1-7- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها  ………………………………………………………………12-10

1-7-1-تعاریف نظری………………………………………………………………………………………..11-10

1-7-2-تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………….12

 

فصل دوم

ادبیات و پیشینه ی تحقیق…………………………………………………………………………………109-13

2-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….14

2-2-تعاریف و مفاهیم ارتباط…………………………………………………………………………………..15

2-3-ارتباط میان فردی…………………………………………………………………………………………….16

2-4-اهمیت ارتباطات……………………………………………………………………………………….17-16

2-5-پیامدهای ناتوانی در ایجاد ارتباطی مؤثر……………………………………………………………..17

2-6-الگوی فرایند ارتباطات………………………………………………………………………………19-18

2-7-موانع ارتباطات…………………………………………………………………………………………23-19

2-8-انواع ارتباط……………………………………………………………………………………………..24-23

2-9-مسیرهای ارتباطی……………………………………………………………………………………….25-24

2-10-سبک های ارتباطی…………………………………………………………………………………………25

2-11-رویکردهای ارتباطی…………………………………………………………………………………26-25

2-12-نظریه های ارتباطی…………………………………………………………………………………..32-26

نظریه ارتباطات اجتماعی دیوید برلو…………………………………………………………………………..26

نظریه تعامل نمادین جرج هربرت مید…………………………………………………………………….27-26

نظریه مدیریت هماهنگ مفاهیم ورنون کرونن و دبلیوبارمت پیرس……………………………………27

نظریه ناهماهنگی شناختی لئون فستینگر………………………………………………………………………..27

نظریه نقض انتظارات جودی بورگون……………………………………………………………………………28

نظریه کاستن عدم اطمینان ریچارد کالابرس و چارلز برگر………………………………………….29-28

نظریه نفوذ اجتماعی دالماس تیلور و ایروین آلتمن……………………………………………………30-29

نظریه تبادل اجتماعی هارولد کیلی و جان تیبات………………………………………………………31-30

نظریه دیالکتیک ارتباطی باربارا مونتگومری و لسلی باکستر………………………………………..32-31

نظریه مدیریت حریم ارتباطات ساندراپترونیو…………………………………………………………………32

2-13-مدل های ارتباطی……………………………………………………………………………………..39-33

مدل ارسطو……………………………………………………………………………………………………………..33

مدل لاسول……………………………………………………………………………………………………………..33

مدل شنون  ویور………………………………………………………………………………………………34-33

مدل شرام………………………………………………………………………………………………………….35-34

مدل دیوید برلو………………………………………………………………………………………………….39-35

2-14-ارتباط معلم و دانش آموز……………………………………………………………………………….40

2-15-ارتباط و آموزش……………………………………………………………………………………………41

2-16-ارتباط و تدریس……………………………………………………………………………………..43-42

2-17-ارتباط و دیدگاه دانش آموزان نسبت به معلمان…………………………………………….45-43

2-18-ارتباط و ایجاد انگیزه در دانش آموزان………………………………………………………………46

 

……………………………………………………………48- 47     (CDP )2-19-ارتباط و پروژه رشد کودک   

2-20-تعاریف و مفاهیم مهارت های ارتباطی…………………………………………………………49-48

2-21-ضرورت مهارت های ارتباطی برای معلمان و کارکنان آموزشی………………………..50-49

2-22-مهارت های ارتباطی بهترین معلمان…………………………………………………………….51-50

2-23-انواع مهارت های ارتباطی………………………………………………………………………..54-51

2-23-1-مهارت های کلامی……………………………………………………………………………..57-54

مهارت های سخن گفتن با کلاس و دانش آموزان……………………………………………………….55

نحوه برخورد افراد با تعارض ها…………………………………………………………………………56-55

موانع برقراری ارتباط کلامی موفق بین معلم و دانش آموز………………………………………57-56

2-23-2-مهارت های گوش کردن……………………………………………………………………..59-57

تفاوت شنیدن و گوش کردن………………………………………………………………………………61-60

گوش دادن فعال…………………………………………………………………………………………………….60

بازی قانونمند برای آموزش گوش دادن…………………………………………………………………. 62

گوش کردن فعال بنیان ارتباط خوب………………………………………………………………….63-62

موانع گوش سپاری………………………………………………………………………………………..64-63

2-23-3-مهارت های غیر کلامی……………………………………………………………………65-64

انواع پیام های غیرکلامی……………………………………………………………………………………..65

رمز و رازحرکات بدن…………………………………………………………………………………………66

دریافت پیام های غیر کلامی آگاهانه است……………………………………………………….67-66

 

این مطلب را هم بخوانید :

 

فاصله و ارتباط…………………………………………………………………………………………….68-67

معطوف کردن توجه بر مفید ترین نشانه ها………………………………………………………..71-68

2-23-4-مهارت های بازخورد…………………………………………………………………………….71

بازخورد و یادگیری……………………………………………………………………………………………72

بازخورد و ارزشیابی……………………………………………………………………………………..75-73

ویژگی های بازخورد………………………………………………………………………………………….75

2-24-تعاریف و مفاهیم استرس…………………………………………………………………….77-75

2-25-سابقه استرس…………………………………………………………………………………….79-77

2-26-فشار روحی……………………………………………………………………………………………79

2-27-انواع فشار روحی……………………………………………………………………………….80-79

2-28-واکنش های جسمانی در هنگام وقوع استرس………………………………………………81-80

2-29-پیامدهای هیجانی استرس………………………………………………………………………….82-81

2-30-تأثیرات شناختی استرس…………………………………………………………………………………82

2-31-بهداشت روانی……………………………………………………………………………………….83-82

2-32-نقش مدرسه و معلمان در بهداشت روانی دانش آموزان………………………………….85-83

2-33-صلاحیت های شخصیتی یک معلم خوب از دیدگاه بهداشت روان………………………..85

2-34-اضطراب مدرسه………………………………………………………………………………………89-85

2-35-مقابله با استرس…………………………………………………………………………………………….89

2-35-1-منابع مقابله ای استرس………………………………………………………………………….90-89

2-35-2-شیوه های مقابله………………………………………………………………………………………..90

2-35-3-روشهای کنار آمدن با استرس………………………………………………………………..91-90

2-35-4-روشهای علمی مقابله با استرس……………………………………………………………………91

2-36-پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………..107-92

الف)پیشینه داخلی…………………………………………………………………………………………….98-92

ب)پیشینه خارجی…………………………………………………………………………………………..107-99

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...