پایان نامه میزان اثر بخشی دوره های آموزش اقدام پژوهی |
1-5-1 اثر بخشی ……………………………………………………………………………………………….8
1-5-2 آموزش ………………………………………………………………………………………………….9
1-5-3 اقدام پژوهی ………………………………………………………………………………………….9
1-5-4 پژوهش عمل محور …………………………………………………………………………………10
1-5-5 تفکر اننفادی ………………………………………………………………………………………….11
1-5-6 فناوری اطلاعات و ارتباطات …………………………………………………………………….11
فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی تحقیق ………………………………………..13
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………….14
بخش اول ( ادبیات تحقیق ) …………………………………………………….15
2-1 پژوهش چیست …………………………………………………………………………………………15
2-2 انواع پژوهش …………………………………………………………………………………………..15
2-2-1 انواع پژوهش برحسب هدف ……………………………………………………………………15
2-2-2 انواع پژوهش برحسب داده های مورد نیاز …………………………………………………16
2-3 آموزش و پرورش و ضرورت پژوهش محوری ………………………………………………..17
2-3-1 پیچیدگی آموزش و پرورش …………………………………………………………………….19
ه
2-3-2 پیچیدگی خاص ……………………………………………………………………………………..19
2-3-3 واکنش نسبت به بی مهری تمدن صنعتی به پژوهش های علوم انسانی ………………..20
2-3-4 حسن استفاده از خلاصی نسبت به سیطره ی کمیت ………………………………………..20
2-3-5 نگرش صحیح نسبت به پژوهش و رابطه ی آن با اجرا …………………………………….20
2-4 سطوح پژوهشی در حرفه ی معلمی ………………………………………………………………..21
2-4-1 سطح اول : تحقیقات آموزشی و تربیتی در سطح یادگیرندگان …………………………21
2-4-2 سطح دوم : تحقیقات آموزشی و تربیتی در سطح معلم ……………………………………22
2-4-3 سطح سوم : تحقیقات آموزشی وتربیتی در سطح دانشگاهی ……………………………..22
2-5 نقش های پژوهشی معلم ……………………………………………………………………………….22
2-5-1 به کارگیرنده ی یافته های پژوهشی ( مصرف کننده ی دانش ) ………………………..23
2-5-2 معلم به عنوان مدرس پژوهش برای دانش آموزان …………………………………………23
2-5-3 معلم به عنوان پژوهشگر …………………………………………………………………………….23
2-6 تعریف اقدام پژوهی از نظر لغوی …………………………………………………………………..23
2-7 تعریف اقدام پژوهی از نظر مفهوم و محتوا ………………………………………………………23
2-8 ماهیت اقدام پژوهی ……………………………………………………………………………………25
2-9 اهداف اقدام پژوهی …………………………………………………………………………………..27
2-10 مراحل اقدام پژوهی …………………………………………………………………………………28
2-11 ویژگی های اقدام پژوهی ………………………………………………………………………….32
2-12 فرایند اقدام پژوهی ………………………………………………………………………………….37
2-12-1 مرحله ی تشخیص …………………………………………………………………………………38
2-12-2 مرحله ی طرح تحقیق ……………………………………………………………………………38
2-12-3 مرحله ی اجرا ……………………………………………………………………………………..38
2-12-4 مرحله ی ارزیابی …………………………………………………………………………………38
2-13 مقوله های اقدام پژوهی ……………………………………………………………………………42
2-13-1 توافق …………………………………………………………………………………………………42
2-13-2 همکاری ……………………………………………………………………………………………..42
2-13-3 ارتباط ………………………………………………………………………………………………..42
2-13-4 بررسی ………………………………………………………………………………………………42
2-13-5 تغییر ………………………………………………………………………………………………….42
2-14 پیش فرض ها و شرایط مناسب برای اقدام پژوهی ………………………………………….43
و
2-15 اصول موثر در اقدام پژوهی ……………………………………………………………………….45
2-16 ضرورت و اهمیت اقدام پژوهی …………………………………………………………………..48
2-17 انواع اقدام پژوهی ……………………………………………………………………………………48
2-18 مقایسه ی اقدام پژوهی با سایر انواع پژوهش ………………………………………………….53
2-19 تاریخچه ی اقدام پژوهی ………………………………………………………………………….58
این مطلب را هم بخوانید :
2-20 اقدام پژوهی در دیگر کشورها …………………………………………………………………….59
2-21 تاریخچه ی اقدام پژوهی در ایران …………………………………………………………….63
2-22 برنامه ی معلم پژوهنده به عنوان دستاورد حرکت پژوهش در آموزش و پرورش ……65
2-23 کارکردها و نقش های پژوهش در آموزش و پرورش ……………………………………….67
2-24 برون داد ها و نتایج پژوهش در آموزش و پرورش …………………………………………..68
2-25 چالش های فراسوی پژوهش در آآآموزش و پرورش …………………………………………69
2-26 اقدام پژوهی به عنوان رویکردی نو در آموزش ضمن خدمت معلمان …………………69
2-27 روش های گردآوری و تحلیل داده ها در اقدام پژوهی …………………………………..71
2-27-1 مشاهده ……………………………………………………………………………………………….71
2-27-2 مصاحبه ……………………………………………………………………………………………….72
2-27-3 وسایل ضبط شنیداری و تصویری …………………………………………………………….72
2-27-4 شواهد اسنادی ……………………………………………………………………………………72
2-27-5 پرسش نامه …………………………………………………………………………………………..72
2-27-6 گروه سنجی ………………………………………………………………………………………..73
2-28 کیفیت و روایی در اقدام پژوهی …………………………………………………………………73
2-29 مزایا و موانع اقدام پژوهی ………………………………………………………………………….73
2-30 معلم پژوهنده …………………………………………………………………………………………..76
2-31 طرح معلم پژوهنده باید پاسخ گوی چه مسائلی باشد ………………………………………..79
2-32 مشکلات معلمان پژوهنده ……………………………………………………………………………80
2-33 کاستی های طرح معلم پژوهنده ………………………………………………………………….81
2-34 سیاست های تشویقی برای معلمان پژوهنده ………………………………………………….82
2-35 چه طور می توان طرح معلم پژوهنده را گسترش داد ……………………………………..82
2-36 اثر بخشی ……………………………………………………………………………………………….83
2-37 مفاهیم اثربخشی ………………………………………………………………………………………83
2-38 تفاوت یا رابطه ی اثر بخشی با کارایی …………………………………………………………84
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 04:30:00 ب.ظ ]
|