پایان نامه : بررسی سبکهای فرزندپروری و ارتباط آن با مشکلات رفتاری کودکان در مدارس ابتدایی شهر رشت در سال تحصیلی 91-90 |
ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون خطی چندگانه به روش stepwise تجزیه وتحلیل شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که والدین اکثر واحدهای مورد پژوهش دارای سبک فرزندپروری مقتدرانه (5/96٪) با میانگین و انحراف معیار 29/8±26/41 بودند. همچنین 1/12درصد از کودکان دارای مشکلات برونی سازی شده و 9/8 درصد از آنان دارای مشکلات درونی سازی شده بودند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که سبک فرزندپروری مقتدرانه هم با مشکلات رفتاری درونی سازی شده (003/P< ،109/- ) و هم با مشکلات برونی سازی شده (020/P< ، 086/-β= ) رابطه منفی معنادار و سبک فرزندپروری سهل گیرانه نیز با مشکلات رفتاری درونی سازی (006/P< ،101/β=) رابطه مثبت معنادار و جود داشت.براساس نتایج تحلیل رگرسیون سبک مقتدرانه پیش بینی کننده منفی برای هردو طبقه مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی بود و سبک سهل گیرانه پیش بینی کننده مشکلات رفتاری درونی سازی بود.
نتیجه گیری:
فرزندپروری مقتدرانه که با ترکیبی از کنترل به همراه حمایت عاطفی بالا ، سطوح مناسبی از استقلال و ارتباط دوسویه کودک و والد مشخص میگردد نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات رفتاری در کودکان دارد ، همچنین سبک سهل گیرانه که با نظارت کم و بی تفاوتی والدین نسبت به رفتار کودک مشخص میگردد می تواند منجر به بروز مشکلات رفتاری در کودکان گردد.
کلیدواژه: سبک فرزند پروری ، مشکلات رفتاری کودکان
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات صفحه
- مقدمه (بیان مسئله) ………………………………………………………………………………………………………………………………1
- اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………….11
- سوالات پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………..12
- تعاریف واژه ها …………………………………………………………………………………………………………………………………13
- پیش فرض ……………………………………………………………………………………………………………………………………….15
- محدودیت های پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….16
فصل دوم: زمینه و پیشینه پژوهش
2-1 چهارچوب پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..17
2-2 مروری بر مطالعات ……………………………………………………………………………………………………………………………40
فصل سوم: روش اجرا
3-1 نوع پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………..58
3-2 جامعه پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………….58
3-3 نمونه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………58
3-4 مشخصات واحدهای مورد پژوهش ……………………………………………………………………………………………………..58
3-5 روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………..59
3-6 محیط پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………61
3-7 ابزار و روش گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………61
3-8 تعیین اعتبار و اعتماد علمی ابزار ………………………………………………………………………………………………………….63
3-9 روش تجزیه و تحلیل …………………………………………………………………………………………………………………………65
3-10 ملاحظات اخلاقی ……………………………………………………………………………………………………………………………67
فصل چهارم: نتایج تحقیق
4-1 یافته های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………..69
4-2 جداول و نمودارها …………………………………………………………………………………………………………………………….70
فصل پنجم: بحث و بررسی یافته ها
5-1 بحث و تفسیر نتایج پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………….85
این مطلب را هم بخوانید :
5-2 نتیجه گیری نهایی ………………………………………………………………………………………………………………………………98
5-3 کاربرد یافته ها …………………………………………………………………………………………………………………………………100
5-3 پیشنهادات برای پژوهشهای بعدی ……………………………………………………………………………………………………..101
منابع و مآخذ:
فهرست منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………102
پیوستها
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
عنوان صفحه
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 08:33:00 ب.ظ ]
|