2- نظام حرفه آموزی بازار کار یا آموزش مبتنی بر مرکز حرفه آموزی.. 31

3- نظام حرفه‌ای آموزی بنگاه اقتصادی.. 32

تفاوت شیوه های مختلف آموزش و حرفه آموزی.. 33

1-آموزش حرفه‌ای یا مدرسه محور. 33

2- حرفه آموزی بازار کار یا آموزش مبتنی بر مرکز. 33

3- حرفه آموزی بنگاه اقتصادی(درون بنگاهی) 34

ورودی ها، فرآیندهای آموزشی و خروجی های آموزش های فنی و حرفه ای.. 35

فراگیران دوره های آموزش های فنی و حرفه‌ای.. 35

مربیان و مدرسان دوره های آموزش های فنی و حرفه‌ای.. 35

خروجی های دوره های آموزش های فنی و حرفه‌ای.. 35

آموزش های فنی و حرفه‌ای در ایران. 36

دلایل ایجاد نظام مهارت آموزی در ایران و اصول حاکم بر آن. 40

سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای.. 42

مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای.. 48

1-آموزش در مراکز  ثابت… 48

الف) آموزش در زندان ها 49

ب) آموزش در پادگان ها 49

2- آموزش در واحدهای سیار. 49

3- آموزش در صنایع. 50

الف- آموزش در مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی.. 50

ب- آموزش من کار. 50

ج- آموزش خودیاری فنی.. 50

4- آموزش در مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای.. 51

استفاده از شبیه سازی برای مهارت آموزی.. 51

مزایای استفاده از شبیه سازی در مهارت آموزی.. 52

وضعیت نظام آموزش فنی و حرفه‌ای ایران و چالش های آن. 53

چالش های های بیرونی و درونی سیستم های آموزش فنی و حرفه ای ایران. 59

الف) چالش های درونی سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای: 59

ب- چالش های بیرونی سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای: 60

سایر چالش های پیش رو. 62

تاثیر جهانی شدن  در آموزش های فنی و حرفه‌ای.. 65

1- آینده ی مهارت سازی: مسائل فشار زا و ارزیابی ها 66

2- ارتقا مهارت های نیروی کار. 67

3- فرصت ها و ظرفیت های اجتماعی.. 67

چالش های آموزش فنی و حرفه‌ای در قرن بیست و یکم. 68

1- اقتصاد آموزش حرفه‌ای.. 69

2- موقعیت اجتماعی آموزش حرفه‌ای.. 70

3- جنبه های منطقه ای و بین اللملی آموزش حرفه‌ای.. 71

2- معرفی سطوح آموزش های فنی و حرفه‌ای.. 72

گواهی مهارت درجه دو. 72

پایان نامه ها

 

گواهی مهارت درجه یک… 72

گواهی مهارت تخصصی (طرح 18 ماهه) 72

معرفی طرح آموزش ممتاز (طرح 18 ماهه) : 73

مقدمه. 73

اجرای اولین دوره آموزش نمونه کارگر ماهر. 76

ویژگی‌های آموزش های طرح 18 ماهه. 79

3- کارایی.. 80

4- پیشینه تحقیق.. 83

تحقیقات داخلی.. 83

تحقیقات خارجی.. 87

پیشینه پژوهشی کارایی.. 88

تحقیقات داخلی.. 88

تحقیقات خارجی.. 90

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

مقدمه. 94

روش شناسی پژوهش… 94

جامعه، نمونه و ذینفعان. 97

نمونه و روش نمونه گیری.. 98

حجم نمونه در بخش کمی پژوهش… 99

این مطلب را هم بخوانید :

 

حجم نمونه در بخش کیفی.. 100

ابزار گردآوری داده ها 101

ابزار گردآوری داده ها در بخش کمی پژوهش… 101

روال مصاحبه. 106

تجزیه و تحلیل داده ها 107

بخش کمی.. 107

بخش کیفی.. 107

فصل چهارم: یافته­های پژوهش

  1. یافته های توصیفی مربوط به ویژگی های نمونه تحقیق.. 110

2- یافته های مربوط به کارآموزان. 111

2-3-  مقیاس توانمندی مربیان از دیدگاه مربیان. 136

3-3 مقیاس امکانات و تجهیزات از دیدگاه مربیان. 138

5-3- مقیاس نیاز بازار کار از دیدگاه مربیان. 145

4- یافته های مربوط به مدیران و کارشناسان. 147

5-4- مقیاس نیاز بازار کار از دیدگاه مدیران و کارشناسان. 158

2-5- مقیاس توانمندی مربیان از دیدگاه کارفرمایان. 164

3-5- مقیاس امکانات و تجهیزات مرکز از دیدگاه کارفرمایان. 166

4-5- مقیاس استاندارد آموزشی از دیدگاه کارفرمایان. 169

5-5- مقیاس نیاز بازار کار از دیدگاه کارفرمایان. 171

نتیجه گیری کلی از دیدگاه های کارآموزان، مربیان، مدیران-کارشناسان و کارفرمایان. 175

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه. 178

محدودیت های تحقیق.. 226

پیشنهادهای پژوهشی.. 226

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...