1-6-تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیر ها 13

1-6-1- تعریف مفهومی اختلالات رفتاری.. 13

1-6-2- تعریف مفهومی هوش هیجانی.. 13

1-6-3- تعریف عملیاتی هوش هیجانی.. 13

1-6-4- تعریف مفهومی عملکرد تحصیلی.. 13

1-6-5- تعریف عملیاتی عملکرد تحصیلی.. 13

فصل دوم:پیشینه پژوهش

2-1-هوش هیجانی.. 15

2-1-1- تاریخچه هوش هیجانی.. 16

2-2- تعاریف هوش هیجانی.. 20

2-3- نظریه ها و الگوهای متفاوت هوش هیجانی.. 23

2-4- تفاوت هوشبهر (IQ) و هوش هیجانی (EQ). 29

2-5- جایگاه هوش هیجانی در انسان. 31

2-6- هوش هیجانی و آموزش و پرورش… 31

2-7- اختلالات رفتاری.. 33

2-8-تعاریف اختلالات رفتاری از دیدگاه های گوناگون. 33

2-9- دسته بندی و بررسی چگونگی اختلالات رفتاری.. 36

2-10- دسته بندی اختلالات رفتاری.. 36

2-10-1-گروه بندی براساس مزاج.. 36

2-10-2- گروه بندی بر اساس رفتارهای اولیه و ثانویه. 38

2-10-3- گروه بندی بر اساس سن.. 38

2-10-4- گروه بندی بر اساس سبب شناسی.. 39

2-10-5- گروه بندی از دیدگاه روانپزشکان. 39

2-10-6-گروه بندی از دیدگاه متخصصان آموزش و پرورش… 41

2-11- عملکرد تحصیلی.. 42

2-12- پیشینه پژوهش… 43

2-12-1- پیشینه پژوهش های خارجی.. 43

2-12-2- پیشینه پژوهش های داخلی.. 51

فصل سوم: روش پژوهش

3-2- روش پژوهش… 55

3-3-جامعه، نمونه، روش نمونه گیری.. 56

3-4- نمونه گیری.. 56

3-5- ابزارهای پژوهش… 57

3-6-عملکرد تحصیلی.. 63

3-7- روش اجرای پژوهش… 64

3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها 65

فصل چهارم:یافته های پژوهش

4-1- برخی ویژگی های جمعیت شناختی اعضاء نمونه. 67

4-2-یافته های توصیفی.. 72

4-3- بررسی مفروضه های تحلیل کو واریانس… 76

آدرس سایت برای متن کامل پایان نامه ها

 

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

5-2- محدودیت های پژوهش… 99

5-3-پیشنهاد های پژوهش… 100

5-3-4- پیشنهاد های کاربردی.. 101

منابع. 102

منابع فارسی.. 102

منابع انگلیسی.. 107

ضمائم. 115

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                                صفحه

 

جدول 3-1 طرح آزمایشی گسترش یافته پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه ……………………………………………………………55

جدول 3-2 ضرایب پایایی سیاهه رفتاری کودک، به روش آلفای کرونباخ و تصنیف در پژوهش حاضر………………………….. 59

جدول 3-3 روایی سیاهه رفتاری کودک و  خرده مقیاس های آن با استفاده از روایی ملاکی در پژوهش حاضر…………………60

جدول 3-4 ضرایب پایایی سیاهه بهره هیجانی کودکان و نوجوانان، به روش‌های آلفای کرونباخ و تنصیف در پژوهش حاضر………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..61

جدول 3-5 مراحل آموزش مهارت های هوش هیجانی……….. …………………………………………………………………………………..63

جدول 4-1 فراوانی و درصد شغل پدرهای گروه های شرکت کننده در پژوهش…………………………………………………………. 69

این مطلب را هم بخوانید :

 

جدول 4-2 فراوانی و درصد شغل مادرهای گروه های شرکت کننده در پژوهش حاضر………………………………………………. 69

جدول4-3 فراوانی و درصد تحصیلات پدرهای گروه های شرکت کننده در پژوهش حاضر…………………………………………. 70

جدول 4-4 فراوانی و درصد تحصیلات مادرهای گروه های شرکت کننده در پژوهش حاضر…………………………………………71

جدول 4-5 فراوانی و درصد قومیت گروه های شرکت کننده در پژوهش حاضر…………………………………………………………. 72

جدول 4-7 میانگین و انحراف معیار خرده مقیاس­های اختلالات رفتاری در گروه­ آزمایش و گروه­های گواه…………………… 74

جدول 4-8 میانگین و انحراف معیار خرده مقیاس­های هوش هیجانی در گروه آزمایش و گروه­های گواه……………………….. 75

جدول 4-9 ضرایب همبستگی بین پیش آزمون های متغیرهای پژوهش حاضر……………………………………………………………. 77

جدول4-10 آزمون لوین جهت همگنی واریانس ها بین متغیرهای وابسته در گرو های آزمایش و گواه………………………….. 78

جدول 4-11خلاصه نتایج کوواریانس چند متغیری (مانکوا)روی پس آزمونهای اختلالات رفتاری ، هوش

هیجانی و عملکرد تحصیلی گروه آزمایش و گروه های گواه ، با کنترل پیش آزمون ها…………………………………………………. 79

جدول 4-12 خلاصه نتایج کوواریانس یک راهه در متن مانکوا روی پس آزمون­های اختلالات رفتاری ، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی گروه آزمایش و گروه های گواه ، با کنترل پیش آزمون ها……………………………………………………………….. 80

جدول 4-13 نتایج آزمون پیگیری بنفرونی برای مقایسه میانگین های گروهآزمایش و گروه های گواه در متغیرهای اختلالات رفتاری ، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی………………………………………………………… ………………………………………………. 81

جدول 4-14 خلاصه نتایج کوواریانس چند متغیری روی پس آزمون های مولفه های اختلالات رفتاری گروه آزمایش و گروه های گواه با کنترل پیش آزمون ها………………………………………………………… ……………………………………………………………… 83

جدول 4-15 نتایج تحلیل کوواریانس یک راهه، در متن مانکوا  بر روی پس آزمون های مولفه های اختلالات رفتاری در گروه آزمایش و گروه های گواه با کنترل پیش آزمون ها……….. ……………………………………………………………………………….. 84

جدول 4-16 نتایج آزمون پیگیری بنفرونی برای مقایسه میانگین های گروه آزمایش و گروه های گواه در مولفه های اختلالات رفتاری…… ………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………….. 85

جدول 4-17 خلاصه نتایج کوواریانس چند متغیری روی پس آزمون های مولفه های هوش هیجانی گروه آزمایش و گرو های گواه ،با کنترل پیش آزمون ها………………………………………………………… …………………………………………………………….. 87

جدول 4-18 نتایج تحلیل کواریانس یک راهه در متن مانکوا بر روی پس آزمون های مولفه های هوش هیجانی در گروه آزمایش و گروه های گواه با کنترل پیش آزمون ها………………………………………………………… ……………………………………….. 88

جدول 4-19 نتایج آزمون پیگیری بنفرونی برای مقایسه میانگین هی گروه آزمایش و گروه های گواه در مولفه های هوش هیجانی………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………. 89

 

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اختلالات رفتاری ، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر نوراباد بود . جامعه آماری این پژوهش را کل دانش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...