دانلود پایان نامه ارشد : تدوین راهبردهای توسعه مقصد گردشگری با رویکرد مدل فرد.آر.دیوید |
2-1-2-2- معنای اصطلاحی.. 54
3-2-2- مفهوم مدیریت استراتژیک… 56
4-2-2- تعریف مدیریت استراتژیک… 57
5-2-2- ویژگی های مدیریت اسراتژیک… 58
6-2-2- سطوح مدیریت استراتژیک… 59
7-2-2-مزایای مدیریت استراتژیک… 61
8-2-2- مراحل مدیریت استراتژیک… 62
9-2-2- اصطلاحات کلیدی در مدیریت استراتژیک… 63
10-2-2- مدل فرایند مدیریت استراتژیک… 65
11-2-2- چارچوبی جامع برای تدوین استراتژی.. 69
12-2-2- برنامهریزی استراتژیك… 73
13-2-2- ویژگیهای برنامهریزی استراتژیك… 73
14-2-2- برنامهریزی استراتژیك و تفاوت آن با سایر روشهای برنامهریزی.. 74
15-2-2- فرایند برنامهریزی استراتژیک… 76
16-2-2- مدلهای برنامهریزی استراتژیک… 77
1-3-2- پیشینه تاریخی.. 81
2-3-2- جغرافیای طبیعی.. 83
3-3-2- شرایط اقلیمی.. 85
4-3-2- سازمان فضایی و پهنه بندی شهر تهران. 86
5-3-2- گردشگری تهران. 90
6-3-2- فرهنگ و هنر. 91
7-3-2- جاذبه های استان تهران. 92
این مطلب را هم بخوانید :
8-3-2- حیات وحش ومناطق حفاظت شده 93
9-3-2- صنایع دستی استان تهران. 94
جمع بندی ادبیات تحقیق.. 95
مقدمه. 98
1-3- بخش اول. 98
1-1-3- فرایند اجرای تحقیق.. 98
2-1-3- روش تحقیق.. 100
1-2-1-3- روش دلفی.. 100
2-2-1-3- ویژگی های روش دلفی.. 101
3-1-3- سؤال تحقیق.. 101
4-1-3- طرح تحقیق.. 102
5-1-3- نمونه تحقیق.. 103
6-1-3- انجام دور اول دلفی.. 105
7-1-3- انجام دور دوم دلفی.. 105
8-1-3- انجام دور سوم دلفی.. 106
9-1-3- روش تحلیل دادهها 106
10-1-3- روش و ابزار گردآوری داده ها 106
11-1-3- روایی و پایایی روش دلفی.. 107
1-11-1-3- روایی و پایایی در این تحقیق.. 108
2-3- بخش دوم. 108
1-2-3- فرایند تدوین استراتژی.. 109
1-1-2-3- مرحله ورودی.. 109
2-1-2-3- مرحله مقایسه. 112
3-1-2-3- مرحله تصمیمگیری.. 114
1-4- اطلاعات جمعیت شناختی پانل خبرگان. 116
1-1-4- جمع بندی اطلاعات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 120
2-4- تحلیل داده های حاصل از روش دلفی.. 120
3-4- نتایج مرحله اول دلفی.. 122
4-4- نتایج مرحله دوم دلفی.. 127
5-4- نتایج مرحله سوم. 130
6-4- چارچوب تحلیلی برای تدوین استراتژی ها 133
7-4- مرحله اول : مرحله ورودی.. 133
9-4- مرحله سوم: مرحله تصمیم گیری.. 140
10-4- نگاه کلی به شهرستان تهران. 144
11-4- لیست جاذبه های شهر تهران. 147
12-4- روستاهای هدف شهرستان های اطراف شهر تهران. 149
13-4- شبکه حمل ونقل.. 151
12-4- نمودارهای اقامتگاه ها و مراکز پذیرایی.. 153
جمع بندی.. 156
مقدمه. 161
1-5- جمع بندی یافتههای تحقیق.. 162
2-5- ویژگیهای پانل خبرگان. 169
1-2-5- نتایج به دست آمده در مرحله مقدماتی روش دلفی.. 170
2-2-5- نتایج مرحله دوم دلفی.. 170
3-2-5- نتایج مرحله سوم دلفی.. 170
4-2-5- نتایج بدست آمده از چارچوب تدوین استراتژی مدل فرد.آر.دیوید. 171
3-5-محدودیتهای تحقیق.. 174
4-5- پیشنهادات.. 175
1-4-5- پیشنهادات حاصل از نتایج تحقیق.. 175
2-4-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 177
مقدمه
فصل اول این پایان نامه به بیان کلیات طرح تحقیق می پردازد که با مطالعه آن مفهوم و ساختار موضوع تحت بررسی مشخص خواهد شد. در انتهای این فصل خواننده قادر خواهد بود تا اطلاعات کافی از بخش های مختلف این فصل که شامل بیان مسئله، ضرورت واهمیت تحقیق ، پیشینه تحقیق، اهداف، سوالات، روش شناسی، قلمرو تحقیق ، فرآیند انجام تحقیق، واژگان اختصاصی طرح تحقیق وموانع و محدودیت های تحقیق می باشد را بدست آورد. لازم به ذکر است که بخش های اصلی فوق در فصل های بعدی به صورت کامل تری تشریح شده است.
1-1- بیان مسئله
توسعه اقتصادی در هر کشوری نیازمند سرمایه گذاری در بخش ها و فعالیت های مختلف اقتصادی آن کشور است و بدون سرمایه گذاری در طرح های زیر بنایی و روبنایی ، نمی توان انتظار گسترش اشتغال، تولید و رفاه اقتصادی را داشت . برای تحقق این مهم ، امروزه بسیاری از کشورهای جهان ،تمایل شدیدی به جذب سرمایه های خارجی پیدا کرده اند . سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری و استفاده از توان های بالقوه منطقه ای به منظور جذب گردشگر ،یکی از راه های مناسب بدین منظور است. توسعه گردشگری به عنوان مجموعه فعالیت های اقتصادی ،تاثیر بسزایی در تقویت بنیان های اقتصادی جوامع دارد(ابراهیم زاده،آقاسی زاده،108:88). آگاهی جوامع از اینکه گردشگری منبع درآمد ارزی بسیار مناسب و قابل ملاحظه ای در اختیار اقتصاد یک کشور قرار میدهد باعث شده است که گردشگری مفهومی بسیار گسترده در ابعاد اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی پیدا کند و به عنوان یک صنعت تلقی شود(طهماسبی پاشا و مجیدی،1384).
بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد،اشتغال ،رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند که باعث تبادلات فرهنگی نیز می شود. در حال حاضر گردشگری به عنوان گسترده ترین صنعت خدماتی جهان نامیده شده است(کاظمی1386) که منافعی از جمله افزایش GDP،ارزآوری ،ایجاد اشتغال ،افزایش درآمد های دولت،حفظ محیط زیست ،بهبود رفاه اجتماعی ،حفظ میراث فرهنگی ،تبادل فرهنگی و تقویت فرهنگ بومی را به همراه دارد.افزون بر این بسیاری از برنامه ریزان و سیاستگزاران توسعه نیز از این صنعت به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می کنند. این
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-02] [ 12:04:00 ق.ظ ]
|