1-8-تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………….12

فصل دوم : ادبیات پژوهش  

2-1- پیش گفتار……………………………………………………………………………………………………………………….. 15

2-2- ناتوانایی یادگیری……………………………………………………………………………………………………………… 16

2-3- تاریخچه نارساخوانی………………………………………………………………………………………………………… 19

2-4 نارساخوانی …………………………………………………………………………………………………………………………20

2-4-1- شیوع نارساخوانی و جنسیت………………………………………………………………………………………. 22

2-5- خواندن و مراحل یادگیری خواندن……………………………………………………………………………………….23

2-5-1- آماده شدن برای شروع خواندن …………………………………………………………………………………….24

2-5-2- مرحله آغازین خواندن………………………………………………………………………………………………….25

2-5-3- مرحله رشد سریع خواندن………………………………………………………………………………………….. 25

2-5-4- مرحله ی خواندن گسترده…………………………………………………………………………………………… 26

2-5-5- پالایش خواندن ………………………………………………………………………………………………………….26

2-6- ملاک های تشخیص اختلال خواندن…………………………………………………………………………………… 26

2-7- طبقه بندی نارساخوانی …………………………………………………………………………………………………….. 27

2-8- رویکردو علل نارساخوانی…………………………………………………………………………………………………. 27

2-8-1- رویکردهای دیداری…………………………………………………………………………………………………… 28

2-8-2- رویکردنقص حافظه ی فعال……………………………………………………………………………………….. 30

2-8-3- نظریه نقص هسته واج شناختی……………………………………………………………………………………..31

2-8- 4- رویکردهای زیر  گروه دو گانه…………………………………………………………………………………… 32

2-8-5- رویکردهای زبرگروه چند گانه…………………………………………………………………………………….. 33

2-8-6- رویکردهای زیستی نارساخوانی…………………………………………………………………………………… 33

2-8-6-1- عوامل ژنتیکی……………………………………………………………………………………………………….. 33

2-8-6-2- ساختار مغزی افراد نارساخوان………………………………………………………………………………… 35

2-8- 6- 3- چیرگی مغزی……………………………………………………………………………………………………… 35

2-8- 7- عوامل محیطی آموزشی و پرورشی……………………………………………………………………………… 37

2-8- 8- تبیین علی نارساخوانی نیکلسون و فاوست …………..      ……………………………………………….37

2-9- تاریخچه ی حافظه فعال……………………………………………………………………………………………………. 38

2-10- حافظه ی فعال……………………………………………………………………………………………………………….. 39

2-10 -1- الگوی حافظه ی فعال……………………………………………………………………………………………… 41

2-10-2-  تفاوت حافظه ی فعال و حافظه ی کوتاه مدت…………………………………………………………… 43

2-11- مروری بر پژوهش های انجام شده…………………………………………………………………………………. 43

2-11-1- پژوهش های داخلی…………………………………………………………………………………………………. 43

2-11-2- پژوهش های خارجی……………………………………………………………………………………………….. 46

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

3-1- پیش گفتار ………………………………………………………………………………………………………………………..49

3-2- طرح پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………… 49

3-3- جامعه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..49

3-4- حجم نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………… 49

3-5- ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………. 50

 

3-5- 1- چک لیست نارساخوانی…………………………………………………………………………………………….. 50

3-5- 2- مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر برای کودکان……………………………………………………… 50

3-5-3- آزمون تشخیص خواندن فلاح چای……………………………………………………………………………….51

3-6- مداخله های آموزشی……………………………………………………………………………………………………… 51

3-6-1- برنامه آموزشی حافظه ی فعال…………………………………………………………………………………….. 51

3-7- روش اجرای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………. 52

3-8- روش های آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………  53

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق  

4-1- پیش گفتار……………………………………………………………………………………………………………………….. 55

4-2- یافته های  توصیفی پژوهش………………………………………………………………………………………………. 55

4-3- مقایسه نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه ها………………………………………………………………….. 56

4-4- نتایج استنباطی پژوهش……………………………………………………………………………………………………… 57

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و جمع بندی

5-1- نتایج تحلیلی پژوهش………………………………………………………………………………………………………… 63

5-1-1- فرضیه شماره (1)……………………………………………………………………………………………………… 63

5-1-2- فرضیه شماره (2) ……………………………………………………………………………………………………… 63

5-1-3- فرضیه شماره (3)………………………………………………………………………………………………………..63

5-1-4- فرضیه شماره (4) ……………………………………………………………………………………………………… 63

5-2- نتیجه گیری نها یی……………………………………………………………………………………………………………. 68

این مطلب را هم بخوانید :

 

5-3- محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………. 70

5-3-1- محدودیت های پژوهش در اختیار محقق……………………………………………………………………..  70

5-3-1- محدودیت های پژوهش خارج اختیار محقق…………………………………………………………………  70

5-4- پیشنهادهای اجرای……………………………………………………………………………………………………………. 70

5-5- پیشنهادهای پژوهشی………………………………………………………………………………………………………… 71

منابع

الف ) منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………….. 74

ب) منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………… 79

پیوست ها

پیوست شماره (1) : چک لیست نارسا خوانی……………………………………………………………………………….. 85

پیوست شماره (2) : آزمون تشخیص خواندن فلاح چای………………………………………………………………… 86

پیوست شماره (3) : مداخله های حافظه ی فعال کلامی………………………………………………………………….. 90

عنوان انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………….I

چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………………II

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                   صحفه

جدول 2-1 : نقاط عطف تاریخی دانش در مورد نارساخوانی (دویل ، 2005)……………………………………..20

جدول 3-1 : طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل…………………………………………………………….. 49

جدول 4-1 : توزیع فراوانی گروه های نمونه در پایه های سوم و چهارم…………………………………………… 55

جدول 4-2 : داده های توصیفی سن و بهره هوشی نمونه……………………………………………………………….. 55

جدول 4-3 : مقایسه میانگین گروه آزمایشی راهبردهای حافظه ی فعال و کنترل در سن و بهره هوشی

……………………………………………………………………………………………………………………………………………    56

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...