پایان نامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی |
![]() |
ارزیابی پایایی عامل های استخراجی پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی مشخص می شود كه پایایی مولفه ها و پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حد قابل قبول است.
براساس تحلیل اكتشافی مرحله دوم(پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی) که در این مرحله، هر 3 مولفه پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرد که بر اساس آزمون كیسر _ می یر و اوكلین، و با توجه به اینكه مقدار آن برابر با 72/0 می باشد، لذا قضاوت در مورد آن در حد خوب گزارش می شود. با توجه به مقدار مجذور كای و سطح معناداری آزمون كرویت بارتلت ( 01/0P< و15/62X2=) نتیجه گرفته می شود كه بین عامل ها همبستگی وجود دارد. و ملاحظه می شود که تمامی مولفه ها با نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی دارای همبستگی قابل قبول میباشند.
واژگان کلیدی : آموزش عالی – توسعه فرهنگی – دانشگاه پیام نور کرج
فهرست مطالب
| 1 | فصل اول : کلیات پژوهش | |
| 2 | 1-1-مقدمه | |
| 4 | 1-2- بیان مساله | |
| 8 | 1-3- ضرورت انجام تحقیق | |
| 10 | 1-4- اهداف تحقیق | |
| 10 | 1-4- 1- هدف کلی![]() |
|
| 10 | 1-4-2- اهداف جزئی | |
| 10 | 1-5- فرضیه های تحقیق | |
| 10 | 1-5-1- فرضیه کلی | |
| 10 | 1-5-2- فرضیه های جزئی | |
| 11 | 1-6- تعریف اصطلاحات پژوهش | |
| 11 | 1-6-1- تعاریف نظری آموزش عالی | |
| 11 | 1-6-2- تعاریف نظری فرهنگ | |
| 12 | 1-6-3-تعریف نظری توسعه فرهنگی | |
| 13 | 1-7- تعاریف عملیاتی | |
| 13 | 1-7-1- آموزش عالی | |
| 14 | 1-7-2- توسعه فرهنگی
|
|
| 15 | فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق | |
| 16 | 2-1- مقدمه | |
| 17 | 2-2- بخش اول: مبانی نظری پژوهش | |
| 17 | 2-2-1- فلسفه آموزش عالی | |
| 20 | 2-3- تاریخچه و سیر تحول آموزش عالی در ایران | |
| 22 | 2-4- اهم نهادهای سیاست گذار و برنامه ریزی در آموزش عالی | |
| 23 | 2-5- نقش آموزش عالی در فرهنگ و تمدن ایران و اسلام | |
| 23 | 2-6- جایگاه آموزش در ایران باستان | |
| 24 | 2-7- جایگاه آموزش در ایران دوره اسلامی | |
| 25 | 2-8- آموزش عالی در تاریخ معاصر ایران | |
| 27 | 2-9- آموزش عالی پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی | |
| 28 | 2-10- مدارس عالی | |
| 28 | 2-10-1- تاسیس دارالفنون | |
| 28 | 2-10-2 مدرسه حقوق و علوم سیاسی | |
| 29 | 2-10-3- مدرسه طب | |
| 29 | 2-10-4- تاسیس دانشگاه تهران | |
| 30 | 2-10-5- تاسیس وزارت علوم و آموزش عالی | |
| 31 | 2-11- انقلاب اسلامی و ساخت سازمانی جدید | |
| 33 | 2-12- رهبری و مدیریت آموزش عالی | |
| 35 | 2-13- آموزش عالی و زمینه های تحول آن | |
| 35 | 2-14- نقش و جایگاه آموزش عالی در توسعه | این مطلب را هم بخوانید : منابع تحقیق درباره تحلیل اطلاعات |
| 38 | 2-15- مفهوم دانشگاه | |
| 45 | 2- 16- رسالت ها و اهداف آموزش عالی در ایران | |
| 46 | 2-17- رسالت ها و نقش های آموزش عالی | |
| 48 | 2-18- چالش ها و نقش دانشگاه | |
| 53 | 2-18-1- چالشهای جهانی آموزش عالی در قرن 21. | |
| 53 | 2-19- ویژگی های دانشگاه در جهان امروز و رسالت های دانشگاه | |
| 55 | 2-20- ویژگی های سازمانی مراکز آموزش عالی | |
| 56 | 2-21- الگوهای مدیریتی در آموزش عالی | |
| 57 | 2-22- الگوی مشارکتی در آموزش عالی | |
| 57 | 2-23- جمع بندی آموزش عالی | |
| 58 | 2-24- تاریخچه فرهنگ | |
| 59 | 2-24-1- مفهوم فرهنگ | |
| 64 | 2-25- عناصر فرهنگ و مولفه های آن | |
| 65 | 2-25-1- هنجارها | |
| 65 | 2-25-2- نمادها | |
| 65 | 2-25-3- علوم وفنون | |
| 66 | 2-25-4- نقش ها | |
| 66 | 2-25-5- بینش | |
| 67 | 2-25-6- ارزش ها | |
| 67 | 2-26- اهمیت فرهنگ و نقش نظام آموزش عالی | |
| 70 | 2-27- فرهنگ و دانشگاه | |
| 71 | 2-28- تعریف توسعه | |
| 74 | 2-28-1- نقش دانشگاه در توسعه | |
| 76 | 2-28-2- رابطه بین فرهنگ و توسعه | |
| 77 | 2-28-3- آموزش و توسعه | |
| 77 | 2-28-4- بعد فرهنگی توسعه | |
| 79 | 2-28-5- مفهوم توسعه فرهنگی | |
| 84 | 2-28-6- اهمیت توسعه فرهنگی و ضرورت آن | |
| 92 | 2-29- رابطه بین آموزش عالی و توسعه فرهنگی | |
| 92 | 2-30- نقش دانشگاه در توسعه فرهنگی جامعه | |
| 94 | 2-30-1- نقش فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها در توسعه فرهنگی | |
| 95 | 2-30-2- کارکردهای فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه | |
| 96 | 2-30-3- نقش فعالیتهای فرهنگی دانشجویان در تحقق توسعه فرهنگی | |
| 98 | 2-31- نقش دانشگاه در مهندسی فرهنگی کشور | |
| 99 | 2-31-1- نقش بیداری | |
| 100 | 2-31-2- آینده پژوهی فرهنگی | |
| 100 | 2-31-3- نهضت نرم افزاری | |
| 100 | 2-31-4- کارآفرینی | |
| 101 | 2-31-5- تعلیم و تربیت | |
| 101 | 2-32- جایگاه دانشگاه در فرایند تحولات فرهنگی | |
| 102 | 2-33- مدیریت تحول فرهنگی | |
| 104 | 2-34- توسعه فرهنگی و تکنولوژی | |
| 105 | 2-35- اینترنت و توسعه فرهنگی | |
| 106 | 2-35-1- فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش | |
| 109 | 2- 36- چالش های پیش روی گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش | |
| 110 | 2-37- جمع بندی توسعه و توسعه فرهنگی | |
| 113 | بخش دوم : مبانی تجربی پژوهش | |
| 113 | 2-2-1 پژوهشهای داخلی | |
| 118 | 2-2-2 پژوهشهای خارجی | |
| 122 | بخش سوم : معرفی جامعه آماری ((دانشگاه پیام نور)) | |
| 122 | 2-3-1 آشنایی با جامعه آماری (دانشگاه ) | |
| 123 | 2-3-2 آموزش باز | |
| 124 | 2-3-3 سند چشم انداز دانشگاه | |
| 124 | 2-3-4 اهداف اساسی دانشگاه | |
| 125 | 2-3-5 وظایف اصلی دانشگاه | |
| 134 | فصل سوم : روش شناسی پژوهش
|
|
| 135 | 3-1- مقدمه | |
| 135 | 3-2 روش پژوهش | |
| 136 | 3-3 متغیر های پژوهش | |
| 136 | 3-3-1 متغیر مستقل | |
| 136 | 3-3-2 متغیر وابسته | |
| 136 | 3-4- جامعه آماری | |
137
|
3-5- تحلیل آماری تحقیق
|
|
| 137 | 3-5-1- تحلیل های آماری توصیفی | |
| 137 | 3-5-2- تحلیل های آماری توصیفی | |
| 138 | 3-6- نمونه و روش نمونه گیری | |
| 138 | 3-7- روش گردآوری داده ها | |
| 139 | 3-8- ابزار گردآوری اطلاعات و داده ها | |
| 139 | 3-9 – پایایی و روایی پرسشنامه | |
| 139 | 3-9-1- پایایی (قابلیت اعتماد)ابزار اندازه گیری | |
| 142 | 3-9-2- روایی(اعتبار)ابزار اندازه گیری | |
| 153 | فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های پژوهش | |
| 154 | 4-1- مقدمه | |
| 154 | 4-2- توصیف آماری دادهها | |
| 159 | 4-3- آزمون کلموگروف اسمیرنف در خصوص توزیع طبیعی داده ها: | |
| 169 | فصل پنجم : نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات | |
| 170 | 5-1- مقدمه | |
| 170 | 5-2- نتیجه گیری یافته ها | |
| 170 | 5-2-1- یافته های حاصل از داده های توصیفی | |
| 171 | 5-2-2- یافته های حاصل از داده های استنباطی | |
| 174 | 5-2-3- نتایج آزمون فرضیات | |
| 174 | 5-2-3-1- نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنف در خصوص توزیع طبیعی داده ها: | |
| 174 | 5-2-3-2- نتایج آزمون فریدمن | |
| 175 | 5-2-3-3- نتایج آزمون t مستقل | |
175
|
5-2-3-4- نتایج آزمون باکس و لامبدا ویکز | |
| 178 | 5-3-پیشنهادات اجرایی پژوهش | |
| 178 | 5-4- پیشنهاداتی به پژوهشگران برای مطالعات آینده | |
| 179 | 5-5- محدودیت های تحقیق | |
| 181 | منابع و مآخذ |
پیوست ها 191
فهرست جداول
| جدول(3-1)، نتایج آزمون بارتلت و كیسر – می یر و اوكلین | 144 |
| جدول (3-2)، اشتراكات | 145 |
| جدول 3-3، نتایج بررسی سهم واریانس هر یك از عامل ها در مدل 3 عاملی پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 146 |
| جدول (3-4)، نتایج تحلیل مولفه های اصلی همراه با چرخش واریماكس در مورد بار عاملی سوالات پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 147 |
| جدول (3-5) نتایج ارزیابی پایایی عامل های پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 148 |
| جدول (3-6 ) نتایج آزمون بارتلت و كیسر – می یر و اوكلین | 148 |
| جدول( 3-7 ) اشتراكات مولفه ها | 149 |
| جدول( 3-8 ) نتایج تحلیل مولفه های اصلی همراه با چرخش واریماكس در مورد بار عاملی مولفه های پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 149 |
| جدول ( 3-9 ) رابطه بین مولفههای پرسشنامه مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 152 |
| جدول ( 3-10) روابط مولفه ها با مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 153 |
| جدول ( 3-11) تناسب مجموعه دادههای مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 156 |
| جدول(4-1) توزیع فراوانی جنسیت | 158 |
| جدول(4-2) توزیع فراوانی مدارك تحصیلی | 159 |
| جدول(4-3) توزیع فراوانی وضعیت استخدامی | 160 |
| جدول(4-4) توزیع فراوانی طبقات سن | 161 |
| جدول(4-5) توزیع فراوانی طبقات سابقه کار | 162 |
| جدول(4-6) توزیع فراوانی محل های خدمت | 162 |
| جدول (4-7) نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف در خصوص توزیع طبیعی داده ها | 163 |
| جدول( 4-8) نتایج آزمون t تك نمونه ای در خصوص اختلاف میانگین ها | 163 |
| جدول(4-9) نتایج آزمون t تك نمونه ای در خصوص اختلاف میانگین ها | 164 |
| جدول (4-10) نتایج آزمون فریدمن در خصوص گویه های نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی | 164 |
| جدول ( 4-11) نتایج آزمون t مستقل در خصوص تفاوت نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی براساس جنسیت | 165 |
| جدول(4- 12) نتیجه آزمون باكس | 166 |
| جدول(4-13) نتیجه آزمون لامبدا ویكز | 166 |
| جدول(4-14 ) تجانس واریانس بین مولفه های نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس جنسیت | 167 |
| جدول ( 4-15) در مورد تجانس واریانس نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی براساس طبقات سن | 167 |
| جدول( 4-16) نتایج آزمون تحلیل واریانس در خصوص تفاوت بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی براساس طبقات سن | 168 |
| جدول(4- 17) نتیجه آزمون باكس | 168 |
| جدول(4-18) نتیجه آزمون لامبدا ویكز | 168 |
| جدول(4-19 ) تجانس واریانس بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس طبقات سن | 169 |
| جدول (4-20) نتایج آزمون t مستقل در خصوص تفاوت نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی براساس وضعیت کاری(علمی و اداری) | 170 |
| جدول( 4- 21) نتیجه آزمون باكس | 170 |
| جدول( 4- 22) نتیجه آزمون لامبدا ویكز | 171 |
| جدول (4-23) تجانس واریانس بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی با توجه به وضعیت کاری(علمی و اداری) | 171 |
فهرست نمودارها
| نمایه (4-1) درصدهای مربوط به جنسیت | 159 |
| نمایه (4-2) درصدهای مربوط به مدارک تحصیلی | 160 |
| نمایه (4-3) درصدهای مربوط به وضعیت استخدامی | 161 |
فهرست اشکال
| شكل( 3-1) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت اس | 150 |
| شكل( 3-2) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت معناداری | 151 |
| شكل( 3-3) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت استاندارد | 154 |
| شكل( 3-4) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت معناداری | 155 |
فرم در حال بارگذاری ...
|
[دوشنبه 1399-06-31] [ 10:10:00 ب.ظ ]
|



