پایان نامه : بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت و عوامل مرتبط با آن در سال تحصیلی 91-1390 |
نتایج: یافته های این مطالعه نشان داد که اکثریت دانشجویان (74%) مونث، با سن ≥ 22سال (79%) بودند. 17% از دانشجویان سابقه افتادن از واحدهای درسی و 6% آنها سابقه مشروطی به خصوص در ترم اول و دوم داشتند. اكثریت دانشجویان(61%)دانشكده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت وضعیت تحصیلی نامناسب داشتند. بین وضعیت تحصیلی دانشجویان و عوامل فردی از جمله جنس زن(001/0 p <)،وضعیت تاهل(023/0 p <)،معدل دیپلم(001/0 p <)، فاصله اخذ مدرک پیش دانشگاهی تا ورود به دانشگاه(002/0 p <)،افتادن از واحدهای درسی(001/0 p <)، مشروط شدن(003/0 p <)،علاقه مندی به رشته تحصیلی(011/0 p <)،داشتن برنامه منظم برای مطالعه(002/0 p <)، بومی بودن (046/0 p <)،شاغل بودن حین تحصیل(001/0 p <) و مسئولیت تامین مالی خانواده(009/0 p <)، عوامل خانوادگی مانند میزان درآمد ماهانه خانواده(046/0 p <) و نیز عوامل آموزشی حیطه فراگیر از جمله خودکارآمدی تحصیلی(001/0 p <)، استرس و فشار زمانی(007/0 p <) و مشارکت در فعالیت های دانشگاه(014/0 p <) ارتباط معنی دار آماری مشاهده شد.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد كه بین وضعیت تحصیلی دانشجویان و برخی عوامل فردی، خانوادگی و عوامل آموزشی حیطه فراگیر ارتباط معنی دار آماری وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود عوامل فوق در برنا مه ریزی آموزشی دانشجویان پرستاری و مامایی و جذب آنها در نظر گرفته شود .
کلید واژه ها: وضعیت آموزشی، دانشجویان پرستاری، آموزش پرستاری
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
1-1 زمینه پژوهش ………………………………………………………………………………… 2
2-1 اهداف پژوهش(هدف کلی و اهداف ویژه) ……………………………………………. 9
3-1 سوالات پژوهش ……………………………………………………………………………… 10
4-1 تعاریف نظری و عملی واژه ها …………………………………………………………… 11
6-1 پیش فرض های پژوهش …………………………………………………………………… 13
7-1 محدودیت های پژوهش …………………………………………………………………… 13
فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیق
1-2 چهارچوب پژوهش …………………………………………………………………………. 15
2-2 مروری بر مطالعات انجام شده ……………………………………………………………….. 31
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 نوع پژوهش …………………………………………………………………………………………. 44
2-3 جامعه پژوهش ……………………………………………………………………………………… 44
3-3 روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………. 46
4-3 مشخصات واحدهای مورد پژوهش ………………………………………………………… 47
5-3 محیط پژوهش …………………………………………………………………………………….. 47
6-3 ابزار و روش گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………. 47
7-3 تعیین اعتبار و اعتماد علمی ابزار ……………………………………………………………… 50
8-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………….. 53
9-3 ملاحظات اخلاقی ………………………………………………………………………………… 54
فصل چهارم: نتایج تحقیق
1-4 یافته های پژوهش ………………………………………………………………………………. 56
2-4 جداول ………………………………………………………………………………….. 58
نتایج: یافته های این مطالعه نشان داد که اکثریت دانشجویان (74%) مونث، با سن ≥ 22سال (79%) بودند. 17% از دانشجویان سابقه افتادن از واحدهای درسی و 6% آنها سابقه مشروطی به خصوص در ترم اول و دوم داشتند. اكثریت دانشجویان(61%)دانشكده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت وضعیت تحصیلی نامناسب داشتند. بین وضعیت تحصیلی دانشجویان و عوامل فردی از جمله جنس زن(001/0 p <)،وضعیت تاهل(023/0 p <)،معدل دیپلم(001/0 p <)، فاصله اخذ مدرک پیش دانشگاهی تا ورود به دانشگاه(002/0 p <)،افتادن از واحدهای درسی(001/0 p <)، مشروط شدن(003/0 p <)،علاقه مندی به رشته تحصیلی(011/0 p <)،داشتن برنامه منظم برای مطالعه(002/0 p <)، بومی بودن (046/0 p <)،شاغل بودن حین تحصیل(001/0 p <) و مسئولیت تامین مالی خانواده(009/0 p <)، عوامل خانوادگی مانند میزان درآمد ماهانه خانواده(046/0 p <) و نیز عوامل آموزشی حیطه فراگیر از جمله خودکارآمدی تحصیلی(001/0 p <)، استرس و فشار زمانی(007/0 p <) و مشارکت در فعالیت های دانشگاه(014/0 p <) ارتباط معنی دار آماری مشاهده شد.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد كه بین وضعیت تحصیلی دانشجویان و برخی عوامل فردی، خانوادگی و عوامل آموزشی حیطه فراگیر ارتباط معنی دار آماری وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود عوامل فوق در برنا مه ریزی آموزشی دانشجویان پرستاری و مامایی و جذب آنها در نظر گرفته شود .
کلید واژه ها: وضعیت آموزشی، دانشجویان پرستاری، آموزش پرستاری
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
1-1 زمینه پژوهش ………………………………………………………………………………… 2
2-1 اهداف پژوهش(هدف کلی و اهداف ویژه) ……………………………………………. 9
3-1 سوالات پژوهش ……………………………………………………………………………… 10
4-1 تعاریف نظری و عملی واژه ها …………………………………………………………… 11
6-1 پیش فرض های پژوهش …………………………………………………………………… 13
7-1 محدودیت های پژوهش …………………………………………………………………… 13
فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیق
1-2 چهارچوب پژوهش …………………………………………………………………………. 15
2-2 مروری بر مطالعات انجام شده ……………………………………………………………….. 31
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 نوع پژوهش …………………………………………………………………………………………. 44
2-3 جامعه پژوهش ……………………………………………………………………………………… 44
3-3 روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………. 46
4-3 مشخصات واحدهای مورد پژوهش ………………………………………………………… 47
5-3 محیط پژوهش …………………………………………………………………………………….. 47
6-3 ابزار و روش گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………. 47
7-3 تعیین اعتبار و اعتماد علمی ابزار ……………………………………………………………… 50
8-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………….. 53
9-3 ملاحظات اخلاقی ………………………………………………………………………………… 54
فصل چهارم: نتایج تحقیق
1-4 یافته های پژوهش ………………………………………………………………………………. 56
2-4 جداول ………………………………………………………………………………….. 58
فصل پنجم: بحث و بررسی یافته ها
1-5 بحث و تفسیر نتایج پژوهش …………………………………………………………………… 80
2-5 نتیجه گیری نهایی …………………………………………………………………………………. 94
3-5 کاربرد یافته ها و پیشنهادات برای پژوهش های بعدی ………………………………… 96
منابع و مآخذ
– فهرست منابع………………………………………………………………………………………………. 99
– پیوست ها …………………………………………………………………………………………….. 107
– چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………. 117
|
فهرست جداول
جدول شماره (1): توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب ویژگی های فردی ……………. 58
جدول شماره (2) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب مشخصات تحصیلی
قبل از ورود به دانشگاه …………………………………………………………………. 59
جدول شماره (3): توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب مشخصات تحصیلی
حین تحصیل در دانشگاه ………………………………………………………………………………………. 60
جدول شماره (4) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب
وضعیت اقتصادی – اجتماعی دانشجویان ………………………………………………………………. 63
جدول شماره (5) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب
وضعیت عاطفی – روانی دانشجویان ………………………………………………………………………… 64
جدول شماره (6) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب مشخصات خانوادگی …………. 65
جدول شماره (7) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب عوامل آموزشی
نظری حیطه فراگیر …………………………………………………………………………………………………. 67
جدول شماره (8 ) : توزیع نظرات واحدهای مورد پژوهش برحسب
عوامل آموزشی نظری حیطه فراده ……………………………………………………………………………. 68
جدول شماره (9) : توزیع نظرات واحد های مورد پژوهش بر حسب
فصل پنجم: بحث و بررسی یافته ها
1-5 بحث و تفسیر نتایج پژوهش …………………………………………………………………… 80
2-5 نتیجه گیری نهایی …………………………………………………………………………………. 94
3-5 کاربرد یافته ها و پیشنهادات برای پژوهش های بعدی ………………………………… 96
منابع و مآخذ
– فهرست منابع………………………………………………………………………………………………. 99
– پیوست ها …………………………………………………………………………………………….. 107
– چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………. 117
|
فهرست جداول
جدول شماره (1): توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب ویژگی های فردی ……………. 58
این مطلب را هم بخوانید :
جدول شماره (2) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب مشخصات تحصیلی
قبل از ورود به دانشگاه …………………………………………………………………. 59
جدول شماره (3): توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب مشخصات تحصیلی
حین تحصیل در دانشگاه ………………………………………………………………………………………. 60
جدول شماره (4) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب
وضعیت اقتصادی – اجتماعی دانشجویان ………………………………………………………………. 63
جدول شماره (5) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب
وضعیت عاطفی – روانی دانشجویان ………………………………………………………………………… 64
جدول شماره (6) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب مشخصات خانوادگی …………. 65
جدول شماره (7) : توزیع واحدهای مورد پژوهش برحسب عوامل آموزشی
نظری حیطه فراگیر …………………………………………………………………………………………………. 67
جدول شماره (8 ) : توزیع نظرات واحدهای مورد پژوهش برحسب
عوامل آموزشی نظری حیطه فراده ……………………………………………………………………………. 68
جدول شماره (9) : توزیع نظرات واحد های مورد پژوهش بر حسب
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 07:34:00 ب.ظ ]
|