پایان نامه ارشد: ارزیابی و مقایسه برآورد میزان رسوب سطح جاده جنگلی توسط دو مدل WARSEM وSEDMODL |
1-2-1- جاده جنگلی ………………………………………………………………………
1-2-2- یک قطعه جاده …………………………………………………………………..
1-2-3- فرسایش پذیری خاک ………………………………………………………….
1-2-4- هدر رفت خاک …………………………………………………………………..
1-2-5- نقش بافت، ساختمان و مواد آلی در هدر رفت خاک………………………..
1-2-6- نقش سازند زمین شناسی در هدر رفت خاک ……………………………..
1-2-7- نقش درجه شیب در هدر رفت خاک …………………………………………
1-2-8- نقش جهت شیب در هدر رفت خاک …………………………………………
1-2-9- رواناب ……………………………………………………………………………
1-2-10- الگوی جریان رواناب روی ساختمان جاده جنگلی ………………………..
1-2-11- مدل برآورد رسوب SEDMODL………………………………………………
1-2-12- مدل برآورد رسوب WARSEM …………………………………………….
1-2-13- سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) ……………………………………….
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1- سابقه تحقیق در داخل کشور …………………………………………………
2-2- سابقه تحقیق در خارج از کشور ……………………………………………….
2-2-3- جمع بندی نظرات ارائه شده ………………………………………………..
فصل سوم: مواد وروشها
3-1- مواد ………………………………………………………………………………
3-1-1- مشخصات کلی منطقه مورد مطالعه ………………………………………
3-1-2- شیب و ارتفاع از سطح دریا ………………………………………………
3-1-3- خصوصیات اقلیمی …………………………………………………………
3-1-4- خصوصیات زمین شناسی ………………………………………………..
3-1-5- مشخصات خاکشناسی ………………………………………………….
3-1-6- راههای دسترسی ………………………………………………………….
3-2- روش پژوهش ………………………………………………………………….
3-2-1- جمع آوری اطلاعات و برداشت مقدماتی ……………………………….
3-2-2- برآورد رسوب جاده با SEDMODL ……………………………………….
3-2-3- برآورد رسوب جاده با WARSEM …………………………………………
3-2-4- اندازهگیری میدانی رسوب ………………………………………………..
3-2-5- محاسبات آماری ……………………………………………………………
فصل چهارم: نتایج
این مطلب را هم بخوانید :
4-1-موقعیت جاده وسگمنتها ……………………………………………………
4-2- مقایسه و ارزیابی دو مدل WARSEM و SEDMODL ……………………….
4-2-1- محاسبه فرسایش …………………………………………………………
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1- بحث…………………………………………………………………………….
5-2- نتیجهگیری …………………………………………………………………….
5-3- پیشنهادات ……………………………………………………………………..
چکیده:
برای دسترسی و مدیریت هر چه بهتر جنگلها وجود جادههای جنگلی ضروری بوده ولی از طرفی جادههای جنگلی باعث تغییر الگوی طبیعی توزیع رواناب می شود. افزایش سرعت رواناب روی سطح جاده و تولید و انتقال رسوب به آبراهههای پایین دست باعث آلودگی منابع و زیستگاههای آبی و خاکی میشود.امروزه مدلهای مختلفی برای پیشبینی میزان رسوبدهی وجود دارد که میتوانند به کارشناسان جهت پیشبینی میزان تولید رسوب در جادههای جنگلی کمک کنند. این تحقیق با هدف ارزیابی و مقایسه ی میزان رسوب برآورد شده روی سطح جاده جنگلی توسط دو مدل WARSEMو SEDMODL در سری یک جنگل آموزشی و پژوهشی دارابکلا به اجرا درآمد. کل جادههای منطقه به واحدهای همگن تقسیم گردید و سپس برای هر واحد، طول جاده، عرض جاده، میزان فرسایش زمینشناسی، عاملهای مربوط به سطح
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 03:04:00 ب.ظ ]
|