دانلود پایان نامه : اسیب شناسی موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان |
2-4-2شاخص های توصیفی پژوهش… 70
3-4 تحلیل استنباطی داده ها 70
1-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه اول پژوهش… 70
2-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه دوم پژوهش… 71
3-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه سوم پژوهش… 72
4-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه چهارم پژوهش… 73
5-3-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه پنجم پژوهش… 74
6-3-4 تجزیه و تحلیل دادهها مربوط به فرضیه ششم پژوهش… 75
4-4 یافته های جانبی.. 76
1-4-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه هفتم پژوهش… 76
2-4-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه هشتم پژوهش… 77
3-4-4 تجزیه و تحلیل داده ها مربوط به فرضیه نهم پژوهش… 78
فصل پنجم:بحث ونتیجه گیری
مقدمه. 80
. 1-5 خلاصه تحقیق. 81
2-5 بحث ونتیجه گیری.. 83
1-3- 5 محدودیت های خارج از دست محقق. 87
2-3-5 محدودیت های در دست محقق. 87
1-4-5پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر یافته های تحقیق. 88
2-4-5پیشنهاد به پژوهشگران آتی.. 89
منابع و مآخذ. 90
پیوست هاوضمائم. 97
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول1-2 فهرست دانشگاه های برتر ایران(2005-1995) 27
جدول 2-2 فهرست کشورهای برترمنطقه از نظر تولید علم(2005-1995) 30
جدول3-2رتبه کشورهای منطقه از نظر تولید علم درسال 2014(اسکوپوس) 32
جدول 4-2وضعیت 5 کشور اول تولید کننده علم جهان (2011-2010) 33
.جدول شماره1-3شاخص های پرسشنامه موانع پژوهش… 51
.جدول2-3: آلفایکرونباخ برای شاخص های تحقیق. 53
جدول3-3: آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه موانع پژوهش… 53
جدول 1-4 نمونه آماری به تفکیک جنسیت.. 57
جدول2-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تحصیلات.. 58
جدول3-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک گروه آموزشی.. 59
جدول 4-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک پردیس محل خدمت.. 61
جدول 5-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک سابقه کاری.. 62
جدول6-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک متوسط میزان ساعات تدریس در هفته. 63
جدول7-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تعداد طرح های پژوهشی.. 64
جدول 8-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تعداد مقالات پژوهشی.. 65
جدول 9-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر داخلی 66
جدول10-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر خارجی 67
جدول 11-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک مسئولیت اجرایی.. 68
جدول 12-4 آزمون کلموگروف- اسمیرنف متغیرهای پژوهش… 69
جدول 13-4 شاخصهای توصیفی متغیرهای پژوهش… 70
جدول14-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع مالی.. 71
جدول 15-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع امکاناتی.. 71
جدول 16-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع شغلی.. 72
جدول 17-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع علمی.. 73
جدول 18-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع فردی.. 74
جدول 19-4 آزمون t تک متغیره برای بررسی موانع مدیریتی- سازمانی.. 75
جدول 20-4 میانگین دیدگاه شرکت کنندگان بر اساس جنسیت.. 76
جدول 23-4 ماتریس همبستگی بین موانع پژوهش… 78
جدول 22-4 نتایج آزمون اثرات بین گروهی تحلیل واریانس یکطرفه تحصیلات مختلف و موانع. 77
جدول21-4 میانگین استادان در هر یک از سطح تحصیلات.. 77
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 1-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک جنسیت.. 57
نمودار 2-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تحصیلات.. 58
نمودار 3-4 توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک گروه آموزشی.. 60
نمودار 4-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک پردیس /مرکز محل خدمت.. 61
نمودار 5-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک سابقه کاری.. 62
نمودار 6-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک متوسط میزان ساعات تدریس در هفته. 63
نمودار 7-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک تعداد طرح های پژوهشی.. 64
این مطلب را هم بخوانید :
نمودار 8-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک تعداد مقالات پژوهشی.. 65
نمودار 9-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر داخلی.. 66
نمودار 11-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک مسئولیت اجرایی.. 68
نمودار 10-4 توزیع نمونه آماری به تفکیک تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر خارجی.. 67
فصل اولکلیات تحقیق
|
مقدمه
مبنای قدرت وحیات در دنیای کنونی به میزان برخورداری از علم ودانش باز میگردد. امروزه غالب جهتگیریهای دنیا به سمت تولید و توسعه علم و فناوری است و کشورهای توسعه یافته، در حال انتقال از جامعه صنعتی به جوامعی هستند که آن را جامعه اطلاعاتی یا جامعه علمی مینامند و سلاح علم به سلاحی راهبردی در این کشورها تبدیل شده است. امروزه توسعه علمی نمونهای از اقتدار ملی کشور و بستری برای توسعه در کلیه امور است. بالا بردن شناخت و معرفت جامعه در همه زمینهها بیش از پیش، نیازمند توسعه علمی است و برای تحقق توسعه علمی باید زمینه تولید علم را فراهم کرد. امروزه نقش تولید علم و انجام پژوهش از یک عامل فزاینده رفاه فراتر رفته و به تنها راه باقی ماندن در عرصهی حیات و حضوری مؤثر در دنیای پرتکاپوی تکنولوژی وپیشرفت مبدل شده است.پژوهش و تولید علم از نیازهای مسلم و اساسی هر جامعهای میباشد. بررسی سیاستها و برنامههای توسعهی کشورهای صنعتی گویای این واقعیت است که این کشورها به اهمیت و جایگاه علم و فناوری واقف بوده واین دورا محور توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود تلقی کردهاند( نوروززاده،1388).
تلاش برای تولید و توسعه علم با توانمندی و قدرتمندی کشورها در حوزهها و عرصههای مختلف پیوند خورده است. بدینسان آینده کشورها و توسعه یافتگی آنها با تولید علم، بسط و بهرهمندی آن کاملاً مرتبط است و برتری کشورها نسبت به هم به علم، نتایج وکاربردهای آن بستگی دارد.بیتردید میتوان اذعان داشت که استقلال و توسعه هر کشوری به استقلال علمی و فناوری آن وابسته است. تولید علم که خود ناشی
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-02] [ 12:31:00 ق.ظ ]
|