پایان نامه ارشد: بررسی میزان و عوامل بهره مندی کارکنان سازمان صنایع هوایی از بزرگراه های اطلاعاتی با تاكید بر نقش اینترنت |
اهداف فرعی…………………………………………………….. 4
تعریف مفاهیم و واژه ها………………………………………… 6
فصل دوم: ادبیات نظری تحقیق……………………………….. 7
مقدمه……………………………………………………………. 8
پیشینه تحقیق………………………………………………….. 8
تاریخچه سازمان صنایع هوایی و شرکتها تابعه…………….. 10
تاریخچه رایانه …………………………………………………..12
مزایای رایانه……………………………………………………. 13
تاریخچه اینترنت……………………………………………….. 14
اینترنت در ایران…………………………………………………17
بزرگراههای اطلاعاتی…………………………………………. 18
تاثیرات بزرگراههای اطلاعاتی………………………………… 22
جامعه اطلاعاتی……………………………………………….. 23
تعاریف و نظرات برخی دانشمندان در خصوص جامعه اطلاعاتی….24
مهمترین و رایج ترین معیارهای جامعه اطلاعاتی………….. 25
نظرات فریتزماکلوپ(ماچلاپ)…………………………………. 29
نظرات کاستلز در خصوص جامعه اطلاعاتی………………… 29
عوامل موثر در تغییرات ارتباطی و ویژگی های آن……………32
مروری بر مطالعات نظری مربوط به سازمان………………… 32
هدف های سازمان……………………………………………..33
تعریف هدف از دیدگاه نظریه پردازان………………………….. 34
فصل سوم: روش شناسی…………………………………. 35
روش تحقیق…………………………………………………… 36
ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………. 37
مشخصات پرسشنامه و نحوه اجرای آن…………………….. 37
متغیرهای تحقیق………………………………………………. 37
جامعه آماری( جامعه نمونه و حجم نمونه)…………………… 37
روش نمونه گیری……………………………………………….. 38
روش استخراج و پردازش داده ها……………………………… 38
روش تجزیه و تحلیل و توصیف داده ها………………………… 39
فصل چهارم: یافته های تحقیق………………………………. 40
فصل پنچم: نتیجه گیری و پیشنهادات……………………….. 86
این مطلب را هم بخوانید :
الف) یافته های توصیفی………………………………………. 87
ب) یافته های مربوط به آزمون فرضیه ها……………………. 92
پیشنهادات پژوهش……………………………………………. 99
محدودیت های تحقیق……………………………………….. 100
منابع و مآخذ……………………………………………………101
چکیده:
هدف از انجام این تحقیق بررسی میزان و عوامل بهره مندی كاركنان سازمان صنایع هوایی از بزرگراههای اطلاعاتی با تاكیدبرنقش اینترنت می باشد. روش تحقیق در این بررسی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل كلیه مدیران، كارشناسان وكاركنان سازمان صنایع هوایی را تشكیل می دهد. روش نمونه گیری این بررسی نمونه گیری تصادفی طبقه ای است. ابزاراندازه گیری نیز با توجه به روش تحقیق(پیمایشی)، ازپرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار اس پی اس استفاده گردیده است. یافته های تحقیق بیانگر این مساله است كه سه عنصر و متغیر مهم جنسیت، سن و تحصیلات در میزان استفاده از اینترنت موثر نبوده و داشتن رایانه در منزل ، اینترنت خانگی، سابقه كار و مطالعه درمورد اینترنت، نیز تاثیری در میزان استفاده از اینترنت نداشته است. اما در میزان ارتباط با اینترنت وعواملی همچون تسلط به زبان انگلیسی،ارتباط با مراجع تخصصی علمی داخل و خارج ازكشور، ارتقاء دانش عمومی وتخصصی كاركنان رابطه معناداری وجود دارد. وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیز درمیزان استفاده از اینترنت موثر قلمداد شده است.
فصل اول: کلیات تحقیق
بیان مساله (تعریف موضوعی تحقیق):
ابزارهای نوین ارتباطی ترکیبی از چندین فناوری شامل وسایل ارتباط جمعی، انفورماتیک و ارتباطات دور است. این مثلث فناوری، انسان ها را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات در هر زمان و مکانی یاری می نماید. فناوری های نوین ارتباطی تکمیل کننده امکاناتی است که وسایل ارتباطی گذشته ارائه کرده اند.
این فناوری ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که آنان را از وسایل ارتباطی قدیمی متمایز ساخته است. با توجه به پیشرفت علوم مختلف، از جمله علوم رایانه ای و نیز ضرورت شناخت و آشنایی هرچه بیشتر با علوم جدید و استفاده و بهره مندی از تجربیات و توانمندی های دیگران در نقاط مختلف جهان، لزوم استفاده از وسایل ارتباطی را بیش از پیش نموده و نقش غیر قابل انکاری را برای آن می توان قائل شد. در دنیای امروز و در دهکده جهانی ” مک لوهان ” همه چیز با کلیک و جستجویی ساده در دسترس بوده و سازمان ها، نهادها، ارگان ها وافراد حقیقی و حقوقی گوناگون می توانند با بهره مندی از طریق وسایل ارتباط جمعی، نیازمندیهای خود را برطرف نمایند.
سازمان صنایع هوایی یکی از صنت هایی است که از فناوری های نو و روز دنیا استفاده می کند و در زمینه علوم و فنون هوایی و نیز ترابری هوایی و… فعال بوده و در شاخه ها و بخش های گوناگون هوایی فعالیت دارد.
این سازمان به لحاظ نیاز به استفاده از فناوری های نوین ارتباطی می تواند با کسب اطلاعات لازم و بعضا نادر از طریق وسایل ارتباط جمعی گامهای موثر و مهمی را در رفع نیازمندیها و حتی بازاریابی برای محصولات خود بردارد.
دراین تحقیق برآنیم تا به میزان و عوامل بهره مندی کارکنان سازمان صنایع هوایی از بزگراههای اطلاعاتی بخصوص اینترنت که یکی از ابزارهای بسیار مهم و تاثیر گذار در این خصوص می باشد، بپردازیم وبا تطبیق نظرات جامعه آماری(جامعه نمونه) به بررسی این موضوع از جهات مختلف بپردازیم.
قلمرو زمانی تحقیق:
این تحقیق با توجه به زمان انجام پژوهش در اواخر سال 92 و اوایل سال 93 مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.
قلمرو تحقیق:
قلمرو مکانی این تحقیق شامل سازمان صنایع هوایی و سه صنعت مهم و تاثیر گذار آن به شرح زیرمی باشد:
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 05:44:00 ب.ظ ]
|