دانلود پایان نامه ارشد : بررسی انیمیشنِ آموزشی بر یادگیری دانشآموزان پایه ششم در انتقال مفهوم هویت |
2-1-4-1 آمادگی برای یادگیری.. 18
2-1-4-2- اکتساب و عملکرد. 19
2-1-4-3- انتقال یادگیری.. 19
2-1-5 الگوی سه مرحلهایی اتکینسون و شیفرین.. 19
2-1-5-1 یادآوری و فراموشی.. 21
2-1-5-2 علت فراموشی اطلاعات از حافظه کوتاه مدت.. 22
2-1-5-3 علت فراموشی از حافظه دراز مدت.. 22
2-2 برخی ازپایههای نظری مرتبط با فیلمهای آموزشی.. 22
2-2-1 نظریه رمز دوگانه. 23
2-2-2 نظریه یادگیری مشاهدهای.. 24
2-2-2-1 نورونهای آیینهای یادگیری مشاهدهای.. 27
2-2-3 اصول هفتگانه ریچارد مایر. 29
2-3 طراحی آموزشی.. 32
2-3-1 انتخاب دیدگاه مناسب… 32
2-3-1-1 رفتار گرایان.. 33
2-3-1-2 شناختگرایان.. 34
2-3-1-3 ساختنگرایی.. 34
2-3-2 تحلیل مخاطبان.. 35
2-3-3 تعیین هدفهای آموزشی.. 35
2-3-4 تدوین محتوای آموزشی.. 36
2-3-5 تصمیم گیری درباره قالب آموزشی.. 36
2-4 فیلم آموزشی.. 36
2-4-1 مزایای کاربرد فیلم در آموزش… 36
2-4-2 فیلم انیمیشن.. 38
2-4-2-1 انیمیشن آموزشی.. 38
2-5 انیمیشن چیست؟. 41
2-5-1 معنی لغوی.. 41
2-5-2 تعاریف… 42
2-5-3 قابلیتها و خصوصیات انیمیشن.. 43
2-5-3-1 قصه گویی.. 44
2-5-3-2 فانتزی.. 45
2-5-3-2-1 موافقان و مخالفان فانتزی.. 48
2-5-3-3 اغراق.. 50
2-5-3-4 خصوصیات دیگر. 51
فصل سوم: روش شناسی پژوهش…. 53
3-1 روش تحقیق.. 54
3-2 جامعه آماری.. 54
3-2-1 نمونه. 55
جدول شماره 3-1. نمونه آماری.. 55
3-2-2 شیوه نمونهگیری.. 55
3-3 روش اجرای پژوهش…. 56
4-3 ابزار گردآوری دادهها 56
5-3 روش تجزیه و تحلیل دادهها 56
4-1 آمارههای توصیفی متغیرها 58
4-2 بررسی نرمال بودن متغیرها 58
4-3 مقایسه نمره دو گروه با نمایش و بدون نمایش قبل از تدریس…. 59
4-4 مقایسه نمره دو گروه با نمایش فیلم انیمیشن و بدون نمایش فیلم انیمیشن بعد از تدریس 60
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات.. 62
5-1 طراحی آموزشی انیمیشن ” خواب سنگین زمستانی “. 63
5-1-1 انتخاب دیدگاه مناسب… 63
5-1-2 تحلیل مخاطبان.. 65
5-1-3 تعیین هدفهای آموزشی.. 67
5-1-4 تدوین محتوای آموزشی.. 67
5-1-5 تصمیم گیری درباره قالب آموزشی.. 67
5-2 سوال تحقیق : 68
5-3 پیشنهادات: 69
این مطلب را هم بخوانید :
5-3-1 پیشنهادات بر اساس یافتههای تحقیق: 69
5-3-2 پیشنهادات برای تحقیقات بیشتر: 70
منابع.. 73
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه
ایران امروز در آستانهی تحولات مهم دوران خود قرار دارد. تغییراتی در حوزههای مهم و تاثیرگذار، اعم از سیاست، اقتصاد، آموزش و… آموزش در کشور ما به دلیل نبود تئوریهای منطبق با فرهنگ جامعه بسیار آسیبپذیر می نماید، و ما باید به دور از بروکراسی اداری بیشتر از گرایش به نتایج آماری به قابلیت اجرایی تئوریهای اساسی آموزش توجه نماییم و آن را بیاموزیم. چندی است که بسیار شتابزده و نسنجیده بومیسازی دانش در کشور ما شروع شده است، هر عملی نیازمند به فراهم کردن مواد و مصالح آن است. سالها است در حوزه پژوهش کشورهای پیشرفته پایههای قوی تئوری آموزشی را شکل دادهاند و حال ما نیاز به درک کردن این تئوریها و سازگار کردن آنها با محیط اجتماعی و فرهنگی خود هستیم. این امر تحقق نمی یابد مگر در سایه تجربه و آزمایشهای میدانی.
ظهور تکنولوژیهای جدید و تولد هنرهای صنعتی در دوران معاصر باعث تحولات چشم گیر در حیطهی آموزش و وسایل کمک آموزشی گردیده است. یکی از این ابزارهای بسیار مفید انیمیشن است. انیمیشن پایه بسیاری از بازیها و شبیه سازهای آموزشی است و فرزند پیشرفته و تکامل یافتهی هنر سینما، دارای ابزارهای بسیار قوی برای برقراری ارتباط(دیداری و شنیداری) است چرا که میزان یادگیری انسان از طریق بینایی75 درصد و از طریق شنوایی13 درصد است.
استفاده از آن به دلیل پیشرفتهای دههی اخیر و مهیا شدن رایانههای پیشرفته سهل تر گردیده است. در مواردی در فرایندهای آموزشی حساس و غیر قابل دسترس (همانند شبیه سازیهای انیمیشنی-رایانهای) به یاری ما شتافته است. و از سویی علاقهمندی95درصد از کودکان جهان را شامل می شود. هر دوی این موارد از عللی است که منجر به آن می شود که توجه بیشتری به این صنعت-هنر معطوف بداریم و با
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 09:03:00 ق.ظ ]
|