پایان نامه ارشد: بررسی عوامل مؤثر بر تخریب گرایی(وندالیسم)در بین نوجوانان |
1-2اهمیت و ضرورت انجام تحقیق……….. 7
1-3اهداف تحقیق……. 8
1-1-1هدف اصلی.. 8
1-3-1اهداف فرعی.. 8
1-3-2هدف کاربردی.. 9
1-4سؤالات تحقیق……. 9
1-4-1سئوال اصلی.. 9
1-4-2سئوالات فرعی.. 9
فصل دوم مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
2-1مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….11
2-1-1نظریههای روانشناختی…. 11
2-1-2نظریات جامعه شناختی….. 11
2-1-2-1نظریات جامعه پذیری.. 11
2-1-2-2نظریه فشار اجتماعی.. 13
2-1-2-3نظریه کنترل اجتماعی.. 14
2-1-2-4نظریه تالکوت پارسونز.. 17
2-1-2-5نظریة آنومی مرتون.. 19
2-1-2-6نظریه عمومی کژرفتاری اجتماعی… 22
2-1-2-7نظریه پاره گروه بزهكار آلبرت كوهن…. 25
2-1-2-8نظریه درون فهمی كجرفتاری یا خنثی سازی دیوید ماتزا………………………………….. 27
2-1-3نظریههای بین رشتهای و تلفیقی……. 30
2-1-3-1نظریه برآیند كلارك.. 30
2-1-3-2رویکـرد فـــرد ـ محیطی گلدشتاین… 32
2-2پیشینه تحقیق…….. 39
2-2-1تحقیقات داخلی… 39
2-2-2تحقیقات خارجی… 43
2-3چارچوب نظری……. 44
2-4مدل نظری…….. 47
2-5فرضیات تحقیق……. 48
فصل سوم روش اجرای تحقیق
3-1مقدمه….. 50
3-2روش تحقیق……… 50
این مطلب را هم بخوانید :
3-3جامعه و حجم نمونه و روش نمونه گیری………………. 50
3-4متغیرهای تحقیق(تعریف مفهومی)………………………………………………………………………………………………………51
3-5متغیرهای پژوهش(تعریف عملیاتی)……………… 51
3-6روش و ابزار گرد آوری اطلاعات……………… 53
3-7روش های تجزیه و تحلیل داده ها…………….. 54
فصل چهارم تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
4-1مقدمه…………. 57
4-2متغیرهای زمینه ای……….. 57
4-2-1سن…. 57
4-2-2پایه تحصیلی.. 58
4-3متغیرهای مستقل.. 58
4-3-1پایگاه اجتماعی-اقتصادی….. 58
4-3-1-1میزان درآمد خانواده.. 58
4-3-1-2میزان تحصیلات والدین.. 59
4-3-1-3رتبه شغل والدین.. 59
4-3-1-4پایگاه اجتماعی – اقتصادی دانش آموز…. 60
4-3-2وضعیت تحصیلی… 60
4-3-2-1میزان معدل تحصیلی.. 60
4-3-3عوامل خانوادگی… 61
4-3-3-1طلاق و جدایی پدر و مادر.. 61
4-3-3-2روابط بین پدر و مادر.. 62
4-3-3-3گرمی روابط نوجوان با خانواده.. 62
4-3-4همسالان…… 63
4-3-4-1سابقه بزهکاری در همسالان.. 63
4-3-4-2عضویت در گروه های بزهکاری.. 64
4-3-4-3تایید رفتار تخریب گرایی توسط همسالان………… 64
4-3-5مدرسه……….. 65
4-3-5-1روابط با معلمان.. 65
4-3-5-2روابط با همکلاسی ها.. 66
4-3-6جامعه پذیری.. 66
4-4متغیر وابسته : رفتار تخریب گرایی…………… 67
4-5تحلیل استنباطی…………… 68
4-5-1روابط همبستگی… 68
4-5-2مقایسه گروه ها… 69
4-5-2-1مقایسه رفتار تخریب گرایی برحسب پایه تحصیلی………….. 69
4-5-2-2مقایسه رفتار تخریب گرایی برحسب وضعیت زندگی……….. 70
4-5-3آزمون فرضیات تحقیق………… 71
4-6تحلیل رگرسیونی………….. 72
4-6-1بررسی رابطه همزمان میان متغیرها بوسیله رگرسیون چند متغیر…………………………………………………… 72
فصل پنجم بحث و تفسیر و نتیجه گیری و جمع بندی
5-1خلاصه تحقیق……. 75
5-2نتیجه گیری……………… 77
5-3پیشنهادات…………… 79
منابع
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………….82
منابع غیرفارسی………………………………………………………………………………………………………………………………..82
پیوست
پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………………………84
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………………….87
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 06:20:00 ب.ظ ]
|