پایان نامه رابطه بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات |
2-2-2- تعاریف قدرت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 53
2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان ……………………………………………………………………………………………….. 55
2-2-4- منابع قدرت بر اساس پژوهشهای فرنچ و راون…………………………………………………………………………… 62
2-2-5- انواع رویکردها به قدرت……………………………………………………………………………………………………………… 64
ب- پیشینه پژوهشهای انجام شده ………………………………………………………………………………………………………….. 70
2-3- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور…………………………………………………………………………………………… 70
2-4- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور………………………………………………………………………………………… 78
2-5- پژوهشهای انجام شده در زمینه رابطه بین منابع قدرت مدیران و اثر بخشی ارتباطات ………………………84
2-6- نتیجه گیری کلی ………………………………………………………………………………………………………………………. ….86
2-7- چارچوب نظری پژوهش: ………………………………………………………………………………………………………………………87
2-8- مدل پژوهش: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….91
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- نوع مطالعه و روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………… 93
3-2- ابزار جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………… 93
3-2-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی…………………………………………………………………………………… 94
3-2-2- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»…………………………………………………………………………. 95
3-3- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه………………………………………………………………………………………………….. 96
3-3-1- روایی……………………………………………………………………………………………………………………………………… 96
3-3-2- اعتبار……………………………………………………………………………………………………………………………………… 96
3-4- قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………. 97
3-5- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. 97
3-6- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………. 97
3-7- حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………………………………………. 98
3-8- گروه نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………….. 99
3-9- روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………….. 99
3-10- روشهای تجزیه و تحلیل دادهها (توصیفی و استنباطی)…………………………………………………………………100
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمــه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 102
تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس:……………………………………………………………………… 103
4-1- توصیف دادهها……………………………………………………………………………………………………………………………. 104
4-1-1- توصیف مولفه های منابع قدرت:……………………………………………………………………………………………… 104
توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران:……………………………………………………………………………….. 106
4-1-2- توصیف مؤلفههای اثربخشی ارتباطات سازمانی………………………………………………………………………… 108
4-1-3- توصیف مؤلفه ی رشته تحصیلی………………………………………………………………………………………………. 111
4-1-4- توصیف مؤلفه ی سنوات خدمت……………………………………………………………………………………………… 112
4-1-5- توصیف مؤلفه ی سابقه مدیریت مدیران………………………………………………………………………………….. 112
4-1-6- توصیف مؤلفه ی مدرک تحصیلی………………………………………………………………………………………………….113
4-1-7- بررسی نرمال یا غیرنرمال بودن متغیرها……………………………………………………………………………………….114
4-2- تجزیه و تحلیل دادهها (بررسی فرضیات)……………………………………………………………………………………….114
4-2-1- تجزیه و تحلیل دادهها (بررسی فرضیات)…………………………………………………………………………………..115
4-2-2- بررسی سوال فرعی شش……………………………………………………………………………………………………………118
4-2-3- بررسی سوال فرعی هفت……………………………………………………………………………………………………………122
4-2-4- بررسی سوال فرعی هشت………………………………………………………………………………………………………….124
4-3- یافته اضافی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..126
4-3-1- بررسی نتیجه در شهرگرگان……………………………………………………………………………………………………..126
4-3-2- بررسی نتیجه در شهرستان گنبد……………………………………………………………………………………………..126
4-3-3- بررسی نتیجه در شهرستان کلاله……………………………………………………………………………………………..127
4-3-4- بررسی نتیجه در شهر مینودشت………………………………………………………………………………………………128
4-3-5- بررسی نتیجه در شهرستان آزادشهر………………………………………………………………………………………..129
4-3-6- بررسی نتیجه در شهرستان علی آباد کتول……………………………………………………………………………..130
4-3-7- بررسی نتیجه در شهرستان آق قلا…………………………………………………………………………………………..130
4-3-8- بررسی نتیجه در شهرستان بندر ترکمن………………………………………………………………………………….131
4-3-9- بررسی نتیجه در شهرستان کردکوی……………………………………………………………………………………….132
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش………………………………………………………………………………………………………135
5-2- یافتههای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………141
5-3- یافتههای اضافی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………142
5-4- محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………143
5-5- پیشنهاد به پژوهشگران………………………………………………………………………………………………………………..144
5-6- پیشنهاد به برنامه ریزان ……………………………………………………………………………………………………………..145
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1- منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان………………………………………………………………………….. 60
جدول 3-1- امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای…………………………………………………………………. 94
جدول 3-2- امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای…………………………………………………………………. 95
جدول 3-3- دستهبندی سوالهای پرسشنامه منابع قدرت……………………………………………………………………… 95
جدول 4-1-1- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداش………………………………………………………………….. 104
جدول 4-1-2- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبار……………………………………………………………………. 104
جدول 4-1-3- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانون………………………………………………………….. 105
جدول 4-1-4- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصص………………………………………………………………… 105
جدول 4-1-5- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیت………………………………………………………………. 106
جدول 4-1-6- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانی……………………………………………………………………. 106
جدول 4-1-7- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثر بخش………………………………………………………………….. 108
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 03:40:00 ب.ظ ]
|