1-5-1.سئوال اصلی…………………………………………………………………………………………………….. 8

1-5-2.سئوالات فرعی…………………………………………………………………………………………………. 8

1-6.فرضیه‏های تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. 9

1-7.تعاریف مفهومی………………………………………………………………………………………………………. 9

1-7-1.تعاریف نظری………………………………………………………………………………………………….. 9

1-7-2.تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………………………………… 10

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………. 13

2-2.مفهوم طناورزی و طرح طناورز…………………………………………………………………………………. 13

2-3. معرفی ورزش طناورزی…………………………………………………………………………………………. 14

2-4.تاریخچه طناورزی(طناب بازی)…………………………………………………………………………………. 15

2-5.فواید طناورزی………………………………………………………………………………………………………. 15

2-6. اهداف اجرای طرح طناورزی…………………………………………………………………………………… 16

2-7. مکان و تجهیزات مورد نیاز اجرای طرح……………………………………………………………………… 16

2-8.اهمیت ورزش در دوره ابتدایی………………………………………………………………………………….. 17

2-9.ارزشیابی و آزمون طناورزی……………………………………………………………………………………… 18

2-10. مهارت‌های طناورزی……………………………………………………………………………………………. 18

2-10-1.ابتدا نحوه ایستادن و پرش کردن صحیح و چرخاندن طناب و آشنایی با ورزش طناورزی.. 19

2-10-2. پرش ساده………………………………………………………………………………………………….. 19

2-10-3.مهارت گام بلند…………………………………………………………………………………………….. 20

2-10-4.مکث روی پا……………………………………………………………………………………………….. 21

2-10-5.مهارت پرش به پهلو (پرش زیگزاگ)…………………………………………………………………. 21

2-10-6.مهارت پرش به جلو (یک بار پریدن و یک بار رد کردن طناب از جلو)………………………. 22

2-10-7.مهارت پرش اسکی باز (پرش چپ و راست)………………………………………………………. 23

2-10-8. مهارت پرش زنگوله‌ای(جهش جلو و عقب)……………………………………………………….. 23

2-10-9.مهارت نیم چرخش(پا باز از طرفین)………………………………………………………………….. 24

2-10-10.مهارت پرش پرخش کامل(چرخش کمر)………………………………………………………….. 25

2-10-11.مهارت پای ضربدری (قیچی پا از جلو)……………………………………………………………. 25

2-10-12.مهارت لک لک به جلو( پرش به طرف جلو)……………………………………………………… 26

2-10-13.مهارت لک لک به عقب (پرش به طرف عقب)…………………………………………………… 27

2-10-14. مهارت پاشنه پنجه………………………………………………………………………………………. 28

2-10-15.مهارت پنجه پنجه………………………………………………………………………………………… 29

2-10-16.مهارت دست ضربدری…………………………………………………………………………………. 29

2-10-17.مهارت تاب کناری بازو………………………………………………………………………………… 30

2-10-18.مهارت تاب کناری برای پرش………………………………………………………………………… 31

2-10-19.مهارت گهواره…………………………………………………………………………………………….. 32

2-10-20.طناب بلند………………………………………………………………………………………………….. 32

2-10-21.آموزش مهارت‌های دو نفره……………………………………………………………………………. 32

2-10-22. آموزش مهارت سه نفره و چهار نفره  با طناب بلند……………………………………………… 33

 

2-10-23.آموزش هماهنگی گروهی با ریتم موسیقی( فعالیت آزاد)……………………………………….. 33

2-11.اهداف آمادگی جسمانی…………………………………………………………………………………………. 34

2-12.حیطه‌های اهداف آموزشی………………………………………………………………………………………. 34

2-12-1. حیطه شناختی……………………………………………………………………………………………… 35

2-12-2.حیطه عاطفی………………………………………………………………………………………………… 37

2-12-3.حیطه روانی – حرکتی……………………………………………………………………………………. 38

2-13.ویژگی های حیطه روانی ـ حرکتی‌ در ورزش……………………………………………………………… 39

2-14.تأثیر تربیت بدنی در حوزه روانی ـ حرکتی…………………………………………………………………. 40

2-15.طراحی آموزشی…………………………………………………………………………………………………… 40

2-15-1.مراحل طراحی آموزشی…………………………………………………………………………………… 41

2-15-2.اصول طراحی آموزشی……………………………………………………………………………………. 42

2-15-3.مراحل طراحی الگوی آموزشی………………………………………………………………………….. 43

2-16.پیشینه‌ی تجربی پژوهش………………………………………………………………………………………… 44

2-16-1.پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور………………………………………………………………. 44

2-16-2.تحقیقات انجام گرفته در خارج…………………………………………………………………………. 44

 

فصل سوم: روش‌شناسی پژوهش

3-1.مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. 47

3-2.روش پژوهش………………………………………………………………………………………………………. 47

این مطلب را هم بخوانید :

 

3-3.طرح پژوهش………………………………………………………………………………………………………… 47

3-4.جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………. 47

3-5.نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………….. 47

3-6. روش نمونه‌گیری………………………………………………………………………………………………….. 48

3-7.شیوه اجرای طرح پژوهش………………………………………………………………………………………… 48

3-7-1. چک لیست محقق ساخته…………………………………………………………………………………. 48

3-8. شیوه‌ی تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………. 49

3-9. روایی و پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………… 49

3-9-1.روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………… 49

3-9-2.پایایی چک لیست…………………………………………………………………………………………… 50

3-10.طراحی درس‌افزار………………………………………………………………………………………………… 50

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 52

4-2. آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………… 52

4-2-1.همگنی کوواریانس – واریانس…………………………………………………………………………… 54

4-3. آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………….. 57

4-4- تحلیل فرضیه‌ها……………………………………………………………………………………………………. 59

4-4-1.فرضیه شماره 1………………………………………………………………………………………………. 59

4-4-2.فرضیه شماره 2………………………………………………………………………………………………. 60

4-4-3.فرضیه شماره 3………………………………………………………………………………………………. 61

4-4-4.فرضیه شماره 4………………………………………………………………………………………………. 62

4-4-5.فرضیه شماره 5………………………………………………………………………………………………. 63

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...