2-2 تاریخچه مرکبات. 5

2-3 مشخصات کلی مرکبات. 8

2-4 درجه بندی جهانی مرکبات. 9

2-5 شرایط آب و هوایی مناسب کشت و پرورش مرکبات:. 10

2-6 احتیاجات غذایی درختان مرکبات. 11

2-7 بررسی وضعیت سطح زیر کشت و تولیدات مرکبات کشور:. 11

2-8 تولید جهانی مرکبات. 14

2-9 فرآیند صادرات مرکبات. 16

این مطلب را هم بخوانید :

 

2-15-1 مراحل قبل از صدور. 16

2-10 مراحل اداری صادرات میوه. 19

2-12 بسته بندی. 22

2-13 حمل و نقل. 24

2-14 بازاریابی. 25

 

فصل سوم – روش تحقیق. 28

1-3 مقدمه :. 29

1-3- جامعه آماری:. 29

2-3 فرضیات تحقیق. 30

3-3 روشهای جمع آوری اطلاعات. 30

4-3 پرسشنامه:. 30

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل یافته ها. 32

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات. 35

منابع و مأخذ. 50

پرسشنامه:. 50

مقدمه:

کاهش درآمد حاصل از صدور نفت و نوسانات شدید آن، افزایش جمعیت کشور، کاهش قدرت خرید، درآمدهای نفتی در نتیجه به هم خوردن رابطه مبادله به نفع کشوری صنعتی و پیشرفته در راه تجارت با کشورهای جهان سوم و از همه مهتر پایان پذیر بودن منابع طبیعی و از جمله نفت باید زنگ خطر را برای ما و خصوصاً برنامه ریزان و سیاست گذاران اقتصادی کشور به صدا در آورده و ما را به این باور رسانده باشد که توسعه صادرات غیرنفتی و رهایی یافتن از اقتصاد تک محصولی متکی به درآمد های نفتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. امروز توسعه صادرات غیرنفتی تنها افزایش درآمدهای ارزی از طریق صدور انواع کالاهای ساخته شده و خدمات محدود نمی شود. بلکه توسعه صادرات نقش مهمتری را به عنوان یک استراتژی رشد و توسعه اقتصادی به عهده دارد. در اجرای استراتژی توسعه صادرات بخشهای مختلف اقتصادی شامل صنعت، معدن، خدمات، بهداشت، کشاورزی، و غیره…. مورد توجه قرار می گیرد.

با توجه به نکته که کشورمان به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی جزء محدود کشورهای دنیا است که قابلیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی داراست و از نظر تنوع در بخش باغداری و محصولات باغی سومین کشور دنیا پس از کشورهای چین (اول) و ترکیه و آمریکا (مشترکاً دوم) می باشد. می توان به عنوان بخشی از استراتژیهای توسعه صادرات کشور به بخش کشاورزی و باغداری معطوف شد و با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی علاوه بر تامین نیازهای داخل به صدور این محصولات و درآمدی که ارزی حاصل از آن چشم داشت.

2-1 تعریف موضوع

موضوعی که در این تحقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت «بررسی موانع صادرات مرکبات کشور و ارائه راهکارهایی برای افزایش صادرات آنها می باشد» کشور ما سرزمین پهناوریست که از شرایط

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...