دانلود پایان نامه ارشد: تحلیل گفتمان جنگ و رابطه آن با سینما در سه دهه بعد از انقلاب ایران |
2-3- مفاهیم بنیادی نظریه گفتمان لاکلائو و موفه : 18
فصل سوم. 22
3-1- روش تحقیق: 23
3-2- تبارشناسی.. 30
3-3- شناسایی فضای تخاصم. 33
3-4- تعیین زمان و مكان. 33
3-5- منازعات معنایی و تحولات اجتماعی.. 34
3-6-دال مركزی.. 35
3-7- دال شناور. 36
3-8- دال اعظم/ دال متعالی. 36
3-9- وقته، عنصر و بعد. 37
3-10- روایی و پایایی در تحلیل گفتمان. 37
3-11- روش نمونه گیری و جامعه آماری.. 38
فصل چهارم. 40
4-1- ابراهیم حاتمیکیا 41
4-2- دهه آغازین سینمای جنگ… 41
4-2-1- فیلم سینمایی مهاجر. 43
4-2-2- فیلم سینمایی دیدهبان. 54
4-2-3- فیلم سینمایی هویت.. 58
4-2-4- نتیجه گیری دهه اول: 66
4-3- گفتمان دهه دوم بعد از جنگ… 67
4-3-1- فیلم سینمایی از کرخه تا راین. 71
4-3-2- فیلم سینمایی آژانس شیشهای.. 80
این مطلب را هم بخوانید :
4-3-3-نتیجهگیری دهه دوم: 86
4-4- دهه سوم جنگ و استحاله گفتمانی.. 89
4-4-1- فیلم سینمایی به نام پدر. 90
4-4-2- نتیجه گیری دهه سوم: 99
فصل پنجم. 102
نتیجهگیری: 103
فهرست منابع: 110
مقدمه:
هدف اصلی این پژوهش بررسی زمینههای تاریخی، اجتماعی و فرهنگی جنگ و رابطه آن با سینما در سه دهه بعد از انقلاب است. نگارنده در این رساله، سه دورهی اصلی در بازنمایی فیلم جنگ را درطول سه دهه از یکدیگر متمایز کردهاست. هر یک از این سه دوره ویژگیها و شرایط اجتماعی خاص خود را داراست که میتوان این ویژگیها را در ابژههای بازنمایی شده در فیلمها شناسایی کرد. محور اصلی در
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 02:08:00 ب.ظ ]
|