پایان نامه اثر بخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال |
1-8-تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………….12
فصل دوم : ادبیات پژوهش
2-1- پیش گفتار……………………………………………………………………………………………………………………….. 15
2-2- ناتوانایی یادگیری……………………………………………………………………………………………………………… 16
2-3- تاریخچه نارساخوانی………………………………………………………………………………………………………… 19
2-4 نارساخوانی …………………………………………………………………………………………………………………………20
2-4-1- شیوع نارساخوانی و جنسیت………………………………………………………………………………………. 22
2-5- خواندن و مراحل یادگیری خواندن……………………………………………………………………………………….23
2-5-1- آماده شدن برای شروع خواندن …………………………………………………………………………………….24
2-5-2- مرحله آغازین خواندن………………………………………………………………………………………………….25
2-5-3- مرحله رشد سریع خواندن………………………………………………………………………………………….. 25
2-5-4- مرحله ی خواندن گسترده…………………………………………………………………………………………… 26
2-5-5- پالایش خواندن ………………………………………………………………………………………………………….26
2-6- ملاک های تشخیص اختلال خواندن…………………………………………………………………………………… 26
2-7- طبقه بندی نارساخوانی …………………………………………………………………………………………………….. 27
2-8- رویکردو علل نارساخوانی…………………………………………………………………………………………………. 27
2-8-1- رویکردهای دیداری…………………………………………………………………………………………………… 28
2-8-2- رویکردنقص حافظه ی فعال……………………………………………………………………………………….. 30
2-8-3- نظریه نقص هسته واج شناختی……………………………………………………………………………………..31
2-8- 4- رویکردهای زیر گروه دو گانه…………………………………………………………………………………… 32
2-8-5- رویکردهای زبرگروه چند گانه…………………………………………………………………………………….. 33
2-8-6- رویکردهای زیستی نارساخوانی…………………………………………………………………………………… 33
2-8-6-1- عوامل ژنتیکی……………………………………………………………………………………………………….. 33
2-8-6-2- ساختار مغزی افراد نارساخوان………………………………………………………………………………… 35
2-8- 6- 3- چیرگی مغزی……………………………………………………………………………………………………… 35
2-8- 7- عوامل محیطی آموزشی و پرورشی……………………………………………………………………………… 37
2-8- 8- تبیین علی نارساخوانی نیکلسون و فاوست ………….. ……………………………………………….37
2-9- تاریخچه ی حافظه فعال……………………………………………………………………………………………………. 38
2-10- حافظه ی فعال……………………………………………………………………………………………………………….. 39
2-10 -1- الگوی حافظه ی فعال……………………………………………………………………………………………… 41
2-10-2- تفاوت حافظه ی فعال و حافظه ی کوتاه مدت…………………………………………………………… 43
2-11- مروری بر پژوهش های انجام شده…………………………………………………………………………………. 43
2-11-1- پژوهش های داخلی…………………………………………………………………………………………………. 43
2-11-2- پژوهش های خارجی……………………………………………………………………………………………….. 46
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
3-1- پیش گفتار ………………………………………………………………………………………………………………………..49
3-2- طرح پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………… 49
3-3- جامعه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..49
3-4- حجم نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………… 49
3-5- ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………. 50
3-5- 1- چک لیست نارساخوانی…………………………………………………………………………………………….. 50
3-5- 2- مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر برای کودکان……………………………………………………… 50
3-5-3- آزمون تشخیص خواندن فلاح چای……………………………………………………………………………….51
3-6- مداخله های آموزشی……………………………………………………………………………………………………… 51
3-6-1- برنامه آموزشی حافظه ی فعال…………………………………………………………………………………….. 51
3-7- روش اجرای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………. 52
3-8- روش های آماری………………………………………………………………………………………………………………………………… 53
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
4-1- پیش گفتار……………………………………………………………………………………………………………………….. 55
4-2- یافته های توصیفی پژوهش………………………………………………………………………………………………. 55
4-3- مقایسه نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه ها………………………………………………………………….. 56
4-4- نتایج استنباطی پژوهش……………………………………………………………………………………………………… 57
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و جمع بندی
5-1- نتایج تحلیلی پژوهش………………………………………………………………………………………………………… 63
5-1-1- فرضیه شماره (1)……………………………………………………………………………………………………… 63
5-1-2- فرضیه شماره (2) ……………………………………………………………………………………………………… 63
5-1-3- فرضیه شماره (3)………………………………………………………………………………………………………..63
5-1-4- فرضیه شماره (4) ……………………………………………………………………………………………………… 63
5-2- نتیجه گیری نها یی……………………………………………………………………………………………………………. 68
این مطلب را هم بخوانید :
5-3- محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………. 70
5-3-1- محدودیت های پژوهش در اختیار محقق…………………………………………………………………….. 70
5-3-1- محدودیت های پژوهش خارج اختیار محقق………………………………………………………………… 70
5-4- پیشنهادهای اجرای……………………………………………………………………………………………………………. 70
5-5- پیشنهادهای پژوهشی………………………………………………………………………………………………………… 71
منابع
الف ) منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………….. 74
ب) منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………… 79
پیوست ها
پیوست شماره (1) : چک لیست نارسا خوانی……………………………………………………………………………….. 85
پیوست شماره (2) : آزمون تشخیص خواندن فلاح چای………………………………………………………………… 86
پیوست شماره (3) : مداخله های حافظه ی فعال کلامی………………………………………………………………….. 90
عنوان انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………….I
چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………………II
فهرست جداول
عنوان صحفه
جدول 2-1 : نقاط عطف تاریخی دانش در مورد نارساخوانی (دویل ، 2005)……………………………………..20
جدول 3-1 : طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل…………………………………………………………….. 49
جدول 4-1 : توزیع فراوانی گروه های نمونه در پایه های سوم و چهارم…………………………………………… 55
جدول 4-2 : داده های توصیفی سن و بهره هوشی نمونه……………………………………………………………….. 55
جدول 4-3 : مقایسه میانگین گروه آزمایشی راهبردهای حافظه ی فعال و کنترل در سن و بهره هوشی
…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 56
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 04:48:00 ب.ظ ]
|