پایان نامه ارشد :مقایسه میزان سلامت روانی فرزندان دارای والدین شاغل و غیر شاغل |
فصل دوم : پیشینه پژوهش
2-1- تاریخچه بهداشت روانی………………………………………………………………………. 12
2-3- كلید سلامت روان……………………………………………………………………………. 13
2-4- علایم سلامت روان………………………………………………………………………….. 14
2- 5- تعریف «سلامت روان………………………………………………………………………… 15
2 -6- ملاك های سلامت روان…………………………………………………………………….. 16
2-7- سلامت روان از دیدگاههای مختلف…………………………………………………………… 18
2-7-1- از نظر آمار دانان………………………………………………………………………. 18
2-7-2- از نظر پزشکان………………………………………………………………………… 18
2-7-3- روانپزشکان……………………………………………………………………………. 18
2-7-4- نظرروانکاوان…………………………………………………………………………… 18
2-8- سلامت روانی از نظر مکاتب مختلف………………………………………………………….. 19
2-8 -1- مکتب زیست گرایی………………………………………………………………….. 19
۲-8-2- مکتب رفتار گرایی…………………………………………………………………….. 20
2-8-3- مکتب روانکاوی………………………………………………………………………. 20
2-8-4ـ مکتب انسانگرایی………………………………………………………………………. 21
2-8-5-مکتب بوم شناسی……………………………………………………………………… 21
2-9- اصول بهداشت روانی…………………………………………………………………………. 21
2-10- هدف ایجاد سلامت روان……………………………………………………………………. 23
2-11- مکانیزم روانی و نقش آن در سلامت روان…………………………………………………… 25
2-11-1- مکانیسم سرکوبی……………………………………………………………………. 26
2-11-2- مکانیسم برون فکنی……………………………………………………………….. 26
2-11-3- مکانیسم جا به جایی………………………………………………………………… 26
2-11- 4- مکانیسم بازگشت…………………………………………………………………… 26
2-11-5- مکانیسم واکنش سازی………………………………………………………………. 27
2-11-6- مکانیسم تصعید…………………………………………………………………….. 27
2-11-7- مکانیسم عذر تراشی (دلیل تراشی)………………………………………………….. 27
2-11-8- مکانیسم همانند سازی……………………………………………………………… 27
2- 11-9- مکانیسم جبران…………………………………………………………………….. 28
2-11-10 مکانیسم انکار……………………………………………………………………….. 28
2-12 – عوامل موثر بربهداشت روانی……………………………………………………………….. 28
2-13- سلامت روان در پرتو پای بندی به آموزه های دینی…………………………………………. 28
2-14- دین باوری و سلامت روان………………………………………………………………….. 29
2-15- ابعاد امنیت روانی و سلامت روان، در پرتو یاد خدا………………………………………….. 29
2-16- توکل و سلامت روان……………………………………………………………………….. 30
2-17- اشتغال زنان………………………………………………………………………………… 31
2-18- پژوهشهای پیشین (داخلی – خارجی )……………………………………………………. 32
2-18-1- تحقیقات انجام شده در داخل ایران………………………………………………….. 35
2-18-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور………………………………………………….. 44
فصل سوم : روش پژوهش
3-1- روش پژوهش………………………………………………………………………………… 55
3-2- متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………….. 55
3-3- جامعه آماری………………………………………………………………………………… 55
3-4- نمونه آماری………………………………………………………………………………….. 55
3-5- روش نمونه گیری وحجم نمونه………………………………………………………………. 55
3-6- ابزار مورد استفاده در این پژوهش…………………………………………………………….. 56
3-7-روش اجرای پژوهش………………………………………………………………………….. 59
3-8- روش تحلیل داده ها……………………………………………………………………………. 5
فصل چهارم : یافته های پژوهش
4-1- شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش…………………………………………………….. 61
فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری
این مطلب را هم بخوانید :
5-1- بحث در مورد فرضیه ها و تبیین آن………………………………………………………….. 70
5-3-محدودیتها…………………………………………………………………………………….. 77
5-4-پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………77.
5-5-پیشنهاد كاربردی……………………………………………………………………………… 78
منابع……………………………………………………………………………………………….. 79
الف) منابع فارسی……………………………………………………………………………….. 79
ب) منابع لاتین ………………………………………………………………………………. 84.
چكیده
سلامت روان یكی از ملاك های اصلی ارزیابی یك جامعه است و بی شك نقش چشمگیری در كارآمدی وپیشرفت آن بازی می كند هدف: از پژوهش حاضر مقایسه میزان سلامت روان دانش آموزان دختر دارای مادران شاغل وغیر شاغل می باشد روش : روش انجام پژوهش ازنوع علی مقایسه ای.جامعه آماری شامل داش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یك شهركرمانشاه كه 240 نفر ( به تفكیك 120دانش
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 03:55:00 ق.ظ ]
|