1-6 تعاریف متغیر ها 7

1-7 تعاریف عملیاتی و مفهومی متغیر ها 8

1-7-1 تعریف اصطلاحات…. 9

فصل دوم، پیشینه وادبیات پژوهش

2-1 مقدمه.. 11

2-2 آموزش…… 11

2-3 یادگیری مشارکتی…. 12

2-4 مبانی تاریخی یادگیری مشارکتی…. 12

2-5 مولفه های اساسی  یادگیری  مشارکتی…. 13

2-6 ارتباط یادگیری مشارکتی با علوم یادگیری…. 13

2-7 مزایای  استفاده از روش تدریس مشارکتی…. 14

2-8 شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی…. 14

2-9 عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی…. 14

2-10 یادگیری مشارکتی  و سنتی…. 15

2-10-1 چالش های یادگیری مشارکتی…. 16

2-10-2 ویژگیهای روش سنتی…. 17

2-10-3 اثرات کاربرد روش یادگیری مشارکتی…. 18

2-11 اضطراب امتحان… 20

2-11-1 تعریف اضطراب…. 21

2-12 مدل سه نظامی اضطراب لانگ….. 22

2-13 اضطراب از دیدگاه فروید.. 22

2-14 اضطراب از دیدگاه راجرز. 23

2-15 ظاهر عمومی و رفتار، علایم اضطراب…. 23

2-16 حد مطلوب اضطراب…. 24

2-17 امتحان… 25

2-18 اهداف امتحان… 28

2-19 تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 29

2-20 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 30

 

فصل سوم، روش تحقیق

3-1 مقدمه.. 33

3-2 روش پژوهش…… 33

3-3 جامعه آماری…. 33

3-4 حجم نمونه و روش نمونه گیری و نمونه آماری…. 34

3-5 ابزار گرد آوری داده ها 34

3-6 پرسش نامه اضطراب امتحان… 35

3-6-1 پرسشنامه اضطراب امتحان( TAQ ). 35

3-6-2 شاخص های روان‌سنجی اضطراب امتحان… 36

3-7 روش جمع آوری اطلاعات…. 37

3-8 روش اجرا 38

3-9 پرسشنامه انگیزه پیشرفت (T.M.A) هرمنس…… 38

3-9-1 پرسشنامه نهایی…. 39

3-9-2 شیوه نمره گذاری…. 39

3-9-3 تفسیر آزمون… 40

3-9-4 روایی و پایایی پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس…… 40

3-10 روش آماری تحلیل داده ها: 41

چکیده

 

این مطلب را هم بخوانید :

 

هدف از پژوهش حاضر تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی و اضطراب امتحان شهرستان ملایر بود.

جامعه آماری این پژوهش را دانش آمزوان دختر مدارس ابتدایی شهرستان ملایر تشکیل می داد که 30 نفر آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود که اطلاعات آن به صورت میدانی وکتابخانه ای جمع آوری شده و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه مسلچ برای تحلیل رفتگی شغلی از  پرسشنامه گلدبرگ برای ابعاد شخصیت استفاده شده است.

نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین برون گرایی با خستگی شغلی، بین گشودگی به تجربه با مسخ شخصیت، فقدان موفقیت فردی و فرسودگی شغلی، بین توافق با مسخ شخصیت، فقدان موفقیت فردی و فرسودگی شغلی رابطه منفی معنی دار وجود داشت. ودر سایر موارد ارتباط معناداری مشاهده نشد.

استفاده از نتایج به دست آمده می تواند در طراحی مداخله های پیشگیری از فرسودگی شغلی به صورت مستقیم وغیر مستقیم نقش موثری داشته باشد

مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...