2-1-8-2-ب) درمان و انوع آن………………………………………………………………………………………………………………………21
2-1-8-3-ج) توان بخشی وانواع آن………………………………………………………………………………………………………………..23
2-2-پایگاههای هویت…………………………………………………………………………………………………………………………………..24
2-2-1- نظریه های مربوطه به هویت………………………………………………………………………………………………………………..24
2-2-2-پایگاه هویت……………………………………………………………………………………………………………………………………..27
2-2-3-بحران  هویت  …………………………………………………………………………………………………………………………………..29
2-2-4-جامعه بسترمهم هویت………………………………………………………………………………………………………………………..30
2-2-5-مهمترین­ بسترهای­ اجتماعی­هویت………………………………………………………………………………………………………..31
2-2-6-پیامدهای بحران هویت………………………………………………………………………………………………………………………31
2-2-6-1-عوامل موثر در پدیدآیی بحران هویت……………………………………………………………………………………………….31
2-3-منبع کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………………………..32
2-3-1-کنترل درونی در برابر کنترل بیرونی………………………………………………………………………………………………………32
2-3-2-ارزیابی منبع کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………….32
2-3-3-عوامل مرتبط بین منبع کنترل با تغذیه…………………………………………………………………………………………………….33
2-3-4-افراد ارای منبع کنترل درونی……………………………………………………………………………………………………………….34
2-3-5-افراد دارای منبع کنترل بیرونی……………………………………………………………………………………………………………..35
2-3-6-پیوستار منبع کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………….36
2-3-7-نوسان پیوستار کانون کنترل………………………………………………………………………………………………………………..37
2-3-8- پی آمد هاو تاثیرات کانون کنترل……………………………………………………………………………………………………….38
2-3-9-شکل گیری کانون کنترل…………………………………………………………………………………………………………………..38
2-3-10-پرورش منبع کنترل درکودکی…………………………………………………………………………………………………………..38
2-4-اختلالات تغذیه……………………………………………………………………………………………………………………………………38
2-4-1-کم اشتهایی روانی و پر اشتهایی روانی…………………………………………………………………………………………………..39
2-4-2-مشخصه های بالینی بی اشتهایی روانی…………………………………………………………………………………………………….39
2-4-3-زیر تیپ های بی اشتهایی روانی…………………………………………………………………………………………………………….40
2-4-4-شیوع ودوره و همایندی مرضی بی اشتهایی روانی…………………………………………………………………………………….40
2-4-5-مشخصه های بالینی پراشتهایی روانی………………………………………………………………………………………………………41
2-4-6-زیرتیپ های پر اشتهایی روانی………………………………………………………………………………………………………………41
2-4-7-شیوع و دوره و همایندی مرضی پراشتهایی روانی……………………………………………………………………………………..41
2-4-8-شباهت و تفاوت بین دو نوع اختلال خوردن…………………………………………………………………………………………….42
2-4-9-سبب شناسی و عوامل علیتی در اختلال خوردن……………………………………………………………………………………….42
2-4-10-درمان و مداخله های درمانی………………………………………………………………………………………………………………44
2-4-11-دیگر اختلالات خوردن……………………………………………………………………………………………………………………45
2-5-تحقیقات داخلی و خارجی……………………………………………………………………………………………………………………..47
2-5-1-تحقیقات داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………….47
2-5-2-تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………………………………………………….48
2-6- مدل مفهومی………………………………………………………………………………………………………………………………………49
فصل سوم:روش پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………50
3-1-طرح تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………..51
3-2- متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………….51
3-3-جامعه و نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………………….51
3-4- ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………..51
3-5-شیوه اجرا…………………………………………………………………………………………………………………………………………..56
3-6-روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………………….56
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………………..57
4-1-یافته های توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………………….58
4-2-یافته های استنباطی………………………………………………………………………………………………………………………………59

 

فصل پنجم:بحث و نتیجه­گیری……………………………………………………………………………………………………………………….62
5-1-بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………..63
5-1-1-فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………………………………………63
5-1-2-فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………………………………………………64
5-1-3-فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………………………………………..65
5-1-4-فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………………………………………………………..65
5-2- محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………..67
5-3- پیشنهاد های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………67
5-3-1-پیشنهادهای پژوهشی………………………………………………………………………………………………………………………….67
5-3-2-پشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………….67
فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………………………68
ضمائم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..71
پرسشنامه سلامت…………………………………………………………………………………………………………………………………………72
پرسشنامه کنترل راتر ……………………………………………………………………………………………………………………………………75
پرسشنامه هویت……………………………………………………………………………………………………………………………………………78

چکیده فارسی:

این مطلب را هم بخوانید :

 

هدف پژوهش حاضر بررسی  رابطه سلامت روان و پایگاههای هویت  و منبع­کنترل با اختلالات تغذیه­ای در زنان .پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی و شیوه اجرای آن همبستگی است ازجامعه مورد نظر تعداد   100نفراز زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره  بر اساس جدول مورگان و کرجسی وبااستفاده از نمونه­گیری دردسترس انتخاب شده­اند و به­کمک پرسشنامه­های سلامت عمومی  GHQ28وپرسشنامه سبک هویت و پرسشنامه منبع­کنترل راتر داده های مورد نظرجمع آوری شد. فرضیه ها شامل:1-بین مؤلفه­های سلامت روان با اختلالات تغذیه­ای رابطه وجود دارد.2-بین مؤلفه­های منبع کنترل با اختلالات تغذیه ای رابطه وجود دارد.3-بین مؤلفه های پایگاه هویتی با اختلالات تغذیه­ای رابطه وجود دارد. 4- مؤلفه های سلامت روان و منبع کنترل و پایگاههای هویت پیش بینی کننده اختلالات تغذیه هستند، می­شود. و نتایج تحلیل آماری به وسیله نرم افزار SPSS16 از روشهای آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف معیارو ازروشهای  آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره نشان دادکه: که بین مولفه های سلامت روان (علائم جسمانی ،علائم اضطرابی ،ناکنشوری اجتماعی ، افسردگی و نمره كلی سلامت روان با اختلالات تغذیه ای رابطه مثبت و معنادار وجود دارد(p<0/01) به

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...