اهمیت و ضرروت پژوهش… 5

اهداف پژوهش… 6

الف) اهداف کلی.. 6

ب) اهداف ویژه 6

سوالات پژوهش… 7

الف) سوال اصلی.. 7

ب) سوالات ویژه 7

تعاریف مفاهیم واصطلاحات… 7

الف- تعاریف نظری.. 7

ب- تعاریف عملیاتی.. 8

 

فصل دوم: ادبیّات و پیشینه پژوهش

مقدمه10

1- مبانی نظری پژوهش… 11

مفاهیم رهبری.. 11

وظایف رهبری.. 12

سبک‌های رهبری.. 12

سبک‌های مبتنی بر استفاده از اقتدار13

سیستم‌های مدیریت لیکرت… 13

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                  صفحه

چگونگی پدیداری دیدگاه رهبری.. 13

مهارت مدیران كاریزماتیك و امنیت مدار14

ارتباطات-كارباگفتاروجنبه مكتوب زبان شناختی. 14

عناصر رهبری‌ اثربخش‌ 15

رهبری امنیت مدار و استراتژیک… 17

مهارت استراتژیک رهبران18

 

رهبری امنیت مدار و خدمتگزار20

کاربردهای رهبری امنیت مدار21

رفتار سازمانی کارکنان23

رویکردهای موثر رهبری بر توانمندسازی کارکنان25

بهداشت در قرون باستان27

بهداشت در جهان اسلام29

سطوح بهداشت… 29

پیشگیری سطح اول29

ارتقای بهداشت… 29

حفاظت ویژه در مقابل وقایع بهداشتی و بیماری‌ها 30

پیشگیری سطح دوم30

پیشگیری سطح سوم30

بهداشت عمومی.. 30

2- پیشینه پژوهش… 31

الف) پژوهش های انجام شده در داخل كشور31

ب) پژوهش های انجام شده در  خارج از كشور33

نتیجه گیری.. 35

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                  صفحه

فصل سوم: روش شناسی پژ‍وهش

مقدمه37

نوع پژوهش… 37

جامعه آماری.. 37

نمونه و روش نمونه گیری.. 38

ابزار پژوهش… 38

روایی و پایایی.. 38

 

این مطلب را هم بخوانید :

 

روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش… 40

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

مقدمه42

الف) تجزیه و تحلیل توصیفی داده هـا 43

ب) تجزیه و تحلیل استنباطی داده هـا 49

 

فصل پنجم: نتیجه­گیری و ارائه پیشنهادها

جمع بندی.. 56

یافته های پژوهش… 57

بحث و تفسیر داده ها 59

نتیجه گیری.. 61

محدودیت ها 62

الف) محدودیت در قلمروپژوهش… 62

ب) محدودیت های اجرایی.. 62

پیشنهادها 63

الف) پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش… 63

ب) پیشنهادات برای پژوهشگران آتی.. 64

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                  صفحه

منابع

الف) منابع فارسی.. 66

ب) منابع انگلیسی.. 68

 

پیوست­ها

پیوست1: پرسشنامه70

پیوست2: جداول مربوط به spss72

تعهدنامه اصالت رساله یا پایان نامه تحصیلی.. 74

چکیده انگلیسی75


فهرست جد ول

عنوان                                                                                                                  صفحه

جدول(3-1)  توزیع فراوانی جامعه آماری بر حسب جنسیت… 37

جدول(3-2)  توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب جنسیت… 38

جدول(3-3)  مقادیر ضریب آلفای کرونباخ برای مولفه ها 39

جدول(4-1) توزیع فراوانی به تفكیك جنسیت… 43

جدول(4-2) توزیع فراوانی سن آزمودنی ها 44

جدول(4-3)توزیع فراوانی  تحصیلات آزمودنی ها 45

جدول (4-4) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک سابقه خدمت… 46

جدول (4-5) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک پست سازمانی.. 47

ﺟﺪول (4-6): ﻧﺘﺎﻳﺞ آزﻣﻮن ﻛﻟﻤﻮﮔﺮوف- اﺳﻤﻴﺮﻧﻒ… 48

جدول(4-7) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای مولفه اثربخشی کارکنان شبکه بهداشت و درمان. 49

جدول(4-8) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای امنیت روانی کارکنان شبکه بهداشت و درمان. 50

جدول(4-9) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای امنیت روانی کارکنان شبکه بهداشت و درمان. 51

جدول(4-10) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای مشاهده پتانسیل کارکنان شبکه بهداشت و درمان. 52

جدول (4-11): رتبه بندی شاخص های رهبری امنیت مدار با استفاده از آزمون فریدمن.. 53

جدول(4-12) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان  54

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                                  صفحه

 

نمودار(4-1) توزیع فراوانی به تفكیك جنسیت… 43

نمودار(4-2) توزیع فراوانی سن آزمودنی ها 44

نمودار(4-3) توزیع فراوانی تحصیلات آزمودنی ها 45

نمودار(4-4) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک  سابقه خدمت… 46

نمودار(4-5) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک پست سازمانی.. 47

 

چكیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر تهیه و تدوین گردیده است. گردآوری داده­ها در این پژوهش به روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه كاركنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر به تعداد 310 نفر تشكیل داده­اند که بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان تعداد 156 نفر به روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای بر حسب جنسیت انتخاب شدند. ابزار
اندازه­گیری این تحقیق پرسشنامه استاندارد کومب که دارای 4 بعد در ابعاد اثربخشی روانی، امنیت روانی، مقبولیت کارکنان، مشاهده پتانسیل می­باشد، استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده­ها با آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل: آزمون تی تک نمونه­ای) با استفاده از نرم افزار spss انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد رهبری امنیت مدار بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر اثرگذار بوده است.

 فصل اول

کلّیّات پژوهش

 

مقدمه

امروزه، رهبری به انواع مختلفی از مهارت ها و شیوه­های انعطاف پذیر، به منظور، مواجهه با چالشهای تغییر و تقاضاهای جدید نیازمند است.رهبری امنیت مدار یك رابطة مثبت، مبتنی بر نظریه رهبری است. رهبرامنیت مدار با ایجاد امنیت از طریق ارزشگذاری، مقبولیت و قدردانی و فراهم آوردن زمینة كاوش از طریق تأكید بر رشد، توسعه و پتانسیل و نیز رسیدگی به وظایف وموقعیت ها از طریق یك رویكرد مثبت، زمینة رشد ، یادگیری و نوآوری را در سازمان فراهم می آورد و سازمان را در جهت تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده، سوق می دهد.

رهبران خدمت گزار با ایجاد ویژگیهایی چون اعتماد، تعهد و گسترش فضای دوستی و مهرورزی میزان ارتباطات میان اعضای سازمان را گسترش داده و روابط اجتمایی سازمان را تقویت می­کنند. علاوه بر این ویژگی ها که منجر به ارتقاءرضایت شغلی در سازمان است رهبران خدمت گزار با توسعه و آموزش پیروان همچنین تلاش جهت توانمندسازی آنها و توجه به مسئله یادگیری و یاددهنگی باعث تسهیل گام­های سازمان به سوی سازمان دانشی می شود.

رهبری امنیت مدار، رویكردی را در پیش می گیرد كه به واسطه ی آن، سازمان ها قادر خواهند بود پویایی بین بهره برداری از منابع موجود كه قابل پیش بینی­تر و شناخته شده تربه نظر می­رسند با نوآوری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...