1-5-1 اثر بخشی  ……………………………………………………………………………………………….8

1-5-2 آموزش  ………………………………………………………………………………………………….9

1-5-3 اقدام پژوهی  ………………………………………………………………………………………….9

1-5-4 پژوهش عمل محور  …………………………………………………………………………………10

1-5-5 تفکر اننفادی  ………………………………………………………………………………………….11

1-5-6 فناوری اطلاعات و ارتباطات  …………………………………………………………………….11

فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی تحقیق  ………………………………………..13    

مقدمه  …………………………………………………………………………………………………………….14

بخش اول ( ادبیات تحقیق )  …………………………………………………….15

2-1 پژوهش چیست  …………………………………………………………………………………………15

2-2 انواع پژوهش  …………………………………………………………………………………………..15

2-2-1 انواع پژوهش برحسب هدف  ……………………………………………………………………15

2-2-2 انواع پژوهش برحسب داده های مورد نیاز  …………………………………………………16

2-3 آموزش و پرورش و ضرورت پژوهش محوری   ………………………………………………..17

2-3-1 پیچیدگی آموزش و پرورش  …………………………………………………………………….19

 

ه

 

2-3-2 پیچیدگی خاص  ……………………………………………………………………………………..19

2-3-3 واکنش نسبت به بی مهری تمدن صنعتی به پژوهش های علوم انسانی  ………………..20

2-3-4 حسن استفاده از خلاصی نسبت به سیطره ی کمیت  ………………………………………..20

2-3-5 نگرش صحیح نسبت به پژوهش و رابطه ی آن با اجرا   …………………………………….20

2-4 سطوح پژوهشی در حرفه ی معلمی  ………………………………………………………………..21

2-4-1 سطح اول : تحقیقات آموزشی و تربیتی در سطح یادگیرندگان  …………………………21

2-4-2 سطح دوم :  تحقیقات آموزشی و تربیتی در سطح معلم  ……………………………………22

2-4-3 سطح سوم : تحقیقات آموزشی وتربیتی در سطح دانشگاهی  ……………………………..22

2-5 نقش های پژوهشی معلم  ……………………………………………………………………………….22

2-5-1 به کارگیرنده ی یافته های پژوهشی ( مصرف کننده ی دانش )  ………………………..23

2-5-2 معلم به عنوان مدرس پژوهش برای دانش آموزان  …………………………………………23 

2-5-3 معلم به عنوان پژوهشگر  …………………………………………………………………………….23

2-6 تعریف اقدام پژوهی از نظر لغوی  …………………………………………………………………..23

2-7 تعریف اقدام پژوهی از نظر مفهوم و محتوا  ………………………………………………………23

2-8 ماهیت اقدام پژوهی  ……………………………………………………………………………………25

2-9 اهداف اقدام پژوهی  …………………………………………………………………………………..27

2-10 مراحل اقدام پژوهی  …………………………………………………………………………………28

2-11 ویژگی های اقدام پژوهی  ………………………………………………………………………….32

2-12 فرایند اقدام پژوهی  ………………………………………………………………………………….37

2-12-1 مرحله ی تشخیص  …………………………………………………………………………………38

2-12-2 مرحله ی طرح تحقیق  ……………………………………………………………………………38

دانلود پایان نامه

 

2-12-3 مرحله ی اجرا   ……………………………………………………………………………………..38

2-12-4  مرحله ی ارزیابی  …………………………………………………………………………………38

2-13  مقوله های اقدام پژوهی  ……………………………………………………………………………42

2-13-1 توافق  …………………………………………………………………………………………………42

2-13-2 همکاری  ……………………………………………………………………………………………..42

2-13-3 ارتباط  ………………………………………………………………………………………………..42

2-13-4   بررسی  ………………………………………………………………………………………………42

2-13-5  تغییر  ………………………………………………………………………………………………….42

2-14  پیش فرض ها و شرایط مناسب برای اقدام پژوهی  ………………………………………….43

 

 

و

 

 

2-15 اصول موثر در اقدام پژوهی  ……………………………………………………………………….45

2-16 ضرورت و اهمیت اقدام پژوهی  …………………………………………………………………..48

2-17 انواع اقدام پژوهی  ……………………………………………………………………………………48

2-18 مقایسه ی اقدام پژوهی با سایر انواع پژوهش  ………………………………………………….53

2-19  تاریخچه ی اقدام پژوهی  ………………………………………………………………………….58

 

این مطلب را هم بخوانید :

 

2-20 اقدام پژوهی در دیگر کشورها  …………………………………………………………………….59

2-21   تاریخچه ی اقدام پژوهی در ایران  …………………………………………………………….63

2-22 برنامه ی معلم پژوهنده به عنوان دستاورد حرکت پژوهش در آموزش و پرورش  ……65

2-23 کارکردها و نقش های پژوهش در آموزش و پرورش  ……………………………………….67

2-24 برون داد ها و نتایج پژوهش در آموزش و پرورش  …………………………………………..68

2-25 چالش های فراسوی پژوهش  در آآآموزش و پرورش  …………………………………………69

2-26 اقدام پژوهی به عنوان رویکردی نو در آموزش ضمن خدمت معلمان  …………………69

2-27 روش های گردآوری و تحلیل داده ها در اقدام پژوهی  …………………………………..71

2-27-1 مشاهده  ……………………………………………………………………………………………….71

2-27-2 مصاحبه  ……………………………………………………………………………………………….72

2-27-3 وسایل ضبط شنیداری و تصویری   …………………………………………………………….72

2-27-4   شواهد اسنادی  ……………………………………………………………………………………72

2-27-5 پرسش نامه  …………………………………………………………………………………………..72

2-27-6  گروه سنجی  ………………………………………………………………………………………..73

2-28 کیفیت و روایی در اقدام پژوهی  …………………………………………………………………73

2-29 مزایا و موانع اقدام پژوهی  ………………………………………………………………………….73

2-30 معلم پژوهنده  …………………………………………………………………………………………..76

2-31 طرح معلم پژوهنده باید پاسخ گوی چه مسائلی باشد  ………………………………………..79

2-32 مشکلات معلمان پژوهنده  ……………………………………………………………………………80

2-33 کاستی های طرح معلم پژوهنده  ………………………………………………………………….81

2-34 سیاست های تشویقی  برای معلمان پژوهنده  ………………………………………………….82

2-35 چه طور می توان طرح معلم پژوهنده را گسترش داد  ……………………………………..82

2-36 اثر بخشی  ……………………………………………………………………………………………….83

2-37 مفاهیم اثربخشی  ………………………………………………………………………………………83

2-38  تفاوت یا رابطه ی اثر بخشی با کارایی  …………………………………………………………84

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...