دانلود پایان نامه:رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک های مقابله ای با افسردگی زناشویی در زنان متاهل کارمندان شهرستان اسلام آباد غرب |
-1-1 بیان مسئله… ……………….……………….………………………………………………………………………………..4
-2-1 اهمیت و ضرورت…………….….…………………………………………………………………………………………7
1-3- اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………..8
1-4- فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………………………..9
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..12
2-1- دلزدگی و دلزدگی زناشوئی……………………………………………………………………………………………12
2-2- تعریف دلزدگی…………………………………………………………………………………………………………….12
2-3- چگونگی پدیدآیی و تحول دلزدگی………………………………………………………………………………….14
2-4- علائم دلزدگی………………………………………………………………………………………………………………15
2-5- دلزدگی زناشویی………………………………………………………………………………………………………….18
2-5-1- تعریف دلزدگی زناشوئی…………………………………………………………………………………………….18
2-5-2 مبانی نظری دلزدگی…………………………………………………………………………………………………….19
2-5-3- دلزدگی زناشوئی از دیدگاه اصالت وجودی و روان تحلیل گری……………………………………….19
2-5-4- سایر دیدگاه ها دلزدگی……………………………………………………………………………………………..21
2-6- متغیرهایی که سبب تشدید دلزدگی می شوند…………………………………………………………………….21
2-6-1- متغیرهایی که از دلزدگی پیش گیری می کنند…………………………………………………………………23
2-7- عوامل مرتبط با دلزدگی زناشوئی…………………………………………………………………………………….24
2-7-1- استرس و دلزدگی زناشوئی…………………………………………………………………………………………24
2-7-2- وظایف والدینی و دلزدگی زناشوئی……………………………………………………………………………..26
2-7-3- دلزدگی زناشویی و طول مدت ازدواج………………………………………………………………………….27
2-8- تفاوت روند طبیعی زندگی مشترک و دلزدگی زناشوئی……………………………………………………….28
2-8-1- راه های جلوگیری از دلزدگی زناشوئی…………………………………………………………………………29
2-9- شخصیت…………………………………………………………………………………………………………………….31
2-10- نظریه های شخصیت……………………………………………………………………………………………………34
2-10-1- رویکرد روان تحلیل گری…………………………………………………………………………………………34
2-10-2 رویکرد پدیدار شناختی………………………………………………………………………………………………35
2-10-3- رویکرد شناختی……………………………………………………………………………………………………..36
2-10-4- رویکرد رفتاری……………………………………………………………………………………………………….37
2-10-5- رویکرد یادگیری اجتماعی………………………………………………………………………………………..37
2-10-6- نظریه کتل……………………………………………………………………………………………………………..39
2-10-7- نظریه بقراط……………………………………………………………………………………………………………39
2-10-8- نظریه کرچمر………………………………………………………………………………………………………….40
2-10-9- رویکرد صفات……………………………………………………………………………………………………….41
2-11- تیپ های روان شناختی یونگ……………………………………………………………………………………….42
2-12- پیشینه تاریخی مدل پنج عامل شخصیت………………………………………………………………………….43
2-13- عوامل پنج گانه شخصیت……………………………………………………………………………………………..46
2-13-1- روانژندی……………………………………………………………………………………………………………….47
2-13-2- برون گرایی……………………………………………………………………………………………………………48
2-13-3- انعطاف پذیری……………………………………………………………………………………………………….49
2-13-4- دلپذیر بودن……………………………………………………………………………………………………………50
2-13-5- مسئولیت پذیری و با وجدان بودن……………………………………………………………………………..50
2-14- سبک مقابله ای…………………………………………………………………………………………………………..51
2-14-1- طبقه بندی فرآیند مقابله ای……………………………………………………………………………………….53
2-15- پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..55
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- روش شناسی تحقیق……………………………………………………………………………………………………..58
3-2- متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………………………………….58
3-3- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………..59
3-4- نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………59
3-5- ابزار پژوهش………………………………………………………………………………………………………………..59
3-5-1- پرسشنامه فرسودگی زناشوئی………………………………………………………………………………………59
3-5-2- سیاهه ی پنج عامل شخصیت و فرم تجدید نظر شده ی آن……………………………………………….61
3-5-3- مقیاس راهبردهای مقابله با تنیدگی……………………………………………………………………………….63
این مطلب را هم بخوانید :
3-6- روش اجرای پژوهش…………………………………………………………………………………………………….64
2-7- ابزار تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………65
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….67
4-2- یافته های توصیفی پژوهش…………………………………………………………………………………………….67
4-3- یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………….71
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………..90
5-2- محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………….98
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 04:58:00 ق.ظ ]
|