2-2-2- تعاریف قدرت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 53

2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان ……………………………………………………………………………………………….. 55

2-2-4- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌های فرنچ و راون…………………………………………………………………………… 62

2-2-5- انواع رویکردها به قدرت……………………………………………………………………………………………………………… 64

ب- پیشینه پژوهشهای انجام شده ………………………………………………………………………………………………………….. 70

2-3- پژوهش‌‌های انجام شده در داخل کشور…………………………………………………………………………………………… 70

2-4- پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور………………………………………………………………………………………… 78

2-5- پژوهشهای انجام شده در زمینه رابطه بین منابع قدرت مدیران و اثر بخشی ارتباطات ………………………84

2-6-  نتیجه گیری کلی ………………………………………………………………………………………………………………………. ….86

2-7-  چارچوب نظری پژوهش: ………………………………………………………………………………………………………………………87

2-8-  مدل پژوهش: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….91

 

فصل سوم: روش پژوهش

3-1- نوع مطالعه و روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………… 93

3-2- ابزار جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………… 93

3-2-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی…………………………………………………………………………………… 94

3-2-2- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»…………………………………………………………………………. 95

3-3- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه………………………………………………………………………………………………….. 96

3-3-1- روایی……………………………………………………………………………………………………………………………………… 96

3-3-2- اعتبار……………………………………………………………………………………………………………………………………… 96

3-4- قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………. 97

3-5- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. 97

3-6- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………. 97

3-7- حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………………………………………. 98

3-8- گروه نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………….. 99

3-9- روش نمونه‌ گیری……………………………………………………………………………………………………………………….. 99

3-10- روشهای تجزیه و تحلیل داده‌ها (توصیفی و استنباطی)…………………………………………………………………100

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات

مقدمــه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 102

تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس:……………………………………………………………………… 103

4-1- توصیف داده‌ها……………………………………………………………………………………………………………………………. 104

4-1-1- توصیف مولفه های منابع قدرت:……………………………………………………………………………………………… 104

توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران:……………………………………………………………………………….. 106

4-1-2- توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی………………………………………………………………………… 108

4-1-3- توصیف مؤلفه ی رشته تحصیلی………………………………………………………………………………………………. 111

4-1-4- توصیف مؤلفه ی سنوات خدمت……………………………………………………………………………………………… 112

4-1-5- توصیف مؤلفه ی سابقه مدیریت مدیران………………………………………………………………………………….. 112

4-1-6- توصیف مؤلفه ی مدرک تحصیلی………………………………………………………………………………………………….113

4-1-7- بررسی نرمال یا غیرنرمال بودن متغیرها……………………………………………………………………………………….114

4-2- تجزیه و تحلیل داده‌ها (بررسی فرضیات)……………………………………………………………………………………….114

4-2-1- تجزیه و تحلیل داده‌ها (بررسی فرضیات)…………………………………………………………………………………..115

4-2-2- بررسی سوال فرعی شش……………………………………………………………………………………………………………118

4-2-3- بررسی سوال فرعی هفت……………………………………………………………………………………………………………122

4-2-4- بررسی سوال فرعی هشت………………………………………………………………………………………………………….124

 

4-3- یافته‌ اضافی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..126

4-3-1- بررسی نتیجه در شهرگرگان……………………………………………………………………………………………………..126

4-3-2- بررسی نتیجه در شهرستان گنبد……………………………………………………………………………………………..126

4-3-3- بررسی نتیجه در شهرستان کلاله……………………………………………………………………………………………..127

4-3-4- بررسی نتیجه در شهر مینودشت………………………………………………………………………………………………128

4-3-5- بررسی نتیجه در شهرستان آزادشهر………………………………………………………………………………………..129

4-3-6- بررسی نتیجه در شهرستان علی آباد کتول……………………………………………………………………………..130

4-3-7- بررسی نتیجه در شهرستان آق قلا…………………………………………………………………………………………..130

4-3-8- بررسی نتیجه در شهرستان بندر ترکمن………………………………………………………………………………….131

4-3-9- بررسی نتیجه در شهرستان کردکوی……………………………………………………………………………………….132

 

فصل پنجم:‌ نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش………………………………………………………………………………………………………135

5-2- یافته‌های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………141

 

 

5-3- یافته‌های اضافی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………142

5-4- محدودیت‌های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………143

5-5- پیشنهاد به پژوهشگران………………………………………………………………………………………………………………..144

5-6- پیشنهاد به برنامه ریزان ……………………………………………………………………………………………………………..145

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                            صفحه

جدول 2-1- منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان………………………………………………………………………….. 60

جدول 3-1- امتیاز گزینه‌های مختلف در روش پنج گزینه‌ای…………………………………………………………………. 94

جدول 3-2- امتیاز گزینه‌های مختلف در روش پنج‌ گزینه‌ای…………………………………………………………………. 95

جدول 3-3- دسته‌بندی سوالهای پرسشنامه منابع قدرت……………………………………………………………………… 95

جدول 4-1-1- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداش………………………………………………………………….. 104

جدول 4-1-2- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبار……………………………………………………………………. 104

جدول 4-1-3- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانون………………………………………………………….. 105

جدول 4-1-4- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصص………………………………………………………………… 105

جدول 4-1-5- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیت………………………………………………………………. 106

جدول 4-1-6- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانی……………………………………………………………………. 106

جدول 4-1-7- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثر بخش………………………………………………………………….. 108

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...