پایان نامه ارشد: بررسی نقش کتب دینی دانشگاهی در مقابله با جنگ نرم و وضعیت اعتقادات دینی جوانان از نگاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در سال تحصیلی 91-1390 |
1-3. اهمیت موضوع و ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..8 1-4. سوالات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………11 1-5. اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………..12 1-6. حدود پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………12 1-7. تعاریف مفاهیم و اصطلاحات پژوهش …………………………………………………………………………………………………..13 فصل دوم- پیشینه پژوهش و تدوین چارچوب نظری 1-1. مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….16 1-2. مبانی نظری دینداری ……………………………………………………………………………………………………………………………17 1-2-1. تبیین فلسفی دین……………………………………………………………………………………………………………………………..17 1-2-2. تبیین جامعه شناختی دین ………………………………………………………………………………………………………………20 1-2-3. کنش اجتماعی دین…………………………………………………………………………………………………………………………..21 1-2-4. حمایت اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………….23 1-2-5. نظریه دینی دورکیم…………………………………………………………………………………………………………………………..24 1-2-6. نظریه تفاهمی وبر ……………………………………………………………………………………………………………………………..26 1-2-7. دیدگاه جامعه شناختی و تربیت دینی ……………………………………………………………………………………………..27 1-2-8. تبیین روانشناختی دین ……………………………………………………………………………………………………………………28 1-2-9. نظریه های تحول روانشناختی دین ………………………………………………………………………………………………….28 1-2-10. نظریه های تحول دینی ………………………………………………………………………………………………………………….30 1-2-11. رویکرد انگیزشی به دین …………………………………………………………………………………………………………………32 1-2-12. دیدگاه روان شناختی و تربیت دینی ……………………………………………………………………………………………..34 1-2-13. کنش انگیزشی دین ……………………………………………………………………………………………………………………….35 2-2-1. بخش دوم : جنگ نرم از نظر قرآن …………………………………………………………………………………………………..35 2-2-2. مفهوم جنگ نرم ……………………………………………………………………………………………………………………………….37 2-2-3. تاریخچه جنگ نرم…………………………………………………………………………………………………………………………….38 2-2-4. چیستی و اهداف جنگ نرم ………………………………………………………………………………………………………………41 2-2-5. ابزارهای جنگ نرم ……………………………………………………………………………………………………………………………43 2-3. تحقیقات انجام شده قبلی ……………………………………………………………………………………………………………………..44 2-3-1. تحقیقات داخلی ………………………………………………………………………………………………………………………………..45 2-3-2.تحقیقات خارجی ………………………………………………………………………………………………………………………………..48 2-4. نقدی بر تحقیقات انجام شده ………………………………………………………………………………………………………………..49 2-5. چارچوب نظری ……………………………………………………………………………………………………………………………………..50 2-6. فرضیات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………..55 2-7. متغیرهای تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………..56 متغیر مستقل ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….56 متغیر وابسته ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………56 2-8. تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیقی …………………………………………………………………………………………56 فصل سوم – روش پژوهش 3-1. مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….66 3-2. روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………..66 3-3. جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………………….67 3-4. حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….68 3-5. شیوه های نمونه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………….68 3-6. ابزار جمع آوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………………69 3-7. واحد تحلیل ……………………………………………………………………………………………………………………………………………69 3-8. پایایی یا قابلیت اعتماد ………………………………………………………………………………………………………………………….70 3-9. اعتبار یا روایی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….71 3-10. آماره های لازم جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………………………………72 فصل چهارم – تجزیه و تحلیل اطلاعات (یافته ها) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..74 1-4. بخش اول : توصیف جمعیت نمونه ……………………………………………………………………………………………………….75 2-4. بررسی فرضیه های تحقیق (آمار استنباطی ) ………………………………………………………………………………………85 تحلیل های دو متغیره …………………………………………………………………………………………………………………………………….85 فصل پنجم – نتیجه گیری 5-1. مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….98 5-2. یافته های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………..100 5-3. نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………..104 5-4. پیشنهادهای حاصل از پژوهش …………………………………………………………………………………………………………..107 5-5. پیشنهادات برای محققان آینده ………………………………………………………………………………………………………….107 5-6. محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………108 منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..109 ضمائم …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..115 پرسش نامه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..116 چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………121 طرح روی جلد انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………………….12 2 این مطلب را هم بخوانید : نظریه کنترل توجه[۱] آیزنک، درخشان، سانتوس و کالوور (۲۰۰۷) فهرست جداول جدول 1-2 ، تعریف عملیاتی باور دینی …………………………………………………………………………………………………………60 جدول 2-2، تعریف عملیاتی وظایف دینی………………………………………………………………………………………………………62 جدول 3-2، تعریف عملیاتی تاثیر گذاری کتب دینی دانشگاه ……………………………………………………………………..63 جدول 4-2تعریف عملیاتی اعتقاد به تاثیر گذاری جنگ نرم………………………………………………………………………….64 جدول1-4 توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت …………………………………………………………………………………………..75 جدول2-4 توزیع جمعیت مورد مشاهده بر حسب میزان سن ………………………………………………………………………76 جدول3-4 توزیع پاسخ گویان بر حسب وضعیت تاهل ………………………………………………………………………………….77 جدول4-4 توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی ………………………………………………………………………………..78 جدول 5-4 توزیع پاسخ گویان بر حسب میزان درآمد بر حسب هزارتومان …………………………………………………79 جدول 6-4 توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت مسکن ……………………………………………………………………………..80 جدول 7-4 توزیع جمعیت مورد مشاهده بر حسب میزان باورهای دینی …………………………………………………….81 جدول 8-4 توزیع جمعیت مورد مشاهده بر حسب میزان انجام وظایف دینی …………………………………………….82 جدول 9-4 توزیع جمعیت مورد مشاهده بر حسب میزان اعتقاد به تاثیر گذاری کتب دینی دانشگاه ………..83 جدول 10-4 توزیع جمعیت مورد مشاهده بر حسب میزان اعتقاد به تاثیر گذاری جنگ نرم …………………….84 جدول 11-4 همبستگی بین میزان محتوای کتب دینی دانشگاهی و وضعیت اعتقادات دینی جوانان ……..85 جدول 12-4 همبستگی بین تاثیر گذاری جنگ نرم و محتوای کتب دینی دانشگاهی ……………………………….86 جدول 13-3 همبستگی بین نحوه تدریس استادان کتب دینی دانشگاهی و وضعیت اعتقادات دینی جوانان………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………87
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 09:23:00 ب.ظ ]
|