فارسی ، لاجرم تنها امکان استفاده از منابع خارجی و آن هم در حد بضاعت فراهم گردید. همان طوری که اشاره شد استفاده مناسب از اطلاعات بازاریابی جغرافیایی به اجرای سرمایه گذاری بهینه و صرفه جویی بالای هزینه های ایجاد شبکه دسترسی می انجامد (برونو ون­دن بوسچه.2010).

استان مازندران با گستردگی و ویژگی­های بارز آن از جمله بالا بودن ضریب نفوذ تلفن همراه ، وجود شهرک های صنعتی متعدد ، دانشگاه ها ، درصد بالای با سوادی ، اماکن مختلف تفریحی و توریستی، جنگلی، دریایی و کوه هستانی از جمله استان هایی است که اجرای شبکه باند پهن را هم به لحاظ هزینه سرمایه گذاری و هم به لحاظ پوشش کامل شبکه با مخاطراتی مواجه می سازد. لذا بررسی علمی و دقیق جغرافیای منطقه، مبنی بر نحوه و سرعت پذیرش تکنولوژی جدید ، شناخت مشتریان و الگوهای مصرف آنها در مناطق مختلف و به تبع آن نحوه پیاده سازی سریع  شبکه جهت برآوردن تقاضا براساس اصول بازاریابی جغرافیایی ، بسیار ضروری است. چرا که با انجام آن می توان با حداقل سرمایه گذاری، حداکثر تعداد کاربر بالقوه را تحت پوشش نسل جدید با کیفیتی مناسب قرار داد و موجب بهبود رضایت مندی مشتریان و هم چنین افزایش درآمد برای اپراتور مخابراتی شد.

1-4-اهداف پژوهش

1-4-1- هدف اصلی

هدف اصلی این تحقیق ، طراحی و پیاده سازی شبکه باند پهن موبایل (همراه اول) استان مازندران مبتنی برسیستم اطلاعات جغرافیایی استان می باشد.

1-4-2- اهدف فرعی

شناسایی تاثیر عوامل مختلف بازاریابی جغرافیایی از جمله با سوادی ، جمعیت ، توریستی -دانشگاهی و صنعتی بودن مناطق و برخی عوامل دیگر در ایجاد ترافیک دیتای موبایل استان مازندران در دوره­های زمانی مختلف.

1-4-3- اهداف کاربردی

تغییر نسل در حوزه موبایل یا به طور کلی مخابرات و یا هر صنعتی از جمله پیاده سازی شبکه نوین LTE 1 و 23G مستلزم هزینه بسیار سنگین برای اپراتورها می­باشد . لذا از جمله اهداف این تحقیق تاثیر مدیریت بازاریابی و استفاده از تکنیک های نوین در پیاده­سازی شبکه جدید با صرف کمترین سرمایه اولیه و امکان برگشت سریع تر سرمایه می باشد.

 
   

 

 

Long Term Evolution    2-Third (Mobile) Generation-[1]

 

با استفاده از تکنیک­های بازاریابی جغرافیایی نقاط بهینه شناسایی و بهترین مناطق انتخاب خواهد شد، بطوریکه اجرای شبکه با تکیه بر فن آوری جدید موجب صرفه جویی در هزینه و بازده بالا ​​به ازای هر کاربر می­شود.

1-5-فرضیه های پژوهش

  • توریستی بودن منطقه تاثیر معنی داری بر میزان ترافیک دیتای موبایل استان مازندران دارد.
  • مناطق دانشگاهی تاثیر معنی داری بر میزان ترافیک دیتای موبایل استان مازندران دارد.
  • باسوادی از جمله عوامل موثر و معنی­دار بر میزان ترافیک دیتای موبایل استان مازندران می­باشد.
  • مناطق صنعتی تاثیر معنی­داری بر میزان ترافیک دیتای موبایل استان مازندران دارند.
  • افزایش جمعیت تاثیر معنی­داری بر میزان ترافیک ایجاد شده دیتای موبایل استان مازندران دارد.

1-6- متغیرهای پژوهش

متغیرهای این پژوهش در قالب متغیرهای وابسته و مستقل به شرح زیر می باشد:

آدرس سایت برای متن کامل پایان نامه ها

 

متغیر وابسته : متوسط میزان ترافیک ایجاد شده دیتای موبایل.

متغیرهای مستقل: نرخ باسوادی ، تعداد شهرک های صنعتی ، تعداد دانشگاه­ها و جمعیت به عنوان متغیرهای کمی مستقل و شهرهای توریستی/ غیرتوریستی به عنوان متغیر کیفی مستقل تعریف شده­اند.

1-7- روش پژوهش

در این پژوهش به منظور اثبات و یا رد فرضیه ها از دو روش بهره گرفته شده است: 1- استفاده از یک مدل اقتصاد سنجی و 2- استفاده از مدل مفهومی و تحقیقات میدانی.

در روش اول یک مدل اقتصاد سنجی که در برگیرنده داده های بازاریابی قابل اتکا و قابل دسترس می باشد مورد برآورد قرار می­گیرد. داده­های جمع­آوری شده از نوع داده­های برش مقطعی و در سطح شهرهای استان مازندران می­باشد. داده­های بازاریابی جغرافیایی به عنوان متغیرهای مستقل و میزان ترافیک دیتای موبایل به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. با توجه به ماهیت زمانی اثرپذیری برخی داده­های مستقل بر متغیر وابسته ، میزان ترافیک در بازه های زمانی مختلف استخراج شده است. روش حداقل مربعات معمولی(OLS) برای برآورد مدل پیشنهاد می­شود که در صورت وجود ناهمسانی واریانس ، روش حداقل مربعات معمولی تعمیم یافته(GLS) جایگزین خواهد شد.

در روش دوم به منظور روایی نتایج به دست آمده از مدل برآورد شده ، با استخراج داده های میدانی ، آزمون مجددی بر میزان ترافیک ایجاد شده ناشی از ماهیت متغیرهای مستقل انجام گرفته است تا صحه ای بر نتایج به دست آمده از مدل در روش اول باشد.

در گام نهایی ، با پیاده سازی نتایج به دست آمده از مدل روی نقشه جغرافیایی استان مازندران با کمک نرم افزارهای Mapinfo و Googlearth ، طرح بهینه اجرای پروژه باند پهن شبکه موبایل در استان مازندران استخراج خواهد شد.

1-7-1-  روش گردآوری اطلاعات

برای گردآوری داده­ها و اطلاعات در این پژوهش از چند روش و منبع استفاده شده است :

الف- برای گردآوری اطلاعات ادبیات نظری پژوهش از روش کتابخانه­ای و منابع دنیای مجازی بهره گرفته شده است.

ب- برای جمع­آوری داده­های بازاریابی از منابع موجود آماری در استان و همکاری کارشناسان و روسای ادارات مخابرات شهرستان­ها استفاده شده است. رجوع به سازمان­هایی از قبیل شهرداری­ها، شهرک­های صنعتی و مسکن و شهرسازی بخش دیگری از منبع آماری این پژوهش محسوب می­شود.

1-7-2- ابزار گردآوری اطلاعات

در گردآوری اطلاعات نیز از دو ابزار بهره گرفته شده است: 1- از سیستم زنده شبکه موبایل برای استخراج داده­های ترافیکی و 2- از فرم­های برگرفته از جلسات

این مطلب را هم بخوانید :

پایان نامه خرابی معابر و جاده ها:مسئولیت اشخاص حقوقی طوفان مغزی جهت جمع آوری اطلاعات بازاریابی جغرافیایی.

1-7-3- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...