پایان نامه رابطه بین سبک های تربیتی والدین با مهارت اجتماعی |
1-6-1- تعاریف مفهومی…………………………………………………………………………………………………………………………12
1-6-2-تعاریف عملیاتی ………………………………………………………………………………………………………………………..13
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….16
2-1- مبانی نظری سبک های فرزند پروری………………………………………………………………………………………………..16
2-1-1- خانواده…………………………………………………………………………………………………………………………………….16
2-1-2- اهمیت و ضرورت خانواده………………………………………………………………………………………………………….18
2-1-3- وظایف خانواده…………………………………………………………………………………………………………………………18
2-1-4- ارزشهای تربیتی خانواده……………………………………………………………………………………………………………..20
2-1-5- تاثیر خانواده بر فرزند…………………………………………………………………………………………………………………20
2-1- 6- سبکهای فرزند پروری……………………………………………………………………………………………………………….22
2-1-6-1- والدین قاطع و اطمینان بخش (مقتدر منطقی)………………………………………………………………………….22
2-1-6-2- والدین مستبد و دیکتاتور………………………………………………………………………………………………………..23
2-1-6-3- والدین سهلگیر (آزادگذار)……………………………………………………………………………………………………..25
2-1-7- عوامل تاثیر گذار بر تربیت فرزندان………………………………………………………………………………………………30
- اختلاف خانوادگی…………………………………………………………………………………………………………………30
2-1-7-2- روابط بین خواهران و برادران………………………………………………………………………………………………….31
2-1-7-3- سن والدین …………………………………………………………………………………………………………………………32
2-1-7-4-اشتغال مادر……………………………………………………………………………………………………………………………33
2-2-مبانی نظری مهارت های اجتماعی……………………………………………………………………………………………………..34
- جریان اجتماعیشدن …………………………………………………………………………………………………………….34
2-2-2- مهارتهای اجتماعی……………………………………………………………………………………………………………………36
2-2-3- عناصر مهارتهای اجتماعی………………………………………………………………………………………………………….37
2-2-4- عوامل انتخاب مهارتهای اجتماعی …………………………………………………………………………………………….40
2-2-4-1- تئوریهای رشد …………………………………………………………………………………………………………………….40
2-2-4-2- معیارهای اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………42
2-2-4-3- انتخاب رفتارشناختی و رفتارعاطفی…………………………………………………………………………………………43
2-2-5- ارزیابی و سنجش مهارتهای اجتماعی …………………………………………………………………………………………44
2-2-6- تقویت کننده های مهارتهای اجتماعی ………………………………………………………………………………………45
2- 3-مبانی نظری مشکلات رفتاری …………………………………………………………………………………………………………48
2-3-1- رفتار بهنجار و ناهنجار………………………………………………………………………………………………………………48
2-3-2- قضاوت درباره مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان ………………………………………………………………….48
2-3-3- طبقه بندی انواع اختلالات رفتاری کودکان…………………………………………………………………………………..50
2-3-3-1- گروهبندی براساس مزاج……………………………………………………………………………………………………….50
2-3-3-2- گروهبندی براساس رفتارهای اولیه و ثانویه………………………………………………………………………………51
2-3-3-3- گروهبندی براساس سن………………………………………………………………………………………………………….52
2-3-3-4- گروهبندی براساس سببشناسی ……………………………………………………………………………………………53
2-3-3-5- گروهبندی از دیدگاه روانپزشکان و پزشکان ……………………………………………………………………………53
2-3-3-6- گروهبندی اختلالات رفتاری کودکان توسط گروه ترویج روانپزشکی…………………………………………53
2-3-3-7- گروه بندی از دیدگاه متخصصان آموزش و پرورش…………………………………………………………………..54
- میزان شیوع اختلات رفتاری کودکان و تداوم آن………………………………………………………………………..55
- علل مشکلات رفتاری کودکان…………………………………………………………………………………………………57
2-3-5-1- عوامل مربوط به خود کودک………………………………………………………………………………………………….57
2-3-5-2- عوامل محیطی……………………………………………………………………………………………………………………..60
- چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر رفتارگرایان…………………………………………………………………….61
- چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر فروید…………………………………………………………………………..62
- چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر شناختگرایان…………………………………………………………………62
- پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………..64
2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور…………………………………………………………………………………………64
2-4-2- تحقیقات انجام شده در ایران ………………………………………………………………………………………………………68
فصل سوم:روش اجرای تحقیق
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….75
3-1- نوع تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………….75
3-2- داده های مورد نیاز…………………………………………………………………………………………………………………………76
3-3- ابزارهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………..76
3-4- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………79
3-5- حجم نمونه و روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………..79
3-6- انواع متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………….79
3-7- روشهای تجزیه و تحلیل آماری ………………………………………………………………………………………………………80
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….82
4-1- توصیف شاخص های دموگرافیک……………………………………………………………………………………………………83
این مطلب را هم بخوانید :
4-1-1-توزیع فراوانی جنسیت ………………………………………………………………………………………………………………..83
4-2- بررسی وضعیت متغیرها………………………………………………………………………………………………………………….84
4-3- بررسی فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..89
4-3-1-بررسی فرضیه 1………………………………………………………………………………………………………………………….89
4-3-2-بررسی فرضیه 2…………………………………………………………………………………………………………………………91
4-3-3-بررسی فرضیه 3………………………………………………………………………………………………………………………….93
4-3-4-بررسی فرضیه 4………………………………………………………………………………………………………………………….95
4-3-5-بررسی فرضیه 5………………………………………………………………………………………………………………………….97
4-3-6-بررسی فرضیه 6…………………………………………………………………………………………………………………………99
4-3-7-بررسی فرضیه 7……………………………………………………………………………………………………………………….101
4-3-8-بررسی فرضیه 8……………………………………………………………………………………………………………………….103
فصل پنجم: بحث وتفسیرو نتیجه گیری وجمع بندی
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..106
5-1- نتیجه گیری و بحث و بررسی………………………………………………………………………………………………………..106
5-2- محدودیتهای تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………….111
5-3- پیشنهادهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….111
5-3-1 پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………………………………….111
5-3-2- پیشنهادهای پژوهشی ………………………………………………………………………………………………………………113
منابع
منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………………115
منابع غیرفارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………….122
پیوست
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 05:03:00 ب.ظ ]
|