پایان نامه سنجش رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتی در شرکت بیمه آسیا |
کلیات پژوهش
1-1- مقدمه
امروزه با پیشرفت سریع فناوری و گسترش جهانیسازی، تولید محصولات و خدمات به شدت افزایش و قیمت تمام شده آنها برای مشتریان به شدت کاهش یافته است. به عبارت دیگر، فناوری موجب گردیده تا سازمانها قادر باشند تا محصولات و خدمات خود را با بالاترین سطح کیفیت و پایینترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان خود قرار دهند. به همین دلیل، فناوری پیشرفته یا قیمت ارزانتر، به عنوان مزیت رقابتی سازمانها تلقی نمیشود. در این شرایط، تنها و تنها مزیت رقابتی
برای سازمانها، مشتری میباشد. مدیریت ارتباط با مشتری، راهبردی تجاری است که به جذب، حفظ و ارتقای مشتری میپردازد. با اجرای مدیریت ارتباط با مشتری، سازمانها قادر خواهند بود با هزینه کمتر به سه وظیفه فوق بپردازند و در نتیجه مزیت رقابتی اصلی خود را که همانا مشتری است، حفظ نمایند. این کار در عصر جهانیسازی و در زمانی که یک سازمان ممکن است میلیونها مشتری داشته باشد، بدون بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات[1] امکانپذیر نخواهد بود. فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابزاری برای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در دسترس قرار داده است تا بوسیله آن در سازمانها بتواند با تک تک مشتریان به گونهای ارتباط داشته باشد که گویی آن مشتری، تنها مشتری سازمان است.
سازمانهای ایرانی نیز، به عنوان کشوری در حال توسعه که حرکت به سوی اصلاحات اقتصادی، بازار رقابتی و جهانیسازی را تجربه میکند، باید با بکارگیری راهکارهای جدید در جهت حفظ و گسترش مشتریان داخلی و خارجی خود کوشا باشد. مدیریت ارتباط با مشتری میتواند روش مناسبی برای رسیدن به این مقصود باشد. در واقع، بدون پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمانهای ایرانی در بلندمدت قادر به رقابت با همتایان جهانی خود
این مطلب را هم بخوانید :
منابع تحقیق درمورد حسن معاشرت، قواعد آمره، قاعده آمره در جذب و حفظ مشتری نخواهند بود (حاجی زمانعلی، 1383).
در این تحقیق سعی بر آن است که تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر توسعه توان رقابتی شرکت بیمه آسیا مورد بررسی قرار گیرد.
1-2- بیان مساله
در یك دهه گذشته تغییرات بسیار وسیع و پرشتابی را در صفحه تجارت شاهد بودهایم. با افزایش سرعت این تغییرات كه ناشی از تغییر در فناوریها، فعالیت آزادانه و نزدیك بازارهای جهانی، افزایش نوآوری،
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-06-31] [ 06:23:00 ب.ظ ]
|