دانلود پایان نامه ارشد : بررسی میزان اعتبار اخبار ساعت 21 سیما شبکه اول در نزد دانشجویان دختر رشته ارتباطات |
2-7-3فرایند ارتباط در سوزن تزریقی…………………………………………………………………………… 117
2-7-5 نظریه نیاز جویی…………………………………………………………………………………………. 120
2-7-6 الگوی هماهنگی و ناهماهنگی شناختی…………………………………………………………………. 121
بخش هشتم…………………………………………………………………………………… 123
2-8پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 123
فصل سوم :………………………………………………………………………………….. 125
روش شناسائی تحقیق (متدولوژی)………………………………………………………………………………. 125
مقدمه : ( شمای تحقیق )…………………………………………………………………………………………… 125
فصل چهارم :…………………………………………………………………………………. 128
4-1تجزیهوتحلیل یافتههای تحقیق……………………………………………………………………………….. 128
4-1-1 جمع بندی و توصیف یافته ها:…………………………………………………………………………… 128
4-1-1-1توصیف جدول 4-1………………………………………………………………………………….. 129
4-1-1-2توصیف جدول 4-2………………………………………………………………………………….. 130
4-1-1-3توصیف جدول 4-3…………………………………………………………………………………. 132
4-1-1-4توصیف جدول 4-4………………………………………………………………………………….. 132
4-1-1-5توصیف جدول 4-5………………………………………………………………………………….. 133
-1-1-6توصیف جدول شماره4-6……………………………………………………………………………… 134
4-1-1-7توصیف جدول شماره4-7…………………………………………………………………………… 135
4-1-1-8 توصیف جدول شماره4-8…………………………………………………………………………. 137
4-1-1-9 توصیف جدول 4-9………………………………………………………………………………… 138
4-1-1-10 توصیف جدول 4-10……………………………………………………………………………. 138
4-1-1-11 توصیف جدول 4-11……………………………………………………………………………. 139
4-1-1-12 توصیف جدول 4-12……………………………………………………………………………. 140
4-1-1-13 توصیف جدول 4-13……………………………………………………………………………. 141
4-1-1-14 توصیف جدول 4-14……………………………………………………………………………. 142
4-1-1-15 توصیف جدول 4-15……………………………………………………………………………. 143
4-1-1-16 توصیف جدول 4-16……………………………………………………………………………. 144
4-1-1-17 توصیف جدول 4-17……………………………………………………………………………. 145
4-1-1-18 توصیف جدول 4-18……………………………………………………………………………. 146
4-1-1-19 توصیف جدول 4-19……………………………………………………………………………. 147
4-1-1-20 توصیف جدول4-20…………………………………………………………………………….. 148
4-1-1-21 توصیف جدول 4-21……………………………………………………………………………. 150
4-1-1-22 توصیف جدول 4-22……………………………………………………………………………. 151
4-1-1-23 توصیف جدول 4-23……………………………………………………………………………. 152
4-1-1-24 توصیف جدول 4-24……………………………………………………………………………. 153
4-1-1-25 توصیف جدول 4-25……………………………………………………………………………. 154
4-1-1-26 توصیف جدول 4-26……………………………………………………………………………. 155
4-2-1 جمع بندی تحلیل یافته ها:………………………………………………………………………………… 156
4-2-1رابطه بین سن پاسخگویان با میزان اعتماد آنها به اخبار ساعت 21…………………………………… 157
– 4-2-2رابطه بین سالتحصیلی پاسخگویان با میزان اعتماد آنها به اخبار ساعت 21……………. 159
– 4-2-3رابطه بین نوع علاقه پاسخگویان با میزان اعتماد آنها به اخبار ساعت 21…………….. 161
– 4-2-7رابطه بین تنظیم اخبار بر اساس گرایشات سیاسی وجناحی با میزان اعتماد پاسخگویان به اخبار ساعت 21 168
فصل پنجم:…………………………………………………………………………………… 169
نتیجه گیری وپیشنهادات…………………………………………………………………………………………… 169
5-1 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………….. 169
5-2 پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………. 171
– 5-2-1 پیشنهادات به مسئولان بخش اخبار شبکه 1 سیما………………………………………….. 171
5-2-2 پیشنهادات به سیاستگذاران و برنامه ریزان رسانه ای کشور………………………………………… 172
5-2-3 پیشنهادات برای پژوهشهای بیشتر……………………………………………………………………… 173
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………….. 174
منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………………….. 175
منابع فارسی :……………………………………………………………………………………………………… 175
منابع انگلیسی: 183
جدول 4-1 توزیع فراوانی دانشجویان بر حسب سن……………………………………………………. 129
جدول 4-2توزیع بر حسب وضعیت تأهل………………………………………………………………….. 130
جدول 4-3توزیع بر حسب مقطع تحصیلی………………………………………………………………… 131
جدول 4-4توزیع بر حسب وضعیت اشتغال……………………………………………………………….. 132
جدول 4-5توزیع بر حسب تماشای اخبار………………………………………………………………… 133
جدول4-6توزیع بر حسب علت پاسخ منفی (تماشا نكردن اخبار تلویزیون)……………………………… 134
جدول 4-8توزیع بر حسب نوع علاقه…………………………………………………………………….. 136
جدول 4-9 توزیع بر حسب منابع اخذخبر(نوع رسانه)………………………………………………… 137
جدول 4-10توزیع بر حسب شیوه انعكاس خبری………………………………………………………… 138
جدول 4-11توزیع بر حسب میزان علاقه به اخبار هیجان انگیز………………………………………….. 139
جدول 4-12 توزیع بر حسب انعكاس اخبار التهاب آور………………………………………………….. 140
جدول 4-13توزیع بر حسب تحریف مبالغه وتناقض گویی……………………………………………….. 141
جدول 4-14 توزیع بر حسب اخبار مربوط به احزاب سیاسی……………………………………………. 142
جدول 4-15توزیع بر حسب میزان تماشای اخبار ساعت 21…………………………………………… 143
جدول 4-16توزیع بر حسب نقاط قوت………………………………………………………………….. 144
جدول 4-17توزیع بر حسب نقاط ضعف………………………………………………………………….. 145
جدول 4-18توزیع بر حسب میزان بیان رویداد های داخل ایران……………………………………….. 146
جدول 4-19توزیع بر حسب گرایشات سیاسی وجناحی…………………………………………………. 147
جدول 4-20توزیع بر حسب موارد مورد توجه خبر ساعت 21…………………………………………. 148
جدول 4-21توزیع بر حسب محتوای اخبار ساعت 21………………………………………………….. 149
این مطلب را هم بخوانید :
جدول 4-22توزیع بر حسب توانایی گویندگان……………………………………………………………. 151
جدول 4-23توزیع بر حسب مدت زمان اخبار……………………………………………………………. 152
جدول 4-24توزیع بر حسب گزارشهای تصویری…………………………………………………………. 153
جدول 4-25توزیع بر حسب میزان اعتماد به اخبار ساعت 21………………………………………….. 154
جدول 4-26پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. 155
جدول 4-27توزیع جمعیت نمونه براساس سن ومیزان اعتبار اخبار……………………………………… 156
جدول 4-28توزیع جمعیت نمونه براساس سالتحصیلی ومیزان اعتبار اخبار…………………………….. 158
جدول 4-29توزیع جمعیت نمونه براساس نوع علاقه ومیزان اعتبار اخبار……………………………….. 160
جدول 4-30توزیع جمعیت نمونه براساس پخش بیطرفانه ومیزان اعتبار اخبار………………………….. 162
جدول 4-31توزیع جمعیت نمونه براساس پخش بیطرفانه ومیزان اعتبار اخبار………………………….. 164
جدول 4-32توزیع جمعیت نمونه براساس پخش بیطرفانه ومیزان اعتبار اخبار 167
-1اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن
با نگاهی گذرا به تاریخ زندگی بشر، میتوان به این نتیجه دست پیدا کرد که در هیچ زمانی مانند امروز امکان دسترسی به اطلاعات و اخبار گوناگون وجود نداشته است و این روندی است که باگذشت زمان هر چه بیشتر شتابان میشود. در این میان وسایل ارتباطجمعی (روزنامه- رادیو- تلویزیون- سینما) با انتشار اخبار و پیامهای گوناگون، مهمترین نقش را به عهده داشتهاند و با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار، درراه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری، گامهای مثبتی را برداشتهاند، این خصیصه وسایل ارتباطجمعی باعث شده که برجستهترین متفکران و صاحبنظران علوم ارتباطات، عصر کنونی را عصر ارتباطات نام دهند.
مهمترین ویژگی رسانه جنبه آگاهی دهندگی و توانایی قدرت عمل در نشر پیام در طیف وسیع و گسترده است. بنابراین خبر از مهمترین بخشهای آگاهیدهنده در این رسانهها خواهد بود. زیرا در ایجاد آگاهی سیاسی – اجتماعی – اقتصادی که ضرورت حفظ حیات و تحول جامعه به شمار میروند، نقش عمدهای را ایفا میکند. خبر در صدر برنامههای تلویزیونی قرار دارد و در بین شبکههای تلویزیونی دنیا به جبران رقابت این رسانهها درزمینه اطلاعرسانی تبدیلشده است؛ در حال حاضر شبکههای تلویزیونی با شکل تازهای از خبررسانی مواجه هستند، تمام سعی و تلاش آنها در ارائه آخرین اخبار و اطلاعات جهان به مخاطبان است، بهطوریکه این شبکهها، خبرپراکنی را بهمثابه یک میدان توسعه و رقابت برای فعالیتهای خود در نظر گرفتهاند. با توسعه شبکههای تلویزیونی در جهان و ورد اینترنت – ماهواره تلویزیونی به صحنه، مرحله تازهای از شیوه اطلاعرسانی است زیرا در این برهه دیگر دروازهبانی و یکسو بودن اخبار معنا ندارد زیرا مخاطب به دلیل دسترسی داشتن به منابع مختلف اطلاعاتی به مقایسه اخبار از منابع مختلف میپردازد.
در این زمان بیشترین تکیه به عنصر گیرنده با مخاطب است، این مخاطب است که تعیین میکند رسانه از چه شیوههایی و جه نوع اخباری را منعکس سازد.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-02] [ 02:08:00 ق.ظ ]
|