پایان نامه آموزش مدیریت رفتار بر بهزیستی روان شناختی دانش آموزان |
1-7-1- آموزش مدیریت رفتار………………………………………………………………………………………………………. 13
1-7-2- بهزیستی روانی…………………………………………………………………………………………………………………. 13
1-7-3-قلدری………………………………………………………………………………………………………………………………… 13
1-8- تعاریف عملیاتی…………………………………………………………………………………………………………………….. 14
1-8-1- آموزش مدیریت رفتار………………………………………………………………………………………………………. 14
1-8-2- بهزیستی روانی…………………………………………………………………………………………………………………. 14
1-8-3- قلدری……………………………………………………………………………………………………………………………….. 14
فصل دوم: ادبیات و پیشینه ی پژوهش
2-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………. 16
2-2- نقش و اهمیت خانواده در بهزیستی روانی فرزندان……………………………………………………………… 17
2-3- تاثیر قلدری بر بهزیستی روانی…………………………………………………………………………………………….. 19
2-4- تعریف آموزش مدیریت رفتار………………………………………………………………………………………………… 21
2-5- تکنیک ها و فنون مدیریت رفتار………………………………………………………………………………………….. 23
2-5-1- تکنیک ثبات رفتار……………………………………………………………………………………………………………. 26
2-5-2- تکنیک های افزایش رفتار ضعیف مطلوب درکودکان قلدر…………………………………………….. 27
2-5-2-1- تکنیک اقتصاد ژتونی…………………………………………………………………………………………………… 29
2-5-2-2- تکنیک قرارداد رفتاری یا قرارداد وابستگی…………………………………………………………………. 30
2-5-3- تکنیک کاهش یا حذف رفتار نامطلوب و نامناسب…………………………………………………………. 32
2-5-3-1- تکنیک جریمه کردن…………………………………………………………………………………………………… 35
2-5-3-2- تکنیک بی توجهی و بی اعتنایی ………………………………………………………………………………. 37
2-5-3-3- تکنیک جبران اضافی…………………………………………………………………………………………………… 38
2-5-3-4- تکنیک محروم کردن…………………………………………………………………………………………………… 39
2-5-3-5- تکنیک خاموش سازی…………………………………………………………………………………………………. 41
2-5-3-6- تنبیه…………………………………………………………………………………………………………………………….. 43
2-5-4- تکنیک شکل دهی رفتار………………………………………………………………………………………………….. 45
2-5-5- تکنیک تعمیم…………………………………………………………………………………………………………………… 47
2-5-6-تکنیک روش های نگهداری رفتار……………………………………………………………………………………… 48
2-5-7- مروری بر پیشینه تاریخی آموزش مدیریت رفتار……………………………………………………………. 50
2-5-8- تحقیقات انجام شده در زمینه آموزش مدیریت رفتار……………………………………………………… 52
2-6- تعریف قلدری و انواع آن……………………………………………………………………………………………………… 55
2-6-1- قلدری سنتی……………………………………………………………………………………………………………………. 57
2-6-2- قلدری سایبری…………………………………………………………………………………………………………………. 57
2-7- ویژگی های خانوادگی دانش آموزان قلدر……………………………………………………………………………. 58
2-8- شیوع قلدری…………………………………………………………………………………………………………………………. 62
2-9- قلدری و جنسیت………………………………………………………………………………………………………………….. 63
2-10- دلایل ارتکاب به قلدری……………………………………………………………………………………………………… 64
2-11- پیامدهای قلدری………………………………………………………………………………………………………………… 66
2-12- مروری بر پیشینه تاریخی قلدری………………………………………………………………………………………. 67
2-13- تحقیقات انجام شده در مورد بهزیستی روانی کودکان قلدر……………………………………………… 68
فصل سوم: روش شناسی پژوهشی
3-1- طرح پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….. 72
3-2- روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………. 72
3-2-1- جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………………… 72
3-2-2- نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………… 72
3-3- ابزار پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………….. 74
3-3-1- پرسشنامه قلدری……………………………………………………………………………………………………………… 74
3-3-2- پرسشنامه بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………………………………….. 75
3-3-3- برنامه مداخله……………………………………………………………………………………………………………………. 77
3-4- روش های تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………….. 79
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………….. 81
4-2- بررسی جمعیت شناختی ……………………………………………………………………………………………………. 82
4-3- تحلیل فرضیات پژوهش……………………………………………………………………………………………………….. 84
4-3-1- فرضیه اول……………………………………………………………………………………………………………………….. 84
4-3-2- فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………………………………… 92
4-3-3- فرضیه سوم………………………………………………………………………………………………………………………. 99
4-3-4- فرضیه چهارم……………………………………………………………………………………………………………………. 106
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………. 112
این مطلب را هم بخوانید :
5-2- بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………… 113
5-3- محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. 122
5-4- پیشنهادهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………… 123
منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 124
پیوست ها و ضمایم………………………………………………………………………………………………………………………… 130
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-3: تعاریف عوامل ریف براساس بنیادهای نظری…………………………………………………………………. 76
جدول2-3 : محتوای جلسات آموزش مدیریت رفتار……………………………………………………………………….. 78
جدول 1-4 : فراوانی خام و فراوانی درصدی میزان و شیوع قلدری…………………………………………………… 82
جدول 2-4 : میانگین و انحراف معیار نمرات دانش آموزان قلدر در گروه کنترل و آزمایش…………….. 83
جدول 3-4 : توزیع فروانی درگروه ها………………………………………………………………………………………………… 83
جدول1-1-4: شاخص های توصیفی مولفه های بهزیستی روانی برای والدین دو گروه کنترل و
آزمایش …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 85
جدول2-1-4: آزمون باکس ، همگنی ماتریس های کوواریانس………………………………………………………… 86
جدول 3-1-4: آزمون کرویت بارتلت ، همبستگی بین متغیر های ترکیبی……………………………………… 87
جدول 4-1-4: آزمون لوین برای بررسی مفروضه همگنی واریانس خطای گروه ها…………………………. 87
جدول 5-1-4: تحلیل کوواریانس چند متغیری مربوط به فرضیه اول ……………………………………………. 88
جدول 6-1-4: نتایج تحلیل کوواریانس روی نمره های پس آزمون مولفه های بهزیستی روانی
والدین گروه های کنترل و آزمایش با کنترل اثر پیش آزمون…………………………………………………………..90
جدول7-1-4: مقایسه زوجی بین والدین گروه های کنترل و آزمایش براساس متغیرها ………………….91
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 05:07:00 ب.ظ ]
|