1-10 خلاصه فصل

فصل دوم مروری بر ادبیات تحقیق

2-1 مقدمه

2-2 هوش رقابتی

2-2-1 اهداف سیستم هوشمندی رقابتی

2-2-2 حوزه هوش رقابتی

2-2-3 خواص پنجگانه هوشمندی رقابتی

2-2-4  رابطه هوش رقابتی با دیگر هوش ها

2-2-5 استراتژی سازمان و هوش رقابتی

2-2-6 ارزیابی هوش رقابتی و تاثیر آن بر سازمان

2-2-7 برخی سودمندیهای هوشمندی رقابتی

2-2-8 ابزارها و تکنیک ها هوش رقابتی

2-2-9 اخلاق هوش رقابتی

2-2-10 استفاد ه کنندگان هوش رقابتی

2-2-11 هوشمندی رقابتی جهانی

2-3 وفاداری مشتری

2-3-1 ارتباط وفاداری و حفظ مشتری

2-3-2 مدل وفاداری مشتری نونز و درز

2-3-3 وفاداری و رضایت مشتری

2-3-4 انواع وفاداری مشتری

2-3-5 اهمیت وفاداری مشتری بانک ها

2-3-6 مراحل جذب مشتری و ایجاد وفاداری

2-3-7 مدل های متغیرهای تحقیق و مدل عملیاتی تحقیق

2-4 بانک ها و مؤسسات مالی

2-4-1 تعریف بانک

2-4-2 بانک های پیش آهنگ در جهان

2-4-3 معرفی بانک توسعه تعاون

2-5 پیشینه تحقیق

 

2-6 خلاصه فصل

فصل سوم روش‌ اجرای تحقیق

3-1 مقدمه

3-2 روش تحقیق

3-3 جامعه آماری

3-4 تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری

3-5 روش جمع آوری داده ها

3-6 ابزار جمع آوری داده ها

3-7 روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها

3-8 نحوه تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده‌ها

4-1 مقدمه

4-2 آمار توصیفی

4-2-1 متغیرهای جمعیت شناختی

4-2-2 متغیرهای مورد تحقیق

4-4 آزمون فرضیه های پژوهش

4-5 فرضیات تحقیق

فصل پنجم نتیجه‌گیری و پیشنهادات

5-1 مقدمه

5-2 خلاصه تحقیق

5-3 یافته های پژوهش

5-4 تحلیل نتایج و پیشنهادات مرتبط با آن

5-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی

5-6محدودیت های تحقیق

منابع و ماخذ

پیوست ها

پیوست الف: پرسشنامه

پیوست ب: خروجی کامپیوتری

این مطلب را هم بخوانید :

 

چکیده :

محقق در این پژوهش با عنوان بررسی تأثیر هوشمندی رقابتی بر وفاداری مشتریان بانک توسعه تعاون استان همدان، با استفاده از مدل بر گرفته از مقاله ای با عنوان ((هوش رقابتی: ترسیم چندگانه برای استراتژی بازاریابی)) نوشته پائول دیشمن (دانشگاه ماریوت آمریکا[1]) و جاناتان گالوف (دانشگاه تالفر کانادا) در سال 2007، به فرضیه سازی پرداخته است.

این تحقیق با استفاده از روش تحقیق توصیفی پیمایشی، در جامعه آماری تحقیق (شامل کلیه مشتریان شعب بانک توسعه تعاون استان همدان) انجام گردیده است که مهمترین ابزار جمع آوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه بوده است که محقق با استفاده از پرسشنامه های موجود در کتب و مقالات و سایتها توسط، طراحی و تدوین کرده است و پایایی برابر 947/0 واحد داشته است.

نتایج تحقیق نشان داد که کلیه فرضیات تحقیق پذیرفته شده است. تحلیل و بررسی مقایسه نتایج بدست آمده آزمون فرضیات تحقیق و ابعاد چهار گانه مدل هوشمندی رقابتی، نشان داد که در فرضیه اصلی تحقیق متغیر هوشمندی رقابتی دارای تأثیر مستقیم 466/0 بر وفاداری مشتریان شعب بانک توسعه تعاون استان همدان بوده است. همچنین بیشترین تأثیر عوامل چهار گانه هوشمندی رقابتی، مربوط به عامل جمع آوری اطلاعات با رقمی برابر 465/0 واحد می باشد.

اصطلاحات کلیدی: هوشمندی رقابتی، برنامه ریزی و تمرکز، جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل بازار، ارتباطات و وفاداری مشتریان

 

1-1             مقدمه

دراکر[2] در سال 1998 هوش رقابتی را به دانش مربوط ساخت. وی اطلاعات را به عنوان اطلاعات با هدف و مناسب شرح داد و بیان کرد . به منظور بقا ء شرکت باید سیستمی را طراحی کند که قابلیت توسعه و بهینه کردن مقادیر افزوده را داشته باشد . آنها باید به روز بودنشان شامل متخصصانی است که عملکرد شان را از طریق سازماندهی بازخورد از سوی همکاران ، مشتریان و مدیرانی که داده یشان را به اطلاعات تبدیل می کنند ، هدایت و منظم نمایند . (دانیل روچ[3]، 2001، 553)

هوشمندی رقابتی به عنوان یك ابزار مدیریت راهبردی و یكی از سریع ترین زمینه های رشد كسب وكار دنیا، به شمار می رود. همچنین هوشمندی رقابتی، یكی از تكنیك های مهم در ایجاد مزیت رقابتی است. (کیو[4]، 2008)

رسالت واقعی واحد های بازاریابی سازمان ها و شرکت ها درک نیاز ها و خواسته‌ های مشتریان و ارائه راهکار هایی برای تولید محصولاتی متناسب با نیاز و خواسته‌ مشتری است. در این فرآیند شرکت های موفق شرکت هایی هستند که صرفاً به دنبال فروش نیستند، بلکه به دنبال رضایت بلند مدت و وفاداری مشتریان از طریق ارائه محصولاتی با کیفیت برتر همراه با نیل به اهداف بلند مدت و حیات مستمر خودشان هستند (کاتلر و آرمسترانگ، 1379، 86).

در این فصل به بیان کلیات تحقیق پرداخته شده است. ابتدا بیان مسأله و مشکل موجود در جامعه مورد مطالعه ارائه شده و در ادامه به اهمیت و ضرورت تحقیق و اهداف تحقیق پرداخته شده است. در قسمت بعد، با ارائه مدلی کاربردی در مورد دو متغیر تحقیق، به فرضیه سازی پرداخته شده است و در انتهای تحقیق نیز تعاریفی از اصطلاحات و واژه های آورده شده در مدل و فرضیات ارائه شده است.

1-2 بیان مسئله

سازمان ها، به اطلاعات، به عنوان پشتیبان تصمیم گیری های سطوح مختلف سازمان نیاز دارند تا در سطح جهانی، رقابتی شوند و آنرا حفظ كنند. فراوانی اطلاعات در دنیای امروز موجب شده تا جمع آوری هر چه بیشتر اطلاعات، مدنظر نباشد، لذا بهره گیری از اطلاعات و تبدیل آن به هوشمندی كاربردی جهت هدایت تصمیم گیری های سازمانی اهمیت یافته است. هوشمندی رقابتی به عنوان عاملی برای حفظ سازمان از خطرهای آتی و تشخیص فرصت های نهفته عمل می نماید. (گالوف و رایت[5]، 2008)

هوشمندی رقابتی مدیران ارشد سازمانها را در هر اندازه ای که باشند، قادر می سازد تصمیمات خود را بر اساس آگاهی اطلاعات بازار،R&D ، تا کنیک های سرمایه گذاری در کسب و کار و غیره، اتخاذ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...