پایان نامه ارزیابی کیفیت خدمات سازمان تأمین اجتماعی |
2-8-9- مدل تحلیلی شکاف های هفت گانه کیفیت ………………………………………………………………………. 26
2-8-10- مدل رفتاری کیفیت خدمات ……………………………………………………………………………………….. 27
2-8- 11- مدل کیفیت خدمات جامع…………………………………………………………………………………………… 27
2-9- تشریح مدل شکاف های پنج گانه کیفیت خدمات ………………………………………………………………….28
2-10- سنجش کیفیت خدمات و مدل کیفیت خدمات ……………………………………………………………………. 33
2- 11- کیفیت خدمات و مفاهیم مرتبط ……………………………………………………………………………………….. 35
2-12- کیفیت خدمات و رضایت مشتری………………………………………………………………………………………. 35
2-12-1- ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان ………………………………………………………………… 36
2-12-تعریف سازمان مورد پژوهش……………………………………………………………………………………………. 36
2-12-1- مأموریت و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی …………………………………………………………………….. 37
2-12-2- تاریخچه سازمان تأمین تأمین اجتماعی در ایران ……………………………………………………………….. 39
2-12-3- تأمین اجتماعی، هدف آرمانی پیامبران ……………………………………………………………………………. 42
2-12-4- تأمین اجتماعی، تجربه تاریخی انسان …………………………………………………………………………….. 43
2-12-5- تأمین اجتماعی، ضرورت جهان امروز ……………………………………………………………………………. 43
2-13- مطالعات داخلی………………………………………………………………………………………………………………. 45
2-14- مطالعات خارجی ……………………………………………………………………………………………………………..46
2-15- جمع بندی بر اساس گفته های نظریه پردازان ………………………………………………………………………..46
سوم: روش پژوهش
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 51
3-1- روش پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………… 51
3-2- جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………………… 52
3-3- شیوه نمونه گیری و حجم نمونه …………………………………………………………………………………………. 52
3-4- روش گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………. 53
3-5- ابزار گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………… 53
3-5-1- پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………….. 53
3-5-2- اجزای پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………….. 54
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………….. 55
3-6-1- روایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………… 55
3-6-2- پایایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………… 55
3-7- روش های آماری مورد استفاده ………………………………………………………………………………………….. 56
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 59
4-1- بررسی و توصیف داده های مربوط به ویژگی های عمومی پاسخ دهندگان …………………………………59
4-1-1- جنسیت ………………………………………………………………………………………………………………………..60
4-1- 2- سن……………………………………………………………………………………………………………………………. 60
4-1- 3- سطح تحصیلات …………………………………………………………………………………………………………61
4-1-4- سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان …………………………………………………………………………..61
4-2- آزمون فرضیات پژوهش ……………………………………………………………………………………………………. 61
4-2-1- آزمون فرضیه اصلی اول: انتظارات و اداراکات بیمه شدگان …………………………………………………..61
4-2-5- آزمون فرضیات فرعی……………………………………………………………………………………………………..62
4-2-5-1- آزمون فرضیه فرعی اول: عوامل ملموس از نظر بیمه شدگان ……………………………………………..62
4-2-5-2- آزمون فرضیه فرعی دوم: قابلیت اطمینان از نظر بیمه شدگان ……………………………………………. 63
4-2-5-3- آزمون فرضیه فرعی سوم: پاسخگویی از نظر بیمه شدگان …………………………………………………63
4-2-5-4- آزمون فرضیه فرعی چهارم: تضمین از نظر بیمه شدگان ……………………………………………………64
4-2-5-5- آزمون فرضیه فرعی پنجم: همدلی از نظر بیمه شدگان ……………………………………………………..65
2-8-9- مدل تحلیلی شکاف های هفت گانه کیفیت ………………………………………………………………………. 26
2-8-10- مدل رفتاری کیفیت خدمات ……………………………………………………………………………………….. 27
2-8- 11- مدل کیفیت خدمات جامع…………………………………………………………………………………………… 27
2-9- تشریح مدل شکاف های پنج گانه کیفیت خدمات ………………………………………………………………….28
2-10- سنجش کیفیت خدمات و مدل کیفیت خدمات ……………………………………………………………………. 33
2- 11- کیفیت خدمات و مفاهیم مرتبط ……………………………………………………………………………………….. 35
2-12- کیفیت خدمات و رضایت مشتری………………………………………………………………………………………. 35
2-12-1- ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان ………………………………………………………………… 36
2-12-تعریف سازمان مورد پژوهش……………………………………………………………………………………………. 36
2-12-1- مأموریت و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی …………………………………………………………………….. 37
2-12-2- تاریخچه سازمان تأمین تأمین اجتماعی در ایران ……………………………………………………………….. 39
2-12-3- تأمین اجتماعی، هدف آرمانی پیامبران ……………………………………………………………………………. 42
2-12-4- تأمین اجتماعی، تجربه تاریخی انسان …………………………………………………………………………….. 43
2-12-5- تأمین اجتماعی، ضرورت جهان امروز ……………………………………………………………………………. 43
2-13- مطالعات داخلی………………………………………………………………………………………………………………. 45
2-14- مطالعات خارجی ……………………………………………………………………………………………………………..46
2-15- جمع بندی بر اساس گفته های نظریه پردازان ………………………………………………………………………..46
سوم: روش پژوهش
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 51
3-1- روش پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………… 51
3-2- جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………………… 52
3-3- شیوه نمونه گیری و حجم نمونه …………………………………………………………………………………………. 52
3-4- روش گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………. 53
3-5- ابزار گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………… 53
3-5-1- پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………….. 53
3-5-2- اجزای پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………….. 54
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………….. 55
3-6-1- روایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………… 55
3-6-2- پایایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………… 55
3-7- روش های آماری مورد استفاده ………………………………………………………………………………………….. 56
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 59
4-1- بررسی و توصیف داده های مربوط به ویژگی های عمومی پاسخ دهندگان …………………………………59
4-1-1- جنسیت ………………………………………………………………………………………………………………………..60
4-1- 2- سن……………………………………………………………………………………………………………………………. 60
4-1- 3- سطح تحصیلات …………………………………………………………………………………………………………61
4-1-4- سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان …………………………………………………………………………..61
4-2- آزمون فرضیات پژوهش ……………………………………………………………………………………………………. 61
4-2-1- آزمون فرضیه اصلی اول: انتظارات و اداراکات بیمه شدگان …………………………………………………..61
4-2-5- آزمون فرضیات فرعی……………………………………………………………………………………………………..62
4-2-5-1- آزمون فرضیه فرعی اول: عوامل ملموس از نظر بیمه شدگان ……………………………………………..62
4-2-5-2- آزمون فرضیه فرعی دوم: قابلیت اطمینان از نظر بیمه شدگان ……………………………………………. 63
4-2-5-3- آزمون فرضیه فرعی سوم: پاسخگویی از نظر بیمه شدگان …………………………………………………63
4-2-5-4- آزمون فرضیه فرعی چهارم: تضمین از نظر بیمه شدگان ……………………………………………………64
4-2-5-5- آزمون فرضیه فرعی پنجم: همدلی از نظر بیمه شدگان ……………………………………………………..65
4-3- تعیین میزان کیفیت خدمات برای ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات ………………………………………………….66
4-3-1- کیفیت خدمات از منظر بیمه شدگان ………………………………………………………………………………….66
4-4- اولویت بندی ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات ……………………………………………………………………………67
4-4-1- اولویت بندی ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات از منظر بیمه شدگان ……………………………………………..67
4-5- یافته های جانبی………………………………………………………………………………………………………………….68
4-5-1- بررسی دیدگاه پاسخ دهندگان بر اساس جنسیت ………………………………………………………………….68
4-5-1- 1- بررسی دیدگاه بیمه شدگان بر اساس جنسیت …………………………………………………………………68
4-5-2- بررسی دیدگاه پاسخ دهندگان بر اساس سن ……………………………………………………………………….69
4-5-2-1- بررسی دیدگاه بیمه شدگان بر اساس سن ……………………………………………………………………….69
4-5-3- بررسی دیدگاه پاسخ دهندگان بر اساس سطح تحصیلات ………………………………………………………70
4-5-3-1- بررسی دیدگاه بیمه شدگان بر اساس سطح تحصیلات ………………………………………………………70
4-5-4- بررسی دیدگاه بیمه شدگان بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه ………………………………………………..71
فصل پنجم: تفسیر و نتیجه گیری
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 74
5-1- خلاصه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………… 74
5-1- نتایج پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….75
5-1-1- آزمون فرضیات پژوهش ………………………………………………………………………………………………..75
5-1-1- نتایج فرضیه اصلی اول: انتظارات و ادراکات بیمه شدگان …………………………………………………… 75
5-1-2- نتایج فرضیه فرعی اول: عوامل محسوس از نظر بیمه شدگان ……………………………………………….. 75
5-1-3- نتایج فرضه فرعی دوم: قابلیت اطمینان از نظر بیمه شدگان ………………………………………………….. 75
5-1-4- نتایج فرضیه فرعی سوم: پاسخگویی از نظر بیمه شدگان …………………………………………………….. 75
5-1-5- نتایج فرضیه فرعی چهارم: تضمین از نظر بیمه شدگان ……………………………………………………….. 76
5-1-6- نتایج فرضیه فرعی پنجم: همدلی از نظر بیمه شدگان …………………………………………………………. 76
5-2-اولویت بندی اهمیت ابعاد کیفیت خدمات ……………………………………………………………………………. 77
5-3- محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………. 77
5-3-1-محدودیت های در کنترل پژوهشگر …………………………………………………………………………………. 77
1-3-2- محدودیت های خارج از کنترل پژوهشگر ………………………………………………………………………….77
5-3-3- نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………… 77
5-4- پیشنهادها ……………………………………………………………………………………………………………………….. 78
5-4-1- پیشنهادهایی برخواسته از پژوهش …………………………………………………………………………………… 78
5-4-2- پیشنهادهایی برای پژوهش های آینده ……………………………………………………………………………… 80
4-3- تعیین میزان کیفیت خدمات برای ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات ………………………………………………….66
4-3-1- کیفیت خدمات از منظر بیمه شدگان ………………………………………………………………………………….66
4-4- اولویت بندی ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات ……………………………………………………………………………67
4-4-1- اولویت بندی ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات از منظر بیمه شدگان ……………………………………………..67
4-5- یافته های جانبی………………………………………………………………………………………………………………….68
4-5-1- بررسی دیدگاه پاسخ دهندگان بر اساس جنسیت ………………………………………………………………….68
4-5-1- 1- بررسی دیدگاه بیمه شدگان بر اساس جنسیت …………………………………………………………………68
4-5-2- بررسی دیدگاه پاسخ دهندگان بر اساس سن ……………………………………………………………………….69
4-5-2-1- بررسی دیدگاه بیمه شدگان بر اساس سن ……………………………………………………………………….69
4-5-3- بررسی دیدگاه پاسخ دهندگان بر اساس سطح تحصیلات ………………………………………………………70
4-5-3-1- بررسی دیدگاه بیمه شدگان بر اساس سطح تحصیلات ………………………………………………………70
4-5-4- بررسی دیدگاه بیمه شدگان بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه ………………………………………………..71
فصل پنجم: تفسیر و نتیجه گیری
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 74
5-1- خلاصه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………… 74
5-1- نتایج پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….75
5-1-1- آزمون فرضیات پژوهش ………………………………………………………………………………………………..75
5-1-1- نتایج فرضیه اصلی اول: انتظارات و ادراکات بیمه شدگان …………………………………………………… 75
5-1-2- نتایج فرضیه فرعی اول: عوامل محسوس از نظر بیمه شدگان ……………………………………………….. 75
5-1-3- نتایج فرضه فرعی دوم: قابلیت اطمینان از نظر بیمه شدگان ………………………………………………….. 75
5-1-4- نتایج فرضیه فرعی سوم: پاسخگویی از نظر بیمه شدگان …………………………………………………….. 75
5-1-5- نتایج فرضیه فرعی چهارم: تضمین از نظر بیمه شدگان ……………………………………………………….. 76
5-1-6- نتایج فرضیه فرعی پنجم: همدلی از نظر بیمه شدگان …………………………………………………………. 76
5-2-اولویت بندی اهمیت ابعاد کیفیت خدمات ……………………………………………………………………………. 77
5-3- محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………. 77
5-3-1-محدودیت های در کنترل پژوهشگر …………………………………………………………………………………. 77
1-3-2- محدودیت های خارج از کنترل پژوهشگر ………………………………………………………………………….77
5-3-3- نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………… 77
5-4- پیشنهادها ……………………………………………………………………………………………………………………….. 78
5-4-1- پیشنهادهایی برخواسته از پژوهش …………………………………………………………………………………… 78
5-4-2- پیشنهادهایی برای پژوهش های آینده ……………………………………………………………………………… 80
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 04:01:00 ب.ظ ]
|