پایان نامه کیفیت زندگی مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر |
1-6-1-1 سندرم روده تحریک پذیر. 17
1-6-1-2 ویژگی های شخصیت… 17
1-6-1-3 سبک های تفکر. 18
1-6-1-4 کیفیت زندگی.. 18
1-6-2 تعاریف عملیاتی.. 18
فصل دوم: پیشینه پژوهش… 20
2-1 شخصیت… 21
2-1-1 نظریه های شخصیت… 22
2-1-1-1 نظریه بقراط.. 22
2-1-1-2 نظریه کرچمر. 23
2-1-1-3 رویکرد صفات… 23
2-1-2 تیپ های روانشناختی یونگ… 25
2-1-3 عوامل پنج گانه شخصیت… 26
2-1-3-1 روان نژندی N.. 26
2-1-3-2 برونگرایی E.. 27
2-1-3-3 انعطاف پذیری O… 28
2-1-3-4 دلپذیر بودنA.. 29
2-1-3-5 مسئولیت پذیری وبا وجدان بودنC.. 29
2-1-4 شخصیت و کیفیت زندگی.. 30
2-2 سندرم روده تحریک پذیر. 32
2-2-1 تظاهرات بالینی.. 33
2-2-2 معیارهای تشخیصی.. 35
2-2-3 معیارهای تشخیصی روم 3. 36
2-2-4 برخورد تشخیصی.. 37
2-2-5 پاتوفیزیولوژی سندرم روده تحریک پذیر. 38
2-2-5-1 حرکات دستگاه گوارش… 39
2-2-5-2 افزایش حساسیت احشایی آوران. 39
2-2-5-3 التهاب میکروسکوپیک… 41
2-2-5-4 سندرم روده تحریک پذیر بعد از عفونت… 42
2-2-5-5 اختلال عملکرد روانی.. 43
2-2-5-6 سایر مکانیسم های احتمالی.. 44
2-2-6 درمان. 44
2-2-6-1 اصول کلی.. 44
2-2-6-2 ارتباطات درمانی.. 45
2-2-6-3 آموزش بیمار. 45
2-2-6-4 اصلاح رژیم غذایی.. 45
2-2-6-5 درمانهای روانی- اجتماعی.. 46
2-2-6-6 درمان دارویی.. 47
2-2-6-6-1 داروهای آنتی اسپاسمودیک… 47
2-2-6-6-2 داروهای ضد افسردگی.. 48
2-2-6-6-3 داروهای ضد اسهال. 49
2-2-6-6-4 بنزودیازپین ها 50
2-2-6-6-5 آنتاگونیستهای گیرنده 3هیدروکسی تریپتامین(سروتونین) 50
2-2-6-6-6 آگونیستهای گیرنده 4هیدروکسی تریپتامین(سروتونین) 50
2-2-6-6-7 لوبی پروستون. 51
2-2-6-6-8 آگونیستهای گوانیلاتسیکلاز. 51
2-2-6-6-9 آنتی بیوتیکها 52
2-2-6-6-10 درمانهای جایگزین.. 52
2-3 سبک های تفکر. 53
2-3-1 تفکر. 53
2-3-2 انواع تفکر. 53
2-3-2-1 تفکر منطقی.. 53
2-3-2-2 تفکر انتقادی.. 54
2-3-2-3 تفکر خلاق.. 55
2-3-3 سبک تفکر. 58
2-3-5 انواع سبکها 60
2-3-6 انواع سبکهای تفکر. 62
2-3-6-1 سبکهای تفکر هریسون و برامسون. 63
2-3-6-2 سبکهای تفکر رابرت جی و استرنبرگ… 63
این مطلب را هم بخوانید :
2-3-6-2-1 بخش عملکردها 63
2-3-6-2-2 سطوح.. 64
2-3-6-2-3 یادگیریها 64
2-3-6-2-4 اشکال. 64
2-3-6-2-5 حوزهها 64
2-4 کیفیت زندگی.. 68
2-4-1 تعاریف… 68
2-4-2 بررسی نظریه های مختلف در مورد کیفیت زندگی.. 70
2-4-2-1 نظریه های مبتنی بر فرد و خانواده 70
2-4-2-2 نظریه های روانشناختی.. 72
2-4-2-3 نظریههای انسان شناسی.. 72
2-4-3 مدلهای مطرح در بحث کیفیت زندگی.. 74
2-4-3-1 مدل فلس وپری.. 74
2-4-3-2 مدل فرایند ارزیابی کیفیت زندگی دی و جانکی.. 74
2-4-3-3 مدل مفهومی فرانز. 75
2-4-3-4 مدل مفهومی فرل. 76
2-4-4 ابعاد کیفیت زندگی.. 76
2-4-4-1 بعد جسمانی.. 76
2-4-4-2 بعد روانی.. 76
2-4-4-3 بعد اجتماعی.. 77
2-4-4-4 بعد محیطی.. 78
2-5 بررسی پژوهشهای موجود 80
فصل سوم: روش پژوهش… 86
3-1 روش پژوهش… 87
3-2 معرفی متغییرها 87
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 05:02:00 ب.ظ ]
|