پایان نامه بررسی موانع و راهبردهای اجرای مدیریت مبتنی بر هدف جهت بهبود عملکرد کارکنان در مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس |
بخش اول : مفاهیم و تعاریف نظری…………………………………………………………………………………………………16
2-1- مفاهیم و تعاریف مدیریتی……………………………………………………………………………………………………….16
بخش دوم: مدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………………………17
2-2- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………17
2-3- تعریف مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………………..18
2-3-1- مفهوم عملکرد……………………………………………………………………………………………………………………18
2-3-2- هدف مدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………………..18
2-3-3- مدیریت عملکرد نه ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………19
بخش سوم : مراحل مدیریت بر مبنای هدف و نتیجه…………………………………………………………………………….19
2-4- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………….19
2-5- مراحل «مدیریت بر مبنای هدف و نتیجه»…………………………………………………………………………………..20
2-5-1- مراحل ششگانهی مدیریت بر مبنای هدف و نتیجه…………………………………………………………………..20
بخش چهارم: تعیین نقشها و مأموریت ها…………………………………………………………………………………………..21
2-6- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………21
2-7- ماموریت اصلی………………………………………………………………………………………………………………………22
بخش پنجم : تعیین اقدامات و نتایج مورد انتظار و شناخت شاخصها…………………………………………………….22
2-8- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………….22
2-9- اقدامات و نتایج مورد انتظار چه هستند؟…………………………………………………………………………………….22
2-9-1- اصل اقدامات حساس………………………………………………………………………………………………………….23
2-9-2- تعیین اولویت ها در اقدامات و نتایج مورد انتظار ……………………………………………………………………23
2-9-3- شاخص ها چه هستند؟……………………………………………………………………………………………………….24
2-9-4- چرا از شاخص استفاده میکنیم؟……………………………………………………………………………………………26
2-9-5- نمونههایی از شاخص ها …………………………………………………………………………………………………….26
2-9-6- چگونگی تعیین و مشخص نمودن شاخص ها……………………………………………………………………….26
بخش ششم : هدفگذاری…………………………………………………………………………………………………………………..27
2-10- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….27
2-11- تعریف هدف……………………………………………………………………………………………………………………….28
2-12- نظریه مسیر- هدف………………………………………………………………………………………………………………..29
2-13- انگیزش و تعیین هدف………………………………………………………………………………………………………….29
2-14- اهداف و مقاصد هوشیارانه…………………………………………………………………………………………………….29
بخش هفتم: چرا باید برنامهریزی انجام دهیم؟………………………………………………………………………………………30
2-15- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….30
2-16- تعریف برنامهریزی ……………………………………………………………………………………………………………….30
2-16-1- اهمیت برنامهریزی ……………………………………………………………………………………………………………31
2-17- برنامه چیست؟……………………………………………………………………………………………………………………..31
بخش هشتم: ایجاد مکانیسمهای کنترل………………………………………………………………………………………………..31
2-18- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..31
2-19- تعاریف……………………………………………………………………………………………………………………………….32
2-19-1- فرآیند کنترل……………………………………………………………………………………………………………………32
2-19-1-1- تعیین استاندارد یا ضابطه برای کنترل……………………………………………………………………………….32
2-19-1-2- سنجش عملکرد در برابر استانداردها………………………………………………………………………………33
2-19-1-3- تشخیص انحرافات و تحلیل علل آنها……………………………………………………………………………..33
2-19-1-4- اقدامات اصلاحی…………………………………………………………………………………………………………34
2-19-2- عوامل موثر در کنترل………………………………………………………………………………………………………..34
بخش نهم: ارتباطات…………………………………………………………………………………………………………………………34
2-20- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………34
2-21- اهمیت ارتباطات ………………………………………………………………………………………………………………….35
2-21-1- روش های ایجاد ارتباطات موثر مدیریت بر مبنای هدف و نتیجه …………………………………………..35
بخش دهم: مشارکت……………………………………………………………………………………………………………………….36
2-22- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………36
2-23- مفهوم مشارکت …………………………………………………………………………………………………………………..36
2-23-1- مبانی فکری مشارکت……………………………………………………………………………………………………….38
2-23-2- سبکهای مختلف مدیریتی………………………………………………………………………………………………..38
2-23-3- نظام مدیریت مشارکتی……………………………………………………………………………………………………..43
2-23-4- اهداف نظام مدیریت مشارکتی…………………………………………………………………………………………..43
2-23-4-1- کاهش ضایعات و بهبود کیفیت از طریق………………………………………………………………………….43
2-23-4-2- تعارض شغلی………………………………………………………………………………………………………………44
2-23-4-3- مسئولیت……………………………………………………………………………………………………………………..44
این مطلب را هم بخوانید :
2-23-4-4- روابط با مافوق…………………………………………………………………………………………………………….45
2-23-4-5- روابط با زیردستان…………………………………………………………………………………………………………45
2-23-4-6- روابط با همکاران…………………………………………………………………………………………………………45
2-23-4-7- عدم امنیت شغلی………………………………………………………………………………………………………….45
2-23-5- انواع مشارکت…………………………………………………………………………………………………………………46
2-23-6- پیششرطهای لازم برای مشارکت کارکنان………………………………………………………………………….46
2-23-7- فوائد مشارکت کارکنان……………………………………………………………………………………………………..47
2-23-8- مزایای مشارکت………………………………………………………………………………………………………………48
2-23-9- برنامههای مشارکت در سازمان……………………………………………………………………………………………49
2-23-10- رابطه برنامههای مشارکت کارمندی و تئوری های انگیزشی…………………………………………………52
2-23-11- موانع مشارکت………………………………………………………………………………………………………………52
2-23-12- نظام پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………54
2-23-13- اهداف اجرائی نظام پیشنهادها………………………………………………………………………………………….55
2-23-14- ارکان تشکیلاتی و اجرایی نظام پیشنهادات………………………………………………………………………..56
2-23-15- شرایط ارائه پیشنهاد………………………………………………………………………………………………………..57
2-23-16- گروههای مشارکت کارکنان و تیمهای کاری………………………………………………………………………58
2-23-17- تیمهای کاری………………………………………………………………………………………………………………..59
بخش یازدهم: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………61
2-24- تحقیقات انجام گرفته……………………………………………………………………………………………………………61
بخش دوازدهم: پیشینه سازمان………………………………………………………………………………………………………….64
2-25- پیشینه سازمان………………………………………………………………………………………………………………………64
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………67
3-2- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….67
3-3- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………….70
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 06:27:00 ب.ظ ]
|