1-4-اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….12 1-5-فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..12 1-6-تعاریف نظری واژگان بکار رفته درتحقیق……………………………………………………………………………….13 1-7- تعاریف عملیاتی واژگان بکار رفته درتحقیق…………………………………………………………………………15 2-فصل دوم:ادبیات وپیشینه تحقیق 2-1-مبانی نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….18 2-1-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..18 2-1-2-.تعریف روش تدریس…………………………………………………………………………………………………. 21 2-1-3-اهمیت شناخت روش های تدریس………………………………………………………………………………….24 2-1-4-تناسب سنجی روش های تدریس……………………………………………………………………………………24 2-1-5-تناسب روش های تدریس با اهداف آموزشی…………………………………………………………………….24 2-1-6-تعریف بدیعه پردازی……………………………………………………………………………………………………..26 2-1-7-هدف الگوی بدیعه پردازی…………………………………………………………………………………………….32 2-1-8-اثرات آموزشی .پرورشی الگوی تدریس بدیعه پردازی………………………………………………………32 2-1-9-مزایای روش بدیعه پردازی…………………………………………………………………………………………….33 2-1-10-مراحل اجرای الگوی بدیعه پردازی………………………………………………………………………………..34 2-1-11-شرح وبسط قیاس……………………………………………………………………………………………………….35 2-1-12-کاربردقیاس در علوم تجربی………………………………………………………………………………………….35 2-1-13-نقش الگوی بدیعه پردازی درعلوم تجربی……………………………………………………………………….36 2-1-14-چارچوب اجرای روش تدریس بدیعه پردازی………………………………………………………………….38 2-1-15-مهم ترین ویژگی روش تدریس بدیعه پردازی………………………………………………………………….42 2-1-16-روش های تدریس سنتی ومتداول…………………………………………………………………………………..44 2-1-17-ماهیت یادگیری…………………………………………………………………………………………………………….48 2-1-18-تعاریف یادگیری…………………………………………………………………………………………………………..48 2-1-19-انواع یادگیری……………………………………………………………………………………………………………….50 2-1-20-عوامل موثر بریادگیری………………………………………………………………………………………………….51 2-1-21-بنیاد فلسفی نظریه های یادگیری……………………………………………………………………………………..52 2-1-22-پیشینه نظریه های یادگیری……………………………………………………………………………………………..53 2-1-23-یادداری………………………………………………………………………………………………………………………..53 2-1-24-انگیزه پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………57 2-1-25-نقش انگیزش در یادگیری……………………………………………………………………………………………….60 2-2-مبانی تجربی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….65 2-2-1-تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………………………………65 2-2-2-تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………………………………….68 فصل سوم:روش شناسی تحقیق 3-1-روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….72 3-2-جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………72 3-3-روش نمونه گیری وحجم نمونه…………………………………………………………………………………………….72 3-4-روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………..72 3-5-ابزارهای مورد استفاده…………………………………………………………………………………………………………72 3-6-روش اجرای آموزش بدیعه پردازی………………………………………………………………………………………..73 3-7-روش آماری تجزیه وتحلیل داده ها………………………………………………………………………………………..75 3-8-روایی ابزار اندازه گیری………………………………………………………………………………………………………..77 3-9-روش پایایی پرسشنامه های مورد استفاده………………………………………………………………………………..78 3-11-چگونگی نمره گذاری وتحلیل پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی………………………………………79 فصل چهارم:تجزیه وتحلیل وبیان نتایج حاصل از تحقیق 4-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….81 4-2-مقایسه وتحلیل پیش آزمون ها………………………………………………………………………………………………83 4-3-مقایسه وتحلیل آزمون های یادگیری……………………………………………………………………………………..85 4-4-مقایسه وتحلیل آزمون های یادداری……………………………………………………………………………………….85 4-5-مقایسه وتحلیل آزمون های انگیزش پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………….. فصل پنجم:بحث ونتیجه گیری 5-1-مقدمه:……………………………………………………………………………………………………………………………….. 5-2-خلاصه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………….86 5-3-بحث وتفسیر یافته ها………………………………………………………………………………………………………….87 5-4-پیشنهادات 5-1-4-پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………………………………………………92 5-2-4-پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………………………………………..94 5-5-محدودیت ها………………………………………………………………………………………………………………………95 فهرست منابع: الف-منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………98. ب-منابع لاتین………………………………………………………………………………………………………………………………. فصل یکم کلیات تحقیق این مطلب را هم بخوانید : 1-1-مقدمه : با ورود به هزاره سوم میلادی ،دانش تجربی نو و پیشرفت های فن آوری این امكان را فراهم ساخته است كه بازنمایی ذهنی انسان از كره زمین به « دهكده جهانی » و بزرگراه های اطلاعاتی بهبود یافته و ضرورت چاره جویی در مسائل اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی و در مجموع بهره مندی از كیفیت بهزیستی و با هم زیستی بیش از پیش احساس می گردد(احقر1383).از آنجایی كه آموزش و پرورش در شكل دهی سرمایه انسانی و اجتماعی نقش تعیین كننده ای داشته است بنابراین؛انتظار می رود نسل امروز را برای زندگی در جامعه فردا آماده سـازد و با توجه به اهمیت علوم تجربی ،آگـاه بودن از وضعیت و ماهیت دانش علمی ،چگونگی خلق آن و وابستگی به آن ،نه تنها برای دانشمندان بلكه برای همه ما بخش عمده ای ازآموزش راتشكیل میدهد ( به نقل ازبی.آر.هرگهنام2001ترجمه سیف،علی اکبر).اگر بپذیریم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...