دانلود پایان نامه ارشد :اثربخشی طرحواره درمانی بر تنیدگی تحصیلی و رضایت از زندگی تحصیلی |
طرحواره درمانی: 16
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1- طرح واره 18
2-2- ضرورت پدیدآیی طرحواره درمانی.. 20
2-3- تعریف یانگ از طرحواره 21
2-4- تدوین طرحواره درمانی.. 21
2-5- تاریخچه سازه طرحواره 22
2-6- کنشهای طرحواره 22
2-7- تداوم طرحواره 23
2-8- ترمیم طرحواره 23
2-9-چارچوب نظری مدل مبتنی بر طرحواره 24
2-10- ویژگیهای طرحوارههایناسازگار اولیه. 25
2-11- عملکردهای طرحواره 27
2-12- تداوم طرحواره 27
2-13- بهبود طرحواره 28
2-14- پاسخها و راهبردهای مقابلهای ناسازگار. 29
2-15- اجتناب از طرحواره 30
2-16- تسلیم شدن در برابر طرحواره 30
2-17-پاسخهای مقابلهای.. 31
2-18- سبکهای طرحواره 32
2-19- جبران افراطی طرحواره 33
2-20- تجارب اولیه زندگی.. 34
2-21- خلق و خوی هیجانی.. 37
2-22- طرحوارههای ناسازگار اولیه. 38
2-23- تجربههای اولیه زندگی.. 38
2-24- سرشت هیجانی.. 39
2-25- جنسیت… 45
2-26- تنیدگی تحصیلی.. 46
2-27- رضایت از زندگی تحصیلی.. 52
2-28- پیشینهی پژوهش…. 56
2-28-1- خارج از کشور: 56
2-28-2- داخل کشور. 63
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- روش : 67
3-2- جامعه، نمونه و روش نمونهگیری.. 68
3-2-1- جامعه. 68
3-2-2- گروه نمونه و شیوهی گزینش آن. 68
3-3- ابزار گردآوری اطلاعات… 68
3-3-1- فهرست تنیدگی دوران دانشجویی : 68
3-3-2 – مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانشجویی: 69
3-3-3- فرم کوتاه پرسشنامه طرحوارههای یانگ (YSQ-SF). 70
3-4- روش اجرا 71
3-5- روش تجزیه وتحلیل دادهها 74
فصل چهارم:یافتههای پژوهش
4-1- یافتههای پژوهشی.. 76
4-1-1- یافتههای توصیفی.. 76
4-1-2- یافتههای مربوط به فرضیههای پژوهش…. 79
فصل پنجم:بحث و نتیجهگیری
5-1- بحث و نتیجه گیری.. 84
5-1-1- فرضیه اول پژوهش: 84
5-1-2- فرضیه دوم پژوهش: 86
5-2- محدودیتهای پژوهش…. 88
5-3- پیشنهادهای پژوهشی.. 88
5-4- پیشنهادهای کاربردی.. 89
منابع.. 90
پیوستها 104
این مطلب را هم بخوانید :
چکیده
در این پژوهش، اثربخشی طرحواره درمانی بر تنیدگی تحصیلی و رضایت از زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات کرمانشاه مورد بررسی قرارگرفتهاست. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی است. در این پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، تعداد 39 دانشجوی دارای تنیدگی تحصیلی انتخاب شدند. که به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامههای فهرست تنیدگی دوران دانشجویی گادزلا، مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانشجویی هبنر، و فرم کوتاه پرسشنامه طرحوارههای یانگ (YSQ-SF) گردآوری شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که طرحواره درمانی میتواند باعث کاهش تنیدگی تحصیلی (04/0p< و 48/9f= ) و نیز افزایش رضایت از زندگی دانشجویی(01/0p< و 91/13f= ) دانشجویان شود.
کلید واژهها : طرحواره درمانی، رضایت از زندگی تحصیلی ، تنیدگی تحصیلی
1-1- مقدمه
دانشآموزان و دانشجویان در دستیابی به اهداف آموزشی خود با چالشها و مشکلات فراوانی مواجه میشوند. وقتی چنین تجاربی منفی تلقی شود، اثر مخربی بر انگیزش، عملکرد تحصیلی و بهزیستی آنان بر جای خواهد گذاشت. مورفی[1] و آرچر[2] (1996) بیان کردند حضور در مقاطع تحصیلی برای عده زیادی تجارب مثبتی به همراه دارد، ولی برای برخی دیگر مطالب تحصیلی از قبیل آزمونها وغیره با تجربه تنیدگی همراه است.
تنیدگی تحصیلی[3] به احساس نیاز فزآینده به دانش و به طور همزمان، ادراک فرد مبنی بر نداشتن زمان کافی برای دستیابی به آن دانش اشاره میکند. (موریس[4]1990؛ نقل از گادزالا[5]وبالوگلو[6]،
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 04:12:00 ق.ظ ]
|