گروه مدیریت بازرگانی

 

(M.A.) پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

 

رشته مدیریت بازرگانی

گرایش بازرگانی داخلی

 

عنوان:

بررسی پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان

 

استاد راهنما:

دکتر الّهیار داغ بندان

 

نیمسال تحصیلی

تابستان 93-1392

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                     صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق                                                                                                 2

1-1 مقدمه                                                                                                                 3

1-2 بیان مسئله                                                                                                            4

1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق                                                                                          7

1-4 اهداف تحقیق                                                                                                        8

1-5 چارچوب نظری تحقیق                                                                                            8

1-6 مدل مفهومی تحقیق                                                                                                 9

1-7 سؤال تحقیق                                                                                                         9

1-8 فرضیه های تحقیق                                                                                                10

1-9 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق                                                                  10

1-9-1 متغیر وابسته- پذیرش بانکداری اینترنتی                                                              10

1-9-2 متغیر واسطه                                                                                                11

1-9-3 متغیر مستقل                                                                                               11

1-10 قلمرو تحقیق                                                                                                     13

فصل دوم: مروری بر ادبیات موضوع تحقیق                                      14

بخش اول: بانکداری الکترونیک                                                                                       15

2-1-1 مقدمه                                                                                                        16

2-1-2 تعریف بانکداری الکترونیکی                                                                             17

2-1-3 سیر تکاملی سیستم پرداخت ها                                                                          20

2-1-4 انواع بانکداری الکترونیک                                                                                21

2-1-5 سطوح بانکداری الکترونیکی                                                                             23

2-1-5-1 بانکداری الکترونیکی در سطح مشتری                                                           23

2-1-5-2 بانکداری الکترونیکی بین بانکی                                                                   24

2-1-6 مزایای بانکداری الکترونیک                                                                             25

2-1-7 مقایسه ویژگی های بانکداری سنتی و بانکداری الکترونیک                                        26

2-1-8 امنیت سامانه بانکداری الکترونیکی آنلاین                                                             27

2-1-9 محیط بانکداری الکترونیک                                                                              27

2-1-10 زیرساخت ها و بسترهای مورد نیاز برای توسعه بانکداری الکترونیک                            28

2-1-10-1 دسترسی عمومی به بسترهای زیرساختی ارتباطات الکترونیکی                             29

2-1-10-2 توسعه زیرساخت های مالی و بانکی                                                           29

2-1-10-3 توسعه زیرساخت های قانونی در بانکداری الکترونیکی                                     29

2-1-10-4 زیرساخت های امنیتی                                                                             30

2-1-10-5 زیرساخت های فناوری و مخابراتی                                                             30

2-1-10-6 زیرساخت های اقتصادی، انسانی، فرهنگی و آموزشی                                       31

بخش دوم: بانکداری اینترنتی                                                                                          32

2-2-1 مقدمه                                                                                                        33

2-2-2 بانکداری اینترنتی                                                                                          34

2-2-3 رشد بانکداری اینترنتی                                                                                    35

2-2-4 مزایای بانک های صد در صد اینترنتی                                                                  36

2-2-5 معایب بانک های صد در صد اینترنتی                                                                  38

2-2-6 کاربران بانکداری اینترنتی                                                                                 41

2-2-7 مدل ها و سطوح بانکداری اینترنتی                                                                     41

بخش سوم: پذیرش بانکداری اینترنتی                                                                                44

2-3-1 مقدمه                                                                                                        45

2-3-2 پذیرش                                                                                                       46

2-3-3 پذیرش بانکداری اینترنتی                                                                                 46

2-3-4 ضرورت به کارگیری پذیرش تکنولوژی در ارائه خدمات بانکداری اینترنتی                     48

2-3-5 تئوری عمل منطقی                                                                                         49

2-3-6 مدل رفتار برنامه ریزی شده                                                                              51

2-3-7 مدل پذیرش تکنولوژی                                                                                    52

2-3-8 خلاصه                                                                                                       55

بخش چهارم: پیشینه تحقیق                                                                                           56

2-4-1 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور                                                                 57

2-4-2 تحقیقات انجام شده در داخل کشور                                                                    62

فصل سوم: روش تحقیق                                                                                                65

3-1 مقدمه                                                                                                               66

3-2 روش اجرای تحقیق                                                                                              66

3-3 جامعه و نمونه آماری                                                                                             67

3-4 روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                          68

3-5 روایی و پایایی پرسشنامه                                                                                         70

3-5-1 روایی پرسشنامه                                                                                            70

3-5-2 پایایی پرسشنامه                                                                                            71

3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها                                                                                    72

3-7 ضرورت به کارگیری مدل معادلات ساختاری در تحقیق حاضر                                            73

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها                                                                                 75

4-1 مقدمه                                                                                                                76

4-2 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان                                                          77

4-3 توصیف متیغرهای تحقیق                                                                                        81

4-4 بررسی مدل اندازه گیری تحقیق                                                                                 89

4-4-1 مدل اندازه گیری متغیر برون زا                                                                          90

4-4-2 مدل در حالت اعداد معنی داری                                                                         91

4-4-3 مدل اندازه گیری متغیر درون زا                                                                          92

4-4-4 مدل در حالت اعداد معنی داری                                                                         93

4-5 بررسی مدل تحقیق                                                                                              94

4-5-1 بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد                                                               94

4-5-2 بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری                                                      95

4-5-3 نتایج تحلیل مسیر                                                                                        96

4-5-4 بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق                                       97

این مطلب را هم بخوانید :

4-6 آزمون فرضیه ها                                                                                                  98

4-7 نتیجه گیری کلی                                                                                                 99

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق                                                                     100

5-1 مقدمه                                                                                                              101

5-2 خلاصه تحقیق                                                                                                    102

5-3 نتایج آمار توصیفی                                                                                               102

5-4 نتایج آمار استنباطی                                                                                              103

5-5 مقایسه نتایج تحقیق با تحقیقات مشابه                                                                        104

5-6 پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق                                                                            106

5-7 محدودیت های تحقیق                                                                                          108

5-8 پیشنهادات جهت تحقیقات آتی                                                                                108

منابع و مآخذ                                                                                                            109

پیوست ها                                                                                                               116

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                    صفحه

جدول 2-1-1، مقایسه ویژگی های بانکداری الکترونیکی و بانکداری سنتی                                   26

جدول2-2-1، سطوح مختلف بانکداری اینترنتی                                                                    43

 

جدول 3-1، تفکیک پرسشنامه های تکمیل شده براساس شهرها                                                 68

جدول 3-2، صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه                                            69

جدول 3-3، جدول مربوط به سؤالات متغیرها در پرسشنامه                                                      69

جدول 3-4، آلفای کرونباخ متغیرها                                                                                   72

جدول4-1، توصیف عنوان شغلی پاسخ دهندگان                                                                   77

جدول4-2، توصیف میزان تحصیلات پاسخ دهندگان                                                              78

جدول4-3، توصیف سن پاسخ دهندگان                                                                             79

جدول4-4، توصیف جنسیت پاسخ دهندگان                                                                        80

جدول4-5، توصیف متغیر ویژگی وب سایت                                                                       81

جدول4-6، توصیف متغیر سودمندی درك شده                                                                     82

جدول4-7، توصیف متغیر خطر و حفظ حریم خصوصی                                                          83

جدول4-8، توصیف متغیر پذیرش بانكداری اینترنتی                                                               84

جدول4-9، توصیف متغیر محیط خارجی                                                                            85

جدول4-10، توصیف متغیر الویت های شخصی                                                                    86

جدول4-11، توصیف متغیر هنجار فردی                                                                             87

جدول4-12، توصیف متغیر تمایل به قصد پذیرش بانكداری اینترنتی                                           88

جدول4-13، شاخص های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه گیری متغیر برونزا                           91

جدول4-14، شاخص های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه گیری متغیر درونزا                           93

جدول4-15، نتایج تحلیل مسیر در مدل ساختاری                                                                  96

جدول 4-16، شاخص های معنی داری و برازش مدل                                                             79

جدول 5-1، مقایسه فرضیه های تحقیق با تحقیقات مشابه انجام شده                                          104

 

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                     صفحه

شکل 1-1، مدل مفهومی تحقیق                                                                     9

شکل 2-1-2، مدل توسعه بانکداری اینترنتی                                                                        28

شکل 2-3-1، اجزاء و روابط تئوری عمل منطقی                                                                   49

شکل 2-3-2، اجزاء و روابط تئوری رفتار برنامه ریزی شده                                                      51

شکل 2-3-3، اجزاء و روابط مدل پذیرش تکنولوژی                                                              53

شکل 2-3-4، اجزاء و روابط مدل  اصلاح شده تکنولوژی                                                        54

 

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                  صفحه

نمودار4-1، نمودار میله ای عنوان شغلی پاسخ دهندگان                                                           77

نمودار4-2، نمودار میله ای میزان تحصیلات پاسخ دهندگان                                                      78

نمودار4-3، نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان                                                                     79

نمودار4-4، نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان                                                               80

نمودار4-5، هیستوگرام  متغیر ویژگی وب سایت                                                                   81

نمودار4-6، هیستوگرام  متغیر سودمندی درك شده                                                                82

نمودار4-7، هیستوگرام  متغیر خطر و حفظ حریم خصوصی                                                     83

نمودار4-8، هیستوگرام  متغیر پذیرش بانكداری اینترنتی                                                          84

نمودار4-9، هیستوگرام  متغیر محیط خارجی                                                                       85

نمودار4-10، هیستوگرام  متغیر الویت های شخصی                                                               86

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...