2 – 3 – 6 – آموزش 59

2 – 3 – 7 – فرآیند پنج مرحله ای آموزش و توسعه 59

2 – 3 – 8 – مفهوم قابلیت های فردی 60

2 – 4  – پیشینه تحقیق 62

2 – 5  – خلاصه فصل 65

فصل سوم : روش شناسی پژوهش 66

3 – 1 – مقدمه 67

3 – 2 – روش تحقیق 67

3 – 3 – جامعه و نمونه آماری 67

3 – 4 – روش جمع آوری اطلاعات 68

3 – 5 – ابزار گرد آوری اطلاعات 68

3 – 6 – روایی و پایایی ابزار گرد آوری اطلاعات 69

3 – 7 – تجزیه و تحلیل داده ها 70

3 – 8 – قلمرو پژوهش 70

3 – 9 – خلاصه فصل 71

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها 72

4 – 1 – مقدمه 73

4 – 2 – توصیف متغیر های پژوهش 73

4 – 3 – تحلیل متغیر های پژوهش 74

4 – 3 – 1 – آزمون نرمال بودن نمره عاملها 74

4 – 3 – 2 – فرضیه اصلی 75

4 – 3 – 3 – آزمون رگرسیون برای فرضیه اصلی 76

4 – 3 – 4 – فرضیات فرعی 78

4 – 3 – 5 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 1 79

4 – 3 – 6 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 2 82

4 – 3 – 7 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 3 84

4 – 3 – 8 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 4 86

4 – 3 – 9 – آزمون رگرسیون برای فرضیه 5 88

خلاصه فصل 90

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 91

5 – 1 – مقدمه 92

5 – 2 – بحث در رابطه نتیجه آزمون های آمار توصیفی 92

5 – 3 – بحث در مورد آمار استنباطی 93

5 – 4 – پیشنهادات 96

5 – 5 – پیشنهاد برای تحقیقات آتی 97

5 – 6 – محدودیت های تحقیق 98

پیوست 99

ب – 1  توزیع درصد فراوانی بر اساس جنسیت 100

ب – 2   توزیع درصد فراوانی بر اساس سابقه کار 101

ب – 3  توزیع درصد فراوانی بر اساس مدرک تحصیلی 102

ب – 4  توزیع درصد فراوانی بر اساس سن 103

ب – 5  توزیع درصد فراوانی بر اساس محل کار 104

ب – 6  توزیع درصد فراوانی بر اساس پست سازمانی 105

ب – 7  توزیع درصد فراوانی بر اساس پایه تحصیلی 106

ب – 8  توزیع درصد فراوانی بر اساس وضعیت استخدام 107

ب – 9  جدول فراوانی مربوط به گویه های ابعاد ارزشیابی عملکرد 108

 

ب – 10 نمودار ستونی توزیع فراوانی گویه های ارزیابی عملکرد 111

فهرست جداول

جدول 3- 1 ضریب آلفای کرونباخ متغیر های پژوهش 69

جدول 3- 2 خروجی آزمون KMO and Bartlett’s Test  روایی پرسشنامه 69

جدول 4 – 1 خروجی آزمون نرمال بودن نمره عامل های ارزیابی عملکرد 74

جدول 4 – 2 خروجی آزمون نرمال بودن نمره عامل های بهبود نیروی انسانی  75

جدول 4 – 3 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه اصلی 76

جدول 4 – 4 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه اصلی 77

جدول 4 – 5 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی اول 79

جدول 4 – 6 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی اول 80

جدول 4 – 7 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی دوم 81

جدول 4 – 8 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی دوم 82

جدول 4 – 9 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی سوم 83

جدول 4 – 10 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی سوم 84

 

 

جدول 4 – 11 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی چهارم 86

جدول 4 – 12 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی چهارم 86

جدول 4 – 13 خروجی آزمون همبستگی پیرسون مربوط به فرضیه فرعی پنجم 88

جدول 4 – 14 خروجی آزمون رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی پنجم 89

نمونه پرسشنامه  115

منابع و ماخذ  120

 

 

چکیده

هدف از انجام این تحقیق شناسایی ارتباط معنادار بین ارزشیابی عملکرد و بهبود نیروی انسانی( بهبود عملکرد ) در بین کارکنان آموزش و پرورش فریدن می‌باشد. در این تحقیق روش به کار برده شده بر حسب هدف، کاربردی و بر اساس نحوه‌ی گرد آوری اطلاعات، توصیفی و از نوع پیمایشی است. برای گرد آوری اطلاعات مراجعه به متون کتاب و توسل به روش میدانی است و ابزار مورد استفاده در مطالعات میدانی از دو نوع پرسشنامه، که پرسشنامه اول برمبنای شاخص‌های مربوط به ارزیابی عملکرد و پرسشنامه دوم بر مبنای شاخص‌های بهبود نیروی انسانی و بر اساس مدل تحقیق و توسط محقق طراحی شده است. جهت تعیین روایی صوری و محتوایی ابزار از نظرات اصلاحی استاد محترم راهنما و نظر ده تن از اساتید مجرب در این زمینه استفاده گردیده است. برای تعیین پایایی، از ضریب
آلفای کرونباخ به کمک نرم افزارSPSS  استفاده شده است. آزمون به کار برده شده در این تحقیق آزمون تحلیل همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون برای تشخیص خطی بودن رابطه استفاده شده است. نمونه آماری، تعداد 210 نفر از مدارس منطقه فریدن به صورت ترکیبی از حالت نمونه‌گیری خوشه‌ای و طبقه‌ای انتخاب شدند و پرسشنامه‌ها بین آنان توزیع شده است. بعداز تجزیه و تحلیل داده‌های پرسشنامه، یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که فرضیات تحقیق در مورد ارتباط معنادار بین ارزشیابی عملکرد و بهبود نیروی انسانی (=0.27 , P<0.05ρ) و در مورد ارتباط با قابلیت‌های فردی (=0.71 , P<0.05ρ) و آموزش (=0.30 , P<0.05ρ) و رضایت شغلی (=0.15 , P<0.05ρ) و انگیزش (=0.26 , P<0.05ρ)با احتمال 95 درصد ارتباط معنا داری وجود دارد. اما فرضیه‌ی ارتباط ارزیابی با خلاقیت در سطح 5 درصد (=0.11 , P>0.05ρ) مورد تایید قرار نگرفت، به این معنی که بین ارزیابی عملکرد با خلاقیت رابطه معنی‌داری وجود ندارد.

 

کلید واژه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...