2-13-2- بعد مالی و اقتصادی. 53

2-13-3- بعد نیروی انسانی. 54

2-14- قاچاق کالا. 54

2-14-1- انواع قاچاق کالا. 55

2-15- پیشینه پژوهش. 58

2-15-1- پژوهش­های داخلی. 58

2-15-2- پژوهش­های خارجی. 60

فصل سوم روش پژوهش 63

3-1-مقدمه. 64

3-2- روش پژوهش. 65

3-3- قلمرو زمانی  پژوهش. 66

3-4- جامعه آماری. 66

3-6- ابزارهای گردآوری داده­های پژوهش. 66

3-7- مقیاس و طیف اندازه گیری پژوهش. 68

3-7-1- مقیاس­ها. 68

3-7-2- طیف­ها. 68

3-8- روایی یا اعتبار ابزار اندازه­گیری. 69

3-9-پایایی. 69

3-10- روش­های تحلیل داده­ها. 70

فصل چهارم تحلیل داده­ها 71

4-1-مقدمه. 72

4-2- روش­های آماری توصیفی. 72

4-3- نتایج تحلیل داده­ها. 72

4-3-1-تحلیل داده­ها از نظر فنی:. 73

4-3-2-تحلیل داده­ها از نظر مالی و اقتصادی. 75

4-3-3-تحلیل داده­ها از نظرنیروی انسانی. 77

4-4- تکنیک AHP. 79

4-4-1-  اولویت­بندی ابعاد امکان­سنجی. 79

4-4-2-  اولویت­بندی شاخص­های بعد فنی. 79

4-4-3- اولویت­بندی شاخص­های بعد مالی و اقتصادی. 81

4-4-4-  اولویت­بندی شاخص­های بعد نیروی انسانی. 82

فصل پنجم نتیجه­گیری و پیشنهادها 84

5-1-مقدمه. 85

5-2- تفسیر نتایج آزمون. 85

5-2-1- اولویت­بندی ابعاد امکان­سنجی. 85

5-2-1-نتیجه تحلیل اطلاعات از دیدگاه فنی. 86

5-2-2-نتیجه تحلیل اطلاعات از دیدگاه مالی و اقتصادی. 87

5-2-3-نتیجه تحلیل اطلاعات از دیدگاه نیروی انسانی. 88

5-3- پیشنهادهایی برای پژوهش­های آینده. 89

5-4- محدودیت­های پژوهش. 90

پیوست­ها…………………………………………………………………………………………………………………97

پیوست  1 – پرسشنامه اول. 98

 

پیوست2 – پرسشنامه AHP. 101

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                           صفحه

جدول  2-1 – عیوب گردآوری اطلاعات به صورت دستی 15

جدول 2-2-برخی مشخصات و ویژگی های فرکانس­های مختلف تگ 22

جدول 2-2- معایب و مزایای برخی از انواع تگهای RFID 25

جدول 3-2 اطلاعات کلی در ارتباط با پرسشنامه 67

این مطلب را هم بخوانید :

 

جدول 3-3- طیف لیکرت 69

جدول 4-1-  نتایج تحلیل مولفه­های متغیر فنی در امکان­سنجی پیاده­سازی فناوری RFID 73

جدول  4-2-  نتایج تحلیل مولفه­های متغیر مالی در امکان­سنجی پیاده­سازی فناوری RFID 75

جدول 4-3- نتایج تحلیل مولفه­های متغیر  نیروی انسانی در امکان­سنجی پیاده­سازی فناوری   RFID 77

جدول 4-4- اولویت­بندی ابعاد امکان­سنجی با استفاده از تکنیک AHP 79

جدول 4-5-  اولویت­بندی شاخص­های بعد فنی با روش AHP 80

جدول 4-6- اولویت­بندی شاخص­های بعد مالی و اقتصادی با روش AHP 81

جدول 4-7- اولویت­بندی شاخص­های بعد نیروی انسانی با استفاده از روش AHP 82

 

فهرست اشکال و نمودارها

عنوان                                                                                                                         صفحه

شکل 2-1- اجزای اصلی سیستم RFID و چگونگی عملکرد 29

شکل 2-2- RFID در زنجیره تامین 50

نمودار 4-1-  امکان­سنجی پیاده­سازی RFID از ابعاد مختلف 78

فصل اول کلیات پژوهش

  • مقدمه

فناوری RFID[1](شناسایی از طریق فرکانس­های رادیویی )مشتمل بر یک سیستم ردیابی است که در آن به طور معمول از تگ­[2]ها ( تراشه­های الکترونیکی که روی محصول یا بسته­بندی آن قرار می­گیرند) جهت انتقال داده­ها به یک گیرنده­ی بی­سیم با قابلیت اتصال به کامپیوتر استفاده می­شود. در سال­های اخیر ، با توجه به پیشرفت­های حاصل در این زمینه و ارزان­سازی و کوچک شدن ابعاد تگ­های RFID، کاربردهای این فناوری به ویژه در ردیابی محصولات تجاری گسترش فراوانی یافته است و در بسیاری از کاربردها در حال جایگزین شدن به جای سیستم­های بارکد است. بر اساس مطالعات وو در سال 2005 RFID جزو ده تکنولوژی اصلی فناوری اطلاعات در جهان محسوب گردیده است (Wu,2005).معینی در سال 2006 از RFID به عنوان موفقترین تکنولوژی در تاریخ زنجیره تامین خرده­فروشی یاد نموده است

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...