پایان نامه ارشد: بررسی نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی میان دانشجویان دانشگاه هرمزگان |
1-1-3- نوعشناسی تقلب علمی بر اساس تعاریف عملی….11
1-1-3-1- تقلب………………………………………………….. 11
1-1-3-2- سرقت علمی……………………………………….. 12
1-1-3-3- جعل…………………………………………………… 13
1-1-3-4- تحریف……………………………………………….. 13
1-1-3-5- تسهیل عدم صداقت علمی……………………….. 15
1-1-3-6- ارائه نادرست………………………………………… 15
1-1-3-7- قصور در مشارکت…………………………………… 15
1-1-3-8- کارشکنی (علمی)………………………………… 15
1-1-4- تکنولوژیهای نوین ارتباطی و ظهور انواع جدید از تقلب علمی…..16
1-1-5- تقلب به مثابه رفتار انحرافی………………………… 17
1-2- ضرورت و اهمیت پژوهش………………………………. 19
1-3- اهداف پژوهش………………………………………….. 23
1-3-1- هدف کلی………………………………………………. 23
1-3-2- اهداف جزئی…………………………………………… 23
1-4- سؤالات پژوهش………………………………………… 23
فصل دوم پیشینه پژوهش…………………………………….. 24
مقدمه…………………………………………………………… 25
2-1- پژوهشهای داخلی…………………………………….. 25
2-2- پژوهشهای خارجی……………………………………… 31
2-3- جمعبندی پیشینه پژوهش……………………………… 49
فصل سوم چهارچوب نظری……………………………………. 53
مقدمه…………………………………………………………… 54
3-1- نظریه یادگیری اجتماعی ایکرز…………………………. 54
3-1-1- مفاهیم نظریه یادگیری اجتماعی…………………… 57
3-1-1-1- پیوند افتراقی……………………………………….. 57
3-1-1-1-1- ارتباط بین پیوند افتراقی و دیگرنظریه ها ………58
3-1-1-2- تعاریف……………………………………………….. 58
3-1-1-2- 1- ارتباط بین تعاریف و دیگر نظریه ها…………… 60
3-1-1-3- تقویت افتراقی……………………………………… 61
3-1-1-3-1- ارتباط بین تقویت افتراقی و دیگر نظریه ها…….62
3-1-1-4- تقلید………………………………………………….63
این مطلب را هم بخوانید :
3-1-1-4-1- ارتباط بین تقلید و دیگر نظریهها………………. 64
3-1-2- فرایند نظریه یادگیری اجتماعی………………………..64
3-1-3-تقلب/عدم صداقت علمی و یادگیری اجتماعی………66
3-2- نتیجه گیری……………………………………………….. 67
3-3- فرضیه های تحقیق………………………………………. 68
3-3-1- فرضیه اصلی……………………………………………. 68
3-3-2- فرضیه های فرعی………………………………………. 68
فصل چهارم روش………………………………………………. 69
4-1- روش پژوهش و ابزار گردآوری داده ها ……………………..70
4-2- جامعه آماری……………………………………………….. 70
4-3- حجم نمونه………………………………………………….70
4-4- روش نمونه گیری………………………………………….. 70
4-5- اعتبار و پایایی ابزار سنجش……………………………… 71
4-5-1- اعتبار سازه نظری مقیاس تقلب علمی……………… 71
4-5-2- اعتبار سازه تجربی مقیاسهای یادگیری اجتماعی….. 71
4-5-2-1- تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول………………………. 72
4-5-2-1-1- تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول پیوند افتراقی…… 75
4-5-2-1-2- تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول تعاریف…………… 76
4-5-2-1-3- تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول متغیرهای تقویتی افتراقی….77
4-5-2-1-4- تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول تقلید……………. 79
4-6- پایایی ابزار سنجش……………………………………….. 80
4-7- تصریح مفاهیم و سنجش متغیرها ………………………..80
4-7-1- تقلب علمی…………………………………………….. 80
4-7-1-1- تقلب در امتحان………………………………………. 81
4-7-1-2- تقلب در تکالیف درسی…………………………….. 81
4-7-1-3- سرقت علمی………………………………………….. 81
4-7-1-4- جعل علمی……………………………………………. 82
4-7-1-5- تحریف علمی………………………………………….. 82
4-7-1-6- تسهیل تقلب برای دیگران……………………………. 82
4-7-2- یادگیری اجتماعی…………………………………………. 83
4-7-2-1- پیوند افتراقی……………………………………………. 84
4-7-2-2- تعاریف……………………………………………………. 84
4-7-2-3- تشویق……………………………………………………. 86
4-7-2-4- عکس العمل……………………………………………… 86
4-7-2-5- بازدارندگی………………………………………………… 87
4-7-2-6- پاداش……………………………………………………… 87
4-7-2-7- تقلید………………………………………………………. 88
4-8- همارز کردن……………………………………………………. 88
4-9- به هنجار کردن داده ها………………………………………… 89
4-10- تکنیک تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………….89
4-11- مسائل اخلاقی……………………………………………….. 89
فصل پنجم توصیف داده ها…………………………………………… 91
5-1- توصیف متغیرهای زمینه ای…………………………………… 92
5-1-1- توصیف پاسخگویان برحسب جنسیت…………………….. 92
5-1-2- توصیف پاسخگویان برحسب مقطع تحصیلی…………….. 92
5-1-3- توزیع پاسخگویان برحسب معدل به تفکیک جنسیت……. 93
5-1-4- توزیع پاسخگویان برحسب دوره تحصیلی به تفکیک جنسیت……93
5-1-5- توزیع پاسخگویان برحسب گروههای سنی به تفکیک جنسیت….94
5-1-6- توزیع پاسخگویان برحسب وضعیت تأهل به تفکیک جنست……….94
5-1-7- توزیع پاسخگویان برحسب محل سکونت به تفکیک جنسیت…….95
5-1-8- توزیع پاسخگویان برحسب دانشکده به تفکیک جنسیت….95
5-2- توصیف متغیرهای اصلی تحقیق……………………………… 96
5-2-1- توصیف ابعاد تقلب علمی (متغیر وابسته)……………….. 96
5-2-1-1- توصیف گویههای بعد تقلب امتحانی…………………… 96
5-2-1-2- توصیف گویههای بعد تقلب در تکالیف درسی…………. 98
5-2-1-3- توصیف گویههای بعد سرقت علمی………………….. 100
5-2-1-4- توصیف گویه های بعد جعل علمی……………………. 102
5-2-1-5- توصیف گویههای بعد تحریف علمی…………………… 104
5-2-1-6- توصیف گویههای بعد تسهیل تقلب برای دیگران……..106
5-2-2- توزیع تقلب علمی پاسخگویان بر حسب جنسیت…….108
5-2-3- توصیف متغیرهای یادگیری اجتماعی (متغیر مستقل)…109
5-2-3-1- توزیع ابعاد متغیر پیوند افتراقی………………………. 109
5-2-3-1-1- توزیع گویههای بعد کیفیت هنجاری- مولفه نگرش دوستان….109
5-2-3-1-2- توزیع گویههای بعد ارتباطی- تعداد دوستان………..111
5-2-3-1-3- توزیع گویههای بعد ارتباطی- مولفه میزان ارتباط با دوستان….113
5-2-3-2- توزیع ابعاد متغیر عکس العمل………………………….115
5-2-3-2-1- توزیع گویههای بعد عکس العمل- شدت عکس العمل دوستان….115
5-2-3-3- توزیع متغیر تشویق…………………………………….. 118
5-2-3-3-1- توزیع گویههای بعد تشویق- تشویق دوستان…….. 118
5-2-3-4- توزیع ابعاد متغیر بازدارندگی………………………….. 120
5-2-3-4-1- توزیع گویههای بعد بازدارندگی- مؤلفه بازدارندگی رسمی قطعیت…….120
5-2-3-4-2- توزیع گویه های بعد بازدارندگی- مؤلفه بازدارندگی غیر رسمی قطعیت….122
5-2-3-5- توزیع ابعاد متغیر پاداش……………………………….. 124
5-2-3-5-1- توزیع گویه های متغیر پاداش- مولفه تقویت کنندههای اجتماعی و غیر اجتماعی مثبت……124
5-2-3-6- توزیع ابعاد متغیر تعاریف……………………………….. 126
5-2-3-6-1- توزیع گویههای ابعاد متغیر تعاریف…………………. 126
5-2-3-7- توزیع متغیر تقلید………………………………………. 129
5-2-3-7-1- توزیع گویههای متغیر تقلید- مؤلفه تقلید از دیگران مهم……129
5-2-4- جداول تقاطعی…………………………………………… 131
5-2-4-1- توزیع میزان تقلب علمی بر حسب دانشکده ……….131
5-2-4-2- توزیع میزان تقلب علمی بر حسب دوره تحصیلی….132
5-2-4-3- توزیع میزان تقلب علمی بر حسب ترم تحصیلی….. 132
5-2-4-4- توزیع میزان تقلب علمی بر حسب معدل تحصیلی… 133
5-2-4-5- توزیع میزان تقلب علمی بر حسب محل سکونت…..134
5-2-5- ماتریس ضرایب همبستگی متغیرهای مستقل و وابسته….135
فصل ششم تحلیل داده ها………………………………………. 137
6-1- آزمونهای تفاوت معنیداری………………………………….. 138
6-1-2- آزمون تفاوت معنیداری برحسب متغیرهای زمینهای….138
6-1-2-1- آزمون تفاوت میانگین تقلب علمی و ابعاد آن برحسب جنسیت……..138
6-1-2-2- آزمون تفاوت میانگین تقلب علمی و ابعاد آن برحسب گروه سنی……139
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 05:44:00 ب.ظ ]
|