2-7-3فرایند ارتباط در سوزن تزریقی…………………………………………………………………………… 117

2-7-5 نظریه نیاز جویی…………………………………………………………………………………………. 120

2-7-6 الگوی هماهنگی و ناهماهنگی شناختی…………………………………………………………………. 121

بخش هشتم…………………………………………………………………………………… 123

2-8پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 123

فصل سوم :………………………………………………………………………………….. 125

روش شناسائی تحقیق (متدولوژی)………………………………………………………………………………. 125

مقدمه : ( شمای تحقیق )…………………………………………………………………………………………… 125

فصل چهارم :…………………………………………………………………………………. 128

4-1تجزیه‌وتحلیل یافته‌های تحقیق……………………………………………………………………………….. 128

4-1-1 جمع بندی و توصیف یافته ها:…………………………………………………………………………… 128

4-1-1-1توصیف جدول 4-1………………………………………………………………………………….. 129

4-1-1-2توصیف جدول 4-2………………………………………………………………………………….. 130

4-1-1-3توصیف جدول  4-3…………………………………………………………………………………. 132

4-1-1-4توصیف جدول 4-4………………………………………………………………………………….. 132

4-1-1-5توصیف جدول 4-5………………………………………………………………………………….. 133

-1-1-6توصیف جدول شماره4-6……………………………………………………………………………… 134

4-1-1-7توصیف جدول شماره4-7…………………………………………………………………………… 135

4-1-1-8  توصیف جدول شماره4-8…………………………………………………………………………. 137

4-1-1-9  توصیف جدول 4-9………………………………………………………………………………… 138

4-1-1-10  توصیف جدول 4-10……………………………………………………………………………. 138

4-1-1-11  توصیف جدول 4-11……………………………………………………………………………. 139

4-1-1-12  توصیف جدول 4-12……………………………………………………………………………. 140

4-1-1-13  توصیف جدول 4-13……………………………………………………………………………. 141

4-1-1-14  توصیف جدول 4-14……………………………………………………………………………. 142

4-1-1-15  توصیف جدول 4-15……………………………………………………………………………. 143

4-1-1-16  توصیف جدول 4-16……………………………………………………………………………. 144

4-1-1-17  توصیف جدول 4-17……………………………………………………………………………. 145

4-1-1-18  توصیف جدول 4-18……………………………………………………………………………. 146

4-1-1-19  توصیف جدول 4-19……………………………………………………………………………. 147

4-1-1-20  توصیف جدول4-20…………………………………………………………………………….. 148

4-1-1-21  توصیف جدول 4-21……………………………………………………………………………. 150

4-1-1-22  توصیف جدول 4-22……………………………………………………………………………. 151

4-1-1-23  توصیف جدول 4-23……………………………………………………………………………. 152

4-1-1-24  توصیف جدول 4-24……………………………………………………………………………. 153

4-1-1-25  توصیف جدول 4-25……………………………………………………………………………. 154

4-1-1-26  توصیف جدول 4-26……………………………………………………………………………. 155

4-2-1 جمع بندی تحلیل یافته ها:………………………………………………………………………………… 156

4-2-1رابطه بین سن پاسخگویان  با میزان اعتماد آنها به اخبار ساعت 21…………………………………… 157

–           4-2-2رابطه بین سالتحصیلی پاسخگویان  با میزان اعتماد آنها به اخبار ساعت 21……………. 159

–           4-2-3رابطه بین نوع علاقه پاسخگویان  با میزان اعتماد آنها به اخبار ساعت 21…………….. 161

–        4-2-7رابطه بین تنظیم اخبار بر اساس گرایشات سیاسی وجناحی  با میزان اعتماد پاسخگویان به اخبار ساعت 21      168

فصل پنجم:…………………………………………………………………………………… 169

نتیجه گیری وپیشنهادات…………………………………………………………………………………………… 169

5-1 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………….. 169

5-2 پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………. 171

–           5-2-1 پیشنهادات به مسئولان بخش اخبار شبکه 1 سیما………………………………………….. 171

5-2-2 پیشنهادات به سیاستگذاران و برنامه ریزان رسانه ای کشور………………………………………… 172

5-2-3 پیشنهادات برای پژوهش‌های بیشتر……………………………………………………………………… 173

چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………….. 174

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………………….. 175

منابع فارسی :……………………………………………………………………………………………………… 175

منابع انگلیسی:  183

جدول  4-1  توزیع فراوانی دانشجویان بر حسب سن……………………………………………………. 129

جدول 4-2توزیع بر حسب وضعیت تأهل………………………………………………………………….. 130

جدول 4-3توزیع بر حسب مقطع تحصیلی………………………………………………………………… 131

جدول 4-4توزیع بر حسب وضعیت اشتغال……………………………………………………………….. 132

جدول 4-5توزیع بر حسب  تماشای اخبار………………………………………………………………… 133

جدول4-6توزیع بر حسب علت پاسخ منفی (تماشا نكردن اخبار تلویزیون)……………………………… 134

جدول  4-8توزیع بر حسب نوع علاقه…………………………………………………………………….. 136

جدول  4-9   توزیع بر حسب منابع اخذخبر(نوع رسانه)………………………………………………… 137

جدول 4-10توزیع بر حسب شیوه انعكاس خبری………………………………………………………… 138

جدول 4-11توزیع بر حسب میزان علاقه به اخبار هیجان انگیز………………………………………….. 139

جدول 4-12 توزیع بر حسب انعكاس اخبار التهاب آور………………………………………………….. 140

جدول 4-13توزیع بر حسب تحریف مبالغه وتناقض گویی……………………………………………….. 141

 

جدول 4-14 توزیع بر حسب اخبار مربوط به احزاب سیاسی……………………………………………. 142

جدول  4-15توزیع بر حسب میزان تماشای اخبار ساعت 21…………………………………………… 143

جدول  4-16توزیع بر حسب نقاط قوت………………………………………………………………….. 144

جدول 4-17توزیع بر حسب نقاط ضعف………………………………………………………………….. 145

جدول  4-18توزیع بر حسب میزان بیان رویداد های داخل ایران……………………………………….. 146

جدول 4-19توزیع بر حسب گرایشات سیاسی وجناحی…………………………………………………. 147

جدول 4-20توزیع بر حسب موارد مورد توجه خبر ساعت 21…………………………………………. 148

جدول 4-21توزیع بر حسب محتوای اخبار ساعت 21………………………………………………….. 149

این مطلب را هم بخوانید :

 

جدول 4-22توزیع بر حسب توانایی گویندگان……………………………………………………………. 151

جدول 4-23توزیع بر حسب مدت زمان اخبار……………………………………………………………. 152

جدول 4-24توزیع بر حسب گزارشهای تصویری…………………………………………………………. 153

جدول 4-25توزیع بر حسب میزان اعتماد به اخبار ساعت 21………………………………………….. 154

جدول 4-26پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. 155

جدول 4-27توزیع جمعیت نمونه براساس سن ومیزان اعتبار اخبار……………………………………… 156

جدول 4-28توزیع جمعیت نمونه براساس سالتحصیلی ومیزان اعتبار اخبار…………………………….. 158

جدول 4-29توزیع جمعیت نمونه براساس نوع علاقه ومیزان اعتبار اخبار……………………………….. 160

جدول 4-30توزیع جمعیت نمونه براساس پخش بیطرفانه ومیزان اعتبار اخبار………………………….. 162

جدول 4-31توزیع جمعیت نمونه براساس پخش بیطرفانه ومیزان اعتبار اخبار………………………….. 164

جدول 4-32توزیع جمعیت نمونه براساس پخش بیطرفانه ومیزان اعتبار اخبار  167

-1اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن

با نگاهی گذرا به تاریخ زندگی بشر، می‌توان به این نتیجه دست پیدا کرد که در هیچ زمانی مانند امروز امکان دسترسی به اطلاعات و اخبار گوناگون وجود نداشته است و این روندی است که باگذشت زمان هر چه بیشتر شتابان می‌شود. در این میان وسایل ارتباط‌جمعی (روزنامه- رادیو- تلویزیون- سینما) با انتشار اخبار و پیام‌های گوناگون، مهم‌ترین نقش را به عهده داشته‌اند و با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار، درراه پیشرفت فرهنگ  و تمدن بشری، گام‌های مثبتی را برداشته‌اند، این خصیصه وسایل ارتباط‌جمعی باعث شده که برجسته‌ترین متفکران و صاحب‌نظران علوم ارتباطات، عصر کنونی را عصر ارتباطات نام دهند.

مهم‌ترین ویژگی رسانه جنبه آگاهی دهندگی و توانایی قدرت عمل در نشر پیام در طیف وسیع و گسترده است. بنابراین خبر از مهم‌ترین بخش‌های آگاهی‌دهنده در این رسانه‌ها خواهد بود. زیرا در ایجاد آگاهی سیاسی – اجتماعی – اقتصادی که ضرورت حفظ حیات و تحول جامعه به شمار می‌روند، نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. خبر در صدر برنامه‌های تلویزیونی قرار دارد و در بین شبکه‌های تلویزیونی دنیا به جبران رقابت این رسانه‌ها درزمینه اطلاع‌رسانی تبدیل‌شده است؛ در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی با شکل تازه‌ای از خبررسانی مواجه هستند، تمام سعی و تلاش آن‌ها در ارائه آخرین اخبار و اطلاعات جهان به مخاطبان است، به‌طوری‌که این شبکه‌ها، خبرپراکنی را به‌مثابه یک میدان توسعه و رقابت برای فعالیت‌های خود در نظر گرفته‌اند. با توسعه شبکه‌های تلویزیونی در جهان و ورد اینترنت – ماهواره تلویزیونی به صحنه، مرحله تازه‌ای از شیوه اطلاع‌رسانی است زیرا در این برهه دیگر دروازه‌بانی و یک‌سو بودن اخبار معنا ندارد زیرا مخاطب به دلیل دسترسی داشتن به منابع مختلف اطلاعاتی به مقایسه اخبار از منابع مختلف می‌پردازد.

در این زمان بیشترین تکیه به عنصر گیرنده با مخاطب است، این مخاطب است که تعیین می‌کند رسانه از چه شیوه‌هایی و جه نوع اخباری را منعکس سازد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...