پایان نامه راهکارهای افزایش انگیزه معلمان و روش های نوین آموزشی |
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق:……………………………………………………………………………. ……………17
2-1مقدمه : ………………………………………………………………………..…..………………………………………….18
2-2 تعاریف مفهومی انگیزه. …………..……………..…………………………………………..19
2-2 -1 انواع انگیزه ……………………………………………………………………………………………………….. 21
2-3 رویکردهای مختلف انگیزشی …………………………………………………………………………………………..22
2-4 مدل انگیزشی پیشرفت اتکینسون ……………………………………………………………………………………. 23
2-5 انگیزه ونیاز …………………………………………………………………………….…… 27
2-6 انواع طبقه بندی انگیزه ها ……….…………………….……………………………………28
2-6-1 انگیزه های گرایشی و اجتنابی.. ……….………………………………………………..28
2-6-2 انگیزه های فیزیکی ، اجتماعی و روانی ………………….…………….…………………… 29
2-6-3 انگیزه های فیزیکی.. ……….………………………………………………………….29
2-6-4 انگیزه های اجتماعی.. ………….………………………………………………………29
2-6-5 انگیزه روانی.. ………….……………………………………………………………..29
2-7 نظریه های انگیزش… ………….……………………………………………………………..30
2-8 نظریه های انگیزه و رفتار. …………..………………………………………………………..30
2-8-1 نظریهسلسه مراتب نیازها ……….…….……………………………………………….31
2-8-2 نظریه انتظار. ……….……………….……………………………………………….32
2-8-3 تئوری بهداشت – انگیزش…………………………………………………………………………….…………33
2-8-4 نظریه تعیین هدف ………………………………………………………………………………………………..33
2-8-5 نظریه تعادل یا موازنه ……………………………………………………………………………………………33
2-8-6 نظریه روابط انسانی …………………………………………………………………………………….. ……..34
2-8-7 نظریه مک گرگور ……………………………………………………………………………….…..………….34
2-8-8 نظریه میدان نیرو …………………………………………………………………….35
2-9 انگیزه شناسی معلمان.. …………………………….……………………………………………35
2-10 ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………………………..………..37
2-11 سیستم پاداش …………………………………………………………………………………………………….…………..37
2-12 معلمان با انگیزه از دیدگاه اسلام. ……………………………………………………………..38
2-13 ویژگیهای معلمان با انگیزه: ……………………….………………………………………….39
2-13-1 معلمان باانگیزه ،اطلاعات کیفی درباره یادگیرندگان دارند……………….……………….……………39
2-13-2 معلمان با انگیزه هدف دارند.. ….…………….…………………………………………39
2-13-3 معلمان با انگیزه منتظر موفقیت همه دانش آموزان هستند.. …..….…………………………40
2-13-4 معلمان با انگیزه می توانند با ابهام کنار بیایند.. …………………………………………….40
2-13-5 معلمان با انگیزه برای رسیدن به نیازهای بچه ها تغییرمی کنند و منطبق می شوند.. ……………40
2-13-6 معلمان با انگیزه متفکر هستند.. …….……………………………………………………41
2-13-7 معلمان با انگیزه از ندانستن ناراحت نمی شوند.. ……….………………………………….41
2-13-8 معلمان با انگیزه الگوهای نقشی خوب دار. ….…….……….…………………………….41
2-13-9 معلمان با انگیزه از کارشان و دانش آموزانشان لذت می بر. ….……..……………………..42
2-14 نقش ارتباطات درایجادانگیزش ……………………………………………………………………………..……….….42
2-15 ویژگی های نه گانه معلم درارتباط بانمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان: ………………………………42
2-16 برنامه های آموزش ضمن خدمت برای کمک به معلمان :………………………………………………………..43
2-17 انواع فعالیت ها آموزشی:…………………………………………………………………………………………………43
2-18 معلمان چگونه بایدفعالیت های آموزشی خودرابرنامه ریزی کنند؟ ………..……………………..45
2-19 مدیریت تنوع درکلاس درس ………………………………………………………………………………..…………46
2-20 روش های نوین آموزش:………………………………………………………………………………………………….46
2-20-1 تعریف روش تدریس : ……..….…………….….………………………………………46
2-20-2 تعریف تدریس : ……..….…………….……………………………………………….48
2-21 تعریف تدریس ازدید گاه مکاتب مختلف……………………………………………………………………………..48
2-22 اجرای فعالیت های آموزشی:………………………………………………………………………………….....……..49
2-23 انواع روش های نوین آموزش، تدریس… …….….….…………………………………………49
2-23-1 روش های تدریس مبتنی برتعامل…………………………………………………………………………………49
2-23-1-1 آموزش به کمک یادگیری مشارکتی:…………………………………………………………….………49
2-23-1-2 آموزش به کمک بحث گروهی:…………………………………………………………………………….50
2-23-1-3 روش پرسش وپاسخ: ……………………………………………………………………………………………51
2-23-1-4 الگوی ایفای نقش :…………………………………………………………………………………....………..53
2-23-1-5 روش بدیعه پردازی :……………………………………………………………………………………………53
2-23-1-6 روش پرژه ای:……………………………………………………………………………………………………54
2-23-2 روشهای تدریس مسئله محور :……………………………………………………………………………………….54
2-23-2-1 روش واحدمحور:…………………………………………………………………………………………………..54
2-23-2-2 روش حل مسئله :……………………………………………………………………………………………………55
این مطلب را هم بخوانید :
2-23-2-3 یادگیری اکتشافی :………………………………………………………………………………………………..55
2-23-2-4 الگوی آموزش کاوش گری :…………………………………………………………………………………..56
2-23-2-5 شیوه گردش علمی : ………………………………………………………………………………………………57
2-23-2-6 الگوی آموزش آزمایشگاهی: …………………………………………………………………………………..58
2-23-2-7 الگوی تدریس غیرمستقیم : ……………………………………………………………………………………..58
2-23-2-8 روش کارگاهی : ………………………………………………………………………………………………….59
2-23-2-9 الگوی رشدعقلی : ……………………………………………………………………………………………….61
2-23-2-10 الگوی آگاهی یابی : ……………………………………………………………………………………………61
2-23-2-11 الگوی دیداردرکلاس درس: …………………………………………………………………………………61
2- 23-2-12 الگوی آموزش برای رشدمفهوم ومهارت : ……………………………………………………………….62
2-23-3 روشهای تدریس مبتنی برانتقال مستقیم : ………………………………………………………………………..62
2-23-3-1 الگوی یادسپاری : …………………………………………………………………………………………………62
2-23-3-2 روش آموزش برای یادگیری درحدتسلط : …………………………………………………………………63
2-23-3-3 روش کنفرانس (گردهم آیی) : ……………………………………………………………………………….63
2-23-3-4 روش شاگرد – استادی : ………………………………………………………………………………………..63
2-23-3-5 روش چندحسی : ………………………………………………………………………………………………….64
2-23-3-6 شیوه بازگویی : ……………………………………………………………………………………………………64
2-23-3-7 شیوه تمرینی : ……………………………………………………………………………………………………..65
2-23-3-8 استفاده ازمنابع دیداری وشنیداری : ………………………………………………………………………..65
2-23-3-9 شیوه نمایشی : ……………………………………………………………………………………………………..65
2-23-3-10 الگوی دریافت مفهوم : …………………………………………………………………………………………65
2-23-3-11 الگوی تفکراسقرایی : ……………………………………………………………………………………………66
2- 23-3-12 الگوی پیش سازمان دهنده : ………………………………………………………………………………….66
2-23-4 روش آموزش مستقیم مستقل ازمعلم : ………………………………………………………………………………67
2-23-4-1 شیوه آموزش برنامه ای : ………………………………………………………………………………………..67
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 04:33:00 ب.ظ ]
|