گفتار چهارم: حقوق و تکالیف حمل و نقل هوایی بین‌المللی.. 35

فصل سوم – یاتا (انجمن بین‌الملل حمل و نقل هوایی): 39

گفتار اول: تاریخچه‌ی یاتا و دلایل تشکیل آن. 40

بند اول: اهداف یاتا 41

بند دوم: اعضاء یاتا 42

بند سوم: ساختار اساسی یاتا 42

بند چهارم: دلایل جایگزینی یاتا با اتحادیه ترافیک هوایی………………………………….. 43

گفتار دوم: کمیته­های یاتا………………………………………………………………….. 43

بند اول: زیرمجموعه­های قاره­ای یاتا……………………………………………………….. 45

گفتار سوم: نقش یاتا در مبادله حقوق و آزادی­های هوائی…………………………………. 45

فصل چهارم: نقش و جایگاه یاتا در توسعه حقوق حمل و نقل هوایی……………………… 49

گفتار اول: حقوق مسافر هوایی……………………………………………………………. 50

بند اول: احتیاط­های لازم در مسافرتهای هوایی و دستورالعمل­های یاتا…………………….. 50

بند دوم: نقش یاتا و ایکائو………………………………………………………………… 52

گفتار دوم: حقوق حمل و نقل هوایی……………………………………………………… 53

بند اول: بررسی حقوق حمل و نقل هوایی و سیر تحول آن………………………………… 53

بند دوم: معاهدات بین­المللی در حمل و نقل بین­المللی هوایی…………………………….. 54

بند سوم: نقش تقصیر یا عمد در مسئولیت و معافیت متصدی حمل و نقل بین­المللی هوایی.. 55

بند چهارم: مفهوم حادثه در حقوق حمل و نقل هوایی…………………………………….. 56

بند پنجم: بررسی تطبیقی معافیتهای غیرقراردادی متصدی حمل و نقل هوایی در مقررات بین­المللی        57

الف: موارد معافیت متصدی حمل و نقل هوایی از مسئولیت……………………………….. 57

ب: مسئولیت مدنی متصدی حمل و نقل هوایی……………………………………………. 59

گفتار سوم: نقش و جایگاه یاتا در توسعه حقوق حمل و نقل هوایی……………………….. 59

 

بند اول: تأثیرات یاتا در توسعه حقوق حمل و نقل هوایی………………………………….. 59

بند دوم: تسهیلات یاتا برای گسترش توریسم……………………………………………… 60

بند سوم: بررسی کنوانسیونهای منعقده یاتا…………………………………………………. 61

فصل پنجم: ایران و یاتا……………………………………………………………………. 62

بند اول: جایگاه یاتا در سلسله مراتب قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی ایران………….. 63

بند دوم: کیفیت همکاری ایران با یاتا………………………………………………………. 64

بند سوم: ارزیابی موارد ضعف زیرساختی،  اجرایی و مقرراتی صنعت حمل و نقل هوایی ایران در مقایسه با قواعد و مقررات یاتا………………………………………………………………………………………… 65

بند چهارم: معایب و مزایای تبعیت از تعرفه‌ها و مقررات یاتا برای صنعت حمل و نقل هوایی ایران          68

بند پنجم: ارزیابی نقش مزیت نسبی سوخت ارزان هواپیما در ایران بعنوان برگ برنده صنعت حمل و نقل هوایی ایران       69

نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………………… 71

الف: نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………… 72

ب: پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………….. 73

ج: منابع و مأخذ……………………………………………………………………………………………… 74

این مطلب را هم بخوانید :

چکیده :

اندیشه پرواز به آسمان و رهایی از زمین از دیرباز در مخیله بشر وجود داشته و تلاشهای عدیده ای جهت دست یابی به این هدف نموده است .نخستین کسی که عملا در این راه کوشش کرد لئوناردو داوینچی بود و بعد از وی افرادی چون ونو فرانسوی ، هنسون آلمانی طرح وی را دنبال کردند و در نهایت اولین اختراع در سال 1903 توسط برادران رایت بود ، با اختراع هواپیما ، موضوع بهره برداری از هوا و حقوق ناشی از آن برای کشورها مطرح گردیده و از آنجا که سیستم حمل و نقل هوایی و توسعه آن بسیار پر اهمیت است و گسترش روز افزون توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در دهه اخیر در جهان به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه و رشد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مطرح شده و از جایگاه ویژه ای در برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و تکنولوژیکی کشورهای مذکور برخوردار است و از آنجا که حفظ حریم هرکشور از منظر امنیتی و سیاسی و حقوقی دارای اهمیت ویژه میباشد دولتها بر آن گشتند تا به تاسیس سازمانهای حقوق هوایی جهانی هم چون یاتا نمایند .در رساله مذکور به بررسی نقش و جایگاه یاتا در توسعه حقوق حمل و نقل هوایی پرداخته میشود و محقق سعی دارد در پنج فصل به بررسی موضوع بپردازد و در ابتدا در فصل اول سعی میکند به کلیات بپردازد و در این فصل موضوع حمل و نقل بین الملل و اقسام آن را بررسی میکند ، در فصل دوم به بررسی جزیی‌تر موضوع میپردازد و به تحلیل دقیق تر در باب حمل و نقل هوایی توجه کرده و حقوق و تکالیف حمل و نقل هوایی بین المللی را مطرح میکند ، در فصل سوم به بررسی دقیق اتحادیه یاتا ، شرایط ، ارکان و اعضاو سایر موارد مرتبط با آن میپردازد سپس محقق در فصل چهارم موضوعات را باهم مرتبط

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...