دانلود پایان نامه ارشد : طراحی، ساخت و تست دینامیكی سازههای كامپوزیتی جدارنازك Closed Loop |
1-5- تكنولوژی رشتهپیچی 9
1-5-1- مراحل فرآیند 10
1-5-2- روشهای الیافپیچی 10
1-5-3- مزایای و معایب رشتهپیچی 11
1-5-4- انواع ماشین های رشته پیچی 11
1-5-5- فرآیند تولید 12
1-5-6- الگوهای پیچش 13
1-6- مخازن كامپوزیتی پیچیدهشده با پارچه كامپوزیتی 15
1-6-1- پیچش پارچههای زاویهدار (Angle-ply) 15
1-7- مکانیک شکست مواد کامپوزیتی 16
1-8- رابطه تنش ـ کرنش برای لایه ای با جهت دلخواه 19
1-9- تخمین شکست 22
1-9-1- تخمین شکست در یک لایه تک جهته 23
1-9-2- تئوری شکست سای ـ وو 24
1-9-3- معیار شکست اصلاح شده سای– وو 27
1-9-4- مقدمهای از تحلیل شکست تدریجی 27
1-9-5- چند تئوری پس شکست 28
فصل 2: مروری بر مقالات 31
2-1- مقدمه 32
2-2- مروری بر مقالات انجامشده 32
2-3- نتیجهگیری 42
فصل 3: دستگاه بارگذاری و نحوه ساخت مخازن 43
3-1- معرفی دستگاه تست دینامیکی 44
3-1-1- قابلیتهای دستگاه بارگذاری دینامیکی 44
3-1-2- اجزای دستگاه بارگذاری دینامیکی 45
3-1-3- مدار هیدرولیك دستگاه 47
3-1-4- ثبت نتایج دینامیکی 48
3-1-5- آزمایشات دینامیکی: 51
3-1-6- تعیین نوع مخازن 51
3-1-7- تئوریهای شکست جونز 52
3-1-8- تئوری حد بالا 53
3-1-9- تئوری حد پایین 53
3-2- انتخاب ضخامت صفحات دو انتها 56
3-3- ضخامت قسمت استوانهای 57
3-4- فشار تئوری ترکیدن 58
3-5- تعیین اجزای سازنده استوانه كامپوزیتی 58
3-6- رزینها 60
فصل 4: نتایج تجربی تستهای دینامیكی 62
4-1- مقدمه 63
4-2- شمارهگذاری اختصاری نمونههای آزمایشی 64
4-3- بررسی نتایج حاصل از نمونهها 65
4-4- بررسی نتایج دینامیكی و اثر هندسه مخازن استوانهای 67
4-5- بررسی اثرات پارامترهای مختلف بر روی فشار تركیدن نمونهها 70
4-6- نتایج تست دینامیكی و قیاس آن با تحقیقات پیشین 75
فصل 5: نتیجهگیری و پیشنهادات 80
5-1- نتیجهگیری 81
این مطلب را هم بخوانید :
5-2- پیشنهادات 83
مراجع 84
پیوستها 89
- تاریخچه
کشف این واقعیت که بسیاری از کشورها دارای منابع فراوان گاز طبیعی هستند و این که آلودگی CNG در مقایسه با سوختهای مایع بسیار کمتر میباشد، باعث گسترش بیش از پیش خودروهای گازسوز گردید. موتورهای بنزینی که گازسوز می شدند، توان کمتری نسبت به نمونه بنزینی داشتند، ولی با طراحی موتورهای اختصاصی CNG این مشکل رفع شد. امروزه به دلایل اقتصادی و زیست محیطی که در بالا بیان شد، صنعت خودروهای CNG سوز بسیار گسترش یافته است[1].
صنعت خودرو، خواهان تولید مخازن سبکتر بود تا اثر آن را به روی عملکرد وسایل نقلیه کم کند. بدین ترتیب در اواخر دهه70 تولید و توسعه مخازن کم وزن آغاز گردید و تاکنون در بسیاری از کشورها این مخازن مورد استفاده قرار گرفته میشود.
اولین مخازن کامپوزیتی در سال 1977 وارد بازار شدند. این سیلندرها از یک لاینر[1] فلزی که با الیاف شیشه پیچیده شده بود و قبلاً کاربردهای فضایی داشت، ساخته شده بودند. در سال 1982 مخازن با لاینر آلومینیومی با پیچش محیطی الیاف شیشه در صنعت CNGمورد استفاده قرار گرفت.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 08:29:00 ب.ظ ]
|