولفه های قابلیت اعتماد در انتخاب هتل……………………………………………………………………………………………………………………………….98 جدول 4-26: نتایج اولویت بندی مولفه های انتخاب هتل توسط آزمون فریدمن برای مولفه های قابلیت اعتماد……………………………………………………………………………………………………………………………..98 جدول 4-27: آماره‌های آزمون رتبه‌ای فریدمن برای متغیر قابلیت اعتماد……………………………..98 جدول 4-28: آمار توصیفی پاسخ های گردشگران در مورد اهمیت مولفه های پاسخگویی در انتخاب هتل……………………………………………………………………………………………………………………………….99 جدول 4-29: نتایج اولویت بندی مولفه های انتخاب هتل توسط آزمون فریدمن برای مولفه-های پاسخگویی………………………………………………………………………………………………………………………………….99 جدول 4-30: آماره‌های آزمون رتبه‌ای فریدمن برای متغیر پاسخگویی………………………………..100 جدول 4-31: آمار توصیفی پاسخ های گردشگران در مورد اهمیت مولفه های اطمینان دهی در انتخاب هتل…………………………………………………………………………………………………………………………….100 جدول 4-32: نتایج اولویت بندی مولفه های انتخاب هتل توسط آزمون فریدمن برای مولفه-های اطمینان-دهی……………………………………………………………………………………………………………………………101 جدول 4-33: آماره‌های آزمون رتبه‌ای فریدمن برای متغیر اطمینان-دهی……………………………101 جدول 4-34: آمار توصیفی پاسخ های گردشگران در مورد اهمیت مولفه های همدلی در انتخاب هتل………………………………………………………………………………………………………………………………………….102 جدول 4-35: نتایج اولویت بندی مولفه های انتخاب هتل توسط آزمون فریدمن برای مولفه-های همدلی……………………………………………………………………………………………………………………………………..102 جدول 4-36: آماره‌های آزمون رتبه‌ای فریدمن برای متغیر همدلی……………………………………..102 جدول 4-37: آمار توصیفی پاسخ های گردشگران در مورد اهمیت مولفه های موقعیت جغرافیایی در انتخاب هتل………………………………………………………………………………………………………………………..103 جدول 4-38: نتایج اولویت بندی مولفه های انتخاب هتل توسط آزمون فریدمن برای مولفه-های موقعیت جغرافیایی………………………………………………………………………………………………………………….104 جدول 4-39: آماره‌های آزمون رتبه‌ای فریدمن برای متغیر موقعیت جغرافیایی…………………..104 جدول 4-40: آمار توصیفی پاسخ های گردشگران در مورد اهمیت مولفه های قیمت خدمات در انتخاب هتل…………………………………………………………………………………………………………………………….105 جدول 4-41: نتایج اولویت بندی مولفه های انتخاب هتل توسط آزمون فریدمن برای مولفه-های قیمت خدمات………………………………………………………………………………………………………………………….105 جدول 4-42: آماره‌های آزمون رتبه‌ای فریدمن برای متغیر قیمت خدمات………………………….105 جدول 5-1: نتیجه رتبه بندی معیارهای تاثیرگذار بر انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران و کارشناسان……………………………………………………………………………………………………………………………….109 چکیده هدف از انجام این تحقیق اولولیت بندی شاخص های تاثیر گذار بر رضایت گردشگران با استفاده از مدل تحلیل سلسله مراتبی داده ها (موردمطالعه: هتل های استان مازندران) بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری آن کلیه گردشگران استان مازندران و کارشناسان هتل‌داری استان بوده است. تعداد نمونه انتخابی برای جامعه گردشگران 394 نفر و برای کارشناسان خبره 5 نفر بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ای محقق ساخته می باشد که شامل سوالات جمعیت شناختی، سوالات مربوط به نظر گردشگران در مورد عوامل موثر بر انتخاب هتل و سوالات مربوط به گردشگران در مورد عوامل موثر بر انتخاب هتل نظر گرفته شد. داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از شاخص های میانگین و انحراف معیار و روش تحلیل سلسله مراتبی و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج آزمون فریدمن برای نظرات گردشگران نشان داد معیارهای “موقعیت جغرافیایی”، “قیمت خدمات”، “عوامل محسوس”، “قابلیت اعتماد”، “اطمینان دهی”، “همدلی” و “پاسخگویی” و نتایج تحلیل سلسله مراتبی برای نظرات کارشناسان نشان داد معیارهای “موقعیت جغرافیایی”، “قیمت خدمات”، “قابلیت اعتماد”، “عوامل محسوس”، پاسخگویی، “اطمینان دهی” و “همدلی” به ترتیب بیشترین ارجحیت را در انتخاب هتل دارند کلید واژه: گردشگر، هتل، تحلیل سلسله مراتبی، فریدمن فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه در این فصل به بررسی كلیات تحقیق پرداخته می شود. ابتدا مساله اصلی تحقیق بیان می-گردد، سپس اهمیت و ضرورت تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد، در ادامه به اهداف دانلود پایان نامه این مطلب را هم بخوانید : منابع تحقیق درمورد حقوق زوجه، محل سکونت، حسن معاشرت اساسی تحقیق، سوالات و فرضیه های تحقیق، جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق و تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق پرداخته شده و در انتها نیز ساختار تحقیق آورده شده است. 1-2- بیان مساله سازمان های خدماتی در مقایسه با سازمان های تولیدی از خصایص ویژه ای برخوردارند. مهم-ترین این خصایص را می توان اهمیت رفتار سازمان، غیر ملموس بودن خدمات، ارائه و مصرف همزمان و میسر نبودن دوباره کاری و یا اقدام اصلاحی بر شمرد. چنین ویژگی هایی سبب شده است که بررسی و بهبود آنها به فرآیند حساس و پیچیده ای تبدیل شود. از طرف دیگر به علت اینکه سازمان های خدماتی (از

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...