2-3-2-2-2)  دیوان عدالت اداری   ………………………………………………………..         28

2-2-2-2-3)  دیوان عالی کشور   ……………………………………………………………        29

2-2-2-2-4)  قضات محاکم   …………………………………………………………………        29

2-2-2-3) دستگاهها و ارگان های مجموعه قوه مقننه   ………………………………..        29

2-2-2-3-1)  دیوان محاسبات کشور   ……………………………………………………..       30

2-2-2-3-2)  کمیسیون اصل 90 قانون اساسی   …………………………………………      31

2-2-2-3-3) هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مقررات عمومی …..  31

2-2-3) سیر تاریخی حسابرسی در ایران   …………………………………………………………     34

2-2-4) سازماندهی و تشکیلات    ……………………………………………………………………     37

2-2-5) اهداف دیوان   ……………………………………………………………………………………     42

2-2-6) نحوه رسیدگی وظایف و اختیارات دیوان   …………………………………………….     42

2-2-7) بررسی شرح وظایف وساختار سازمانی دیوان   ……………………………………….     46

2-2-8) وجه تمایز دیوان محاسبات کشور با نهادهای نظارتی دیگر   ……………………….   48

2-2-9)  تحلیل و طبقه بندی خدمات دیوان محاسبات کشور    ……………………………….  49

2-2-10) ابزارهای نظارت در دیوان محاسبات کشور   …………………………………………….  53

2-2-10-1) حسابرسی   ………………………………………………………………………………………  53

2-2-10-2) قوانین مالی   …………………………………………………………………………………….  57

2-2-11) وظایف نظارتی دیوان محاسبات کشور   …………………………………………………..  58

2-2-12) کنترل و نظارت بر اجرای بودجه   …………………………………………………………..  59

2-2-12-1)  نظارت درونی   ……………………………………………………………………………….  60

2-2-12-2) نظارت مالی   …………………………………………………………………………………. 60

2-2-12-3) نظارت عملیاتی   ……………………………………………………………………………. 61

2-2-12-4) نظارت بیرونی   …………………………………………………………………………….. 61

2-2-13) نقاط کور در نظام نظارت    ………………………………………………………………… 61

2-2-14) اختیارمالی وقضایی   …………………………………………………………………………. 62

2-2-15) پرداخت   ……………………………………………………………………………………….. 62

2-2-16) تاریخچه دادرسی در ایران   ………………………………………………………………. 63

2-2-17) نظام مدیریتی …………………………………………………………………………………… 64

2-3) بخش سوم: پیشینه تحقیق   …………………….………………………………………… 66

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

مقدمه   ……………………………………………………………………………………………….. 70

3-1) نوع روش تحقیق   ……………………………………………………………………….. 70

3-2) روش‌های گردآوری اطلاعات   ………………………………………………………. 71

3-3) قلمرو پژوهش   …………………………………………………………………………………… 72

3-4) جامعه آماری  (N)   …………………………………………………………………….. 74

3-5)نمونه آماری  (n)   ……………………………………………………………………….. 74

3-6) تعیین اعتبار و روایی پژوهش   ……………………………………………………….. 76

3-6- 1) روایی   …………………………………………………………………………………. 76

3-6- 2) اعتبار پرسشنامه   ……………………………………………………………………. 77

3-7) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات   ………………………………………………… 78

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها (یافته ها)

مقدمه   ……………………………………………………………………………………………… 81

4-1)  تجزیه و تحلیل استنباطی اطلاعات   ……………………………………………… 83

4-2) تجزیه و تحلیل توصیفی اطلاعات پاسخگویان   ……………………………………… 87

4-3) تجزیه و تحلیل تحلیلی اطلاعات   ……………………………………………………….. 96

4-4) معرفی تکنیک مدل معادلات ساختاری   …………………………………………. 113

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

مقدمه   ……………………………………………………………………………………………… 124

5-1) بخش اول: مرور فرضیات ونتایج آنها   …………………………………………… 124      

5-1-1)تحلیلی بر متغیر های جمعیت شناختی   ……………………………………….. 124

5-1-2)  نتایج حاصل از آزمون فرضیات اصلی   …………………………………….. 125                                                                                  

5-2) بخش دوم: تحلیل نتایج فرضیات   …………………………………………………. 126

5-3)بخش سوم: پیشنهادات   ……………………………………………………………………….. 127

5-3-1)پیشنهادات برآمده از نتایج تحقیق   …………………………………………………….. 127

5-3-2) سایر پیشنهادات   ……………………………………………………………………………. 127

5-4) مشکلات ومحدودیت تحقیق   ……………………………………………………………… 129

منابع و مأخذ   ……………………………………………………………………………………. 130

ضمائم و پیوستها …………………………………………………………………………………  133

 

 

 

 

 

 

چکیده:

امروزه برهیچکس پوشیده نیست که دانش وآگاهی ،محورومبنای توسعه وپیشرفت وبهبود امور میباشد وبه هر میزانی که دانایی مردم یک جامعه افزایش یابد ،توسعه وترقی قرین راه خواهد شد وبازهم بر کسی پوشیده نیست که در این میان ،ارتقاءسطح دانش وآگاهی اشخاصی که درهر سطح و جایگاهی ،زمام امور یک مملکت را در دست دارند،نقش مهم وتعیین کنندهای داشته وتجهیز آنان به دانش واطلاعات وآموزش مستمر آنان زمینه ساز تصمیم گیریهای صحیح خواهد شد ،با توجه به اهمیت موضوع وموارد اشاره شده در فوق در این مقاله میزان تاثیر عدم آشنایی مدیران با قوانین و مقررات مالی بر نظام مدیریتی استان جهت شناسایی مشکلات ویافتن راه حل های مناسب در دستگاه های اجرایی استان مورد بررسی قرارگرفته است .

روش انتخاب نمونه‌ آماری در این پژوهش، با توجه به موضوع و ماهیت آن  از روش نمونه‌گیری  تصادفی ساده با تخصیص متناسب برای کارشناسان که طبقات شامل سطح پست سازمانی می‌باشد که تعداد نمونه‌ها از طریق‌فرمول کوکران مورداستفاده قرار گرفته است. روش مورد استفاده، روش پیمایشی با ابزار گردآوری پرسشنامه (حاوی 25 سوال) بوده که در جامعه 300 نفره، بین 190 نفر با روش نمونه گیری طبقاتی (نمونه گیری تصادفی ساده) توزیع که 184 پرسشنامه اعاده گردیده است. برای رد یا اثبات هر فرضیه پژوهش از روش آمار استنباطی به روش آزمون  T-test، ضریب همسبتگی پیرسون و همچنین برای نرمال بودن فرضیات از آزمون کلموگرف-اسمیرنف[1] و جهت رتبه‌بندی فرضیات از آزمون فریدمن [2] و  آزمون معادلات ساختاری استفاده گردیده است تجزیه و تحلیل اطلاعات بوسیله نرم‌افزارآماریSPSS [3] و نمودارها توسط نرم‌افزارEXCEL ترسیم و حل معادلات ساختاری توسط نرم افزار AMOS بوده است. یافته های این پژوهش نشان میدهد بین آثارعدم آشنایی مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان با قوانین و مقررات مالی بر نظام مدیریتی استان سمنان رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد. و هر 5 فرضیه مورد تایید قرار گرفتند.                                                                                                                                                                                        

واژه های کلیدی: قوانین ومقررات، مدیران دستگاه های اجرایی، نظام مدیریتی استان

 

 

 

فصل اول

کلیات تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...