دانلود پایان نامه ارشد : بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر رضایت شغلی |
فصل اوّل………………………………………………………………………………………………………………………….. 1
1-1مقدمه:………………………………………………………………………………………………………………………….3
1-2-بیان مسئله:………………………………………………………………………………………………………………….3
1-3- عناصر كلیدی تشكیل دهنده سرمایه اجتماعی………………………………………………………………..8
1-3-1- اعتماد اجتماعی :…………………………………………………………………………………………………….8
1-3-2-مشاركت سیاسی:……………………………………………………………………………………………………9
1-3-3- عضویت در گروه های اجتماعی:…………………………………………………………………………….9
1-3-4- مشاركت اجتماعی:………………………………………………………………………………………………..9
1-3-5- انسجام اجتماعی:…………………………………………………………………………………………………..9
1-3-6- تعهد و مسئولیت اجتماعی :……………………………………………………………………………………10
1-4- الگوهای اندازه گیری سرمایه اجتماعی :……………………………………………………………………….10
1-5- رضایت شغلی :(Job Satisfaction)……………………………………………………………………13
1-6– توصیف شغلی JID :…………………………………………………………………………………………..13
1-7- سئوال اصلی تحقیق :………………………………………………………………………………………………..14
1-8- اهمیت و ضرورت تحقیق: ……………………………………………………………………………………….14
1-9- اهداف تحقیق:…………………………………………………………………………………………………………14
1-10- فرضیه ها یا سوالات تحقیق:……………………………………………………………………………………15
1-11- مدل تحقیق……………………………………………………………………………………………………………15
1-12- روش تحقیق:……………………………………………………………………………………………………….16
1-13- جامعه تحقیق:…………………………………………………………………………………………………………16
1-14- روش نمونه گیری و حجم نمونه:…………………………………………………………………………….16
1-15- روش تجزیه وتحلیل:………………………………………………………………………………………………16
1-16- تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق:…………………………………………………………………..17
1-16-1- سرمایه اجتماعی :……………………………………………………………………………………………….17
1-16-2-رضایت شغلی:…………………………………………………………………………………………………….17
فصل دوم………………………………………………………………………………………………………………………….18
2-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….19
2-2- بررسی ادبیات موضوع : سرمایه اجتماعی…………………………………………………………………….20
2-2-1- سرمایه فیزیکی – مالی…………………………………………………………………………………………..21
2-2-2- سرمایه انسانی………………………………………………………………………………………………………21
2-2-3-سرمایه طبیعی ( NC ) و ابعاد آن…………………………………………………………………………..22
2-2-4- سرمایه های مالی (FC) و ابعاد آن…………………………………………………………………..22
این مطلب را هم بخوانید :
2-2-5- سرمایه ااعی و سرمایه فرهنگی (CC) ……………………………………………………………….22
2-3- مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی………………………………………………………23
2-4-. انواع سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………26
2-5-. مفهوم سرمایه اجتماعی…………………………………………………………………………………………….28
2-6-.آثار سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………….30
2-6-1- تأثیر سرمایه اجتماعی بر حوزه بخش خصوصی و بنگاهداری………………………………………30
2-6-2-اثرات مثبت افزایش سرمایه اجتماعی بر دولت…………………………………………………………..30
2-7- روند توسعه مفهوم سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………33
2-8- ابعاد سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………………………..34
2-8-1-بعد ساختاری سرمایه اجتماعی: شبكه………………………………………………………………………37
2-8-2- پیوندهای شبكهای(net work ties)…………………………………………………………………….37
2-8-3- ساختار كلی شبكه (net work configuration)…………………………………………………37
2-8-4- سازمان قابل دسترس…………………………………………………………………………………………….38
2-8-5-سلسله مراتب شبكه……………………………………………………………………………………………….38
2-8-6- غلظت شبكه: تراكم……………………………………………………………………………………………….38
2-9-اعتماد اجتماعی………………………………………………………………………………………………………….39
2-10- برتری سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………………43
2-11-روشهای اندازهگیری سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………….44
2-11-1- الگوهای اندازهگیری سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………45
2-12- ارتباط عمیق دیدگاه مدیریت اسلامی با مفهوم سرمایه اجتماعی:……………………………………48
2-13- پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………….49
2-14- نمونهای از تهدیدات سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………..49
2-15- سرمایه اجتماعی به مثابه یكی از مشخصههای جوامع و ملتها……………………………………..50
2-16- چگونه میتوانیم موجودی سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم؟……………………………………….55
2-17- ارزشهای اجتماعی- فرهنگی(social cultural values )……………………………………..56
2-18- سرمایه اجتماعی و علم اقتصاد………………………………………………………………………………….59
2-18-1- سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی و توسعه اقتصادی……………………………………………….59
2-18-2-كاركردهای اقتصادی سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی…………………………………………..60
2-19- كاركردهای سرمایه اجتماعی:……………………………………………………………………………………61
2-19-1- همبستگی و انسجام: …………………………………………………………………………………………..62
2-20- شاخصهای سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………62
2-20-1- اعتماد………………………………………………………………………………………………………………..62
2-20-2- پایبندی به قوانین اجتماعی…………………………………………………………………………………..63
2-20-3-بستگی اجتماعی…………………………………………………………………………………………………..63
2-20-4- مشاركت اجتماعی………………………………………………………………………………………………64
2-20-5- دسترسی به اطلاعات…………………………………………………………………………………………..64
2-20-الف- عوامل موثر بر سطح سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………….64
2-21- مشكل سنجش سرمایه اجتماعی………………………………………………………………………………..65
2-22- تأثیر سرمایه اجتماعی بر بهرهوری……………………………………………………………………………..67
1-22- هزینههای پایینتر تبادلات: ………………………………………………………………………………………67
2-22-1- تسهیم و جاری كردن دانش و نوآوری: …………………………………………………………………67
2-22-2-ریسك پذیری: ……………………………………………………………………………………………68
2-22-3- بهبود كیفیت ستادهها: …………………………………………………………………………………………68
2-23- دیدگاه سرمایهی اجتماعی نسبت به تسهیم دانش………………………………………………………..71
2-24- اشكال عمده سرمایه اجتماعی از نظر كلمن……………………………………………………………….85
2-24-1–تعهدات و انتظارات (obligation and expectations)……………………………………71
2-24-2- ظرفیت بالقوه اطلاعات………………………………………………………………………………………..72
2-24-3- هنجارها و ضمانت اجرایی مؤثر……………………………………………………………………………72
2-24-4-روابط اقتدار………………………………………………………………………………………………………..73
2-25- شبكهها و عملكرد سازمان………………………………………………………………………………………..73
2-25-1- شبكههای بسته: ………………………………………………………………………………………………….75
2-26- لزوم توجه به بحث سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی……………………………………………….76
2-27- رضایت شغلی (job satisfaction) …………………………………………………………………….78
2-27-1- بررسی تئوریهای رضایت شغلی……………………………………………………………………….79
2-27-2- تئوری بهداشت – انگیزش (motivation- hygiene theorys ) ……………………..80
2-27-3- تئوری آلدرفر (E.R.G)(alderfer)……………………………………………………………….81
2-27-4- تئوری کامروایی نیاز (need fulfillment)……………………………………………………….82
2-27-5- نظریه فرات و استارک……………………………………………………………………………………….82
2-27- 6-نظریه انگیزش پورتر ولاولر……………………………………………………………………………….82
2-27-7- نظریه کینز برگر………………………………………………………………………………………………..83
2-27- 8-نظریه انتظار وورم……………………………………………………………………………………………..84
2-29- عوامل موثر بر رضایت شغلی………………………………………………………………………………….84
2-29-1- ابزارهای اندازه گیری رضایت شغلی……………………………………………………………………88
2-30- پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………..90
2-30-1- پیشینه پژوهش خارجی در مورد سرمایه اجتماعی…………………………………………………90
2-30-2- پیشینهی پژوهش سرمایه اجتماعی در ایران…………………………………………………………..94
2-31- پیشینهی پژوهش رضایت شغلی……………………………………………………………………………..98
2-31-1- تحقیقات خارجی پیرامون رضایت شغلی……………………………………………………………..98
2 –31-2- مطالعات داخلی پیرامون رضایت شغلی…………………………………………………………….. 100
2-32- وزارت نیرو : ………………………………………………………………………………………………………104
فصل سوم……………………………………………………………………………………………………………………….119
3-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..120
3-2- تعریف تحقیق………………………………………………………………………………………………………..121
3-3- نوع و روش تحقیق: ……………………………………………………………………………………………….121
3-4- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………….123
3-5- متغیر پژوهش………………………………………………………………………………………………………..123
3-6- روش نمونه گیری: …………………………………………………………………………………………………124
3-7- تعیین حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………..124
3-8- روایی و پایایی پرسشنامه : ………………………………………………………………………………………125
1-8-1- روایی صوری: ……………………………………………………………………………………………………125
2-8-2- روایی ساختاری: ………………………………………………………………………………………………..125
3-8-3- ضریب پایایی: ……………………………………………………………………………………………………125
3-9-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………….125
3-9-1-روایی پژوهش……………………………………………………………………………………………………..126
-3-9-2- اعتبار محتوا………………………………………………………………………………………………………126
3-9-3 -پایایی پژوهش……………………………………………………………………………………………………126
-3-9-4-روش آلفای كرونباخ…………………………………………………………………………………………..127
3-10- روش و ابزار گردآوری اطلاعات: …………………………………………………………………………..131
3-11-آزمونهای آماری در تحلیل استنباطی: ………………………………………………………………………133
آزمون اولویت بندی فریدمن……………………………………………………………………………………………..133
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 08:58:00 ب.ظ ]
|