پایان نامه قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه و عملکرد نام تجاری |
1-6-2- سوالات فرعی تحقیق.. 7
1-7-فرضیههای تحقیق.. 8
1-7-1- فرضیه اصلی تحقیق.. 8
1-7-2- فرضیه های فرعی تحقیق.. 8
1-8-روش شناسی تحقیق.. 8
1-9-جامعه و نمونه ی آماری.. 9
1-10-ابزارهای گردآوری داده ها 9
1-11-روش تجزیه و تحلیل داده ها 10
1-12-قلمرو زمانی، مكانی و موضوعی تحقیق.. 10
1-13-تعاریف اصطلاحات تحقیق.. 10
جمع بندی.. 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق.. 12
مقدمه. 13
2-1- ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 14
2-1-2- تاریخچه ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 16
2-1-3- تعاریف ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 16
1-2-4- مخاطبان ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 17
2-1-5- دلایل رشد اهمیت دیدگاه ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 18
2-1-6- اصول ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 18
2-1-7- تشریح مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 19
2-1-7-1- ارتباطات یک صدای.. 19
2-1-7-2- ارتباطات یکپارچه. 20
2-1-7-3- فعالیت های هماهنگ شده 20
2-1-8- مفهوم فرایند ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 21
2-1-9- اهداف ارتباطات یكپارچه بازاریابی.. 22
2-1-10- ابزارهای نظام ارتباطات یكپارچه بازاریابی.. 23
2-1-11- تأثیر ارتباطی ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 24
2-1-12- تأثیرات سازمانی و بازاری بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 26
2-1-13- فهرست کامل ارتباطات بازاریابی یکپارچه. 26
2-2- برند. 28
2-2-1- مفهوم برند. 29
2-2-2- هویت برند. 30
2-2-3- ابعاد هویت برند. 31
2-2-3-1- پیكر. 31
2-2-3-2- شخصیت.. 31
2-2-3-3- فرهنگ… 32
2-2-3-4- رابطه. 32
2-2-3-5- بازتابش… 33
2-2-3-6- خودانگاره 33
2-2-4- دیدگاه های تعیین هویت برند. 33
2-2-4-1- دیدگاه مبتنی بر منابع در تعیین هویت برند. 33
2-2-4-2- دیدگاه بازاریابی در تعیین هویت برند. 34
2-2-5- منابع هویت برند. 36
2-2-6- مدیریت نام تجاری.. 38
2-2-6-1- بیانیه مأموریت.. 38
2-2-6-2- تدوین استراتژی نام تجاری.. 39
2-2-6-3- ابعاد نام تجاری.. 40
2-2-6-4- ماتریس استراتژی های نام تجاری.. 40
2-2-7- برندمداری و رابطه اش با ارتباطات یکپارچه بازاریابی.. 41
2-3- پیشینه تحقیقات.. 42
2-3-1- تحقیقات خارجی.. 42
2-3-2- تحقیقات داخلی.. 44
جمع بندی.. 52
فصل سوم: روش شناسی پژوهش… 54
مقدمه. 55
3-1- مفهوم تحقیق.. 55
این مطلب را هم بخوانید :
3-2-انواع تحقیق.. 56
3-2-1-دسته بندی تحقیقات برحسب جهتگیری.. 56
3-2-2-دسته بندی تحقیقات برحسب هدف.. 56
3-2-3-دستهبندی تحقیق بر حسب روش اجرا 57
3-3-جامعه آماری تحقیق… 57
3-4-شیوه گردآوری دادهها… 57
3-5-ویژگیهای فنی ابزار اندازهگیری.. 58
3-5-1-مقیاس… 59
3-5-2- طیف… 60
3-5-3-روایی (اعتبار) و پایایی پرسشنامه. 61
3-6-قلمرو تحقیق.. 63
3-6-1-دوره زمانی و موضوعی تحقیق.. 63
3-6-2-مکان تحقیق.. 63
3-7-روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 64
3-8-قاعده رد یا قبول فرضیه های تحقیق و چگونگی تصمیم گیری.. 64
3-9-جمع بندی 65
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 66
مقدمه. 67
4-1-تجزیه و تحلیل و توصیف یافته ها 67
4-2-توصیف مشخصات و ویژگی های اعضای نمونه. 68
4-3-توصیف پاسخ سوال های اصلی مربوط به متغیر تحقیق.. 69
4-4-آزمون توزیع نرمال. 72
فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری.. 78
مقدمه. 79
5-1- نتایج بررسی فرضیات با استفاده از آزمون های آماری.. 79
5-1-1- نتایج بررسی فرضیه اصلی.. 79
5-2- مقایسه نتایج پژوهش و تحقیقات پیشین.. 81
5-3- پیشنهادات اجرایی مبتنی بر یافته های پژوهش… 81
5-4- پیشنهادات پژوهشی.. 82
5-5- محدودیت های پژوهش… 82
5-5-1- محدودیت خارج از کنترل محقق.. 82
5-5-2- محدودیت تعمیم. 82
5-5-3- دشواری جمع آوری اطلاعات از نمایندگی ها فروش… 83
5-6- ویژگی پژوهش… 83
5-6-1- کابردی بودن بحث در اقتصاد روز. 83
5-6-2- ابتکار مدل ساختاری معرفی شده 83
پیوست.. 84
منابع. 87
چکیده
مطالعات گذشته فرایند قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه را همانند یک قابلیت بازاریابی توصیف می کنند، به این دلیل که ورودی ها محسوس و نامحسوس را ترکیب و تبدیل به خروجی می کندا ز این رو قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه یک مکانیسم تعمیم یافته مرتبط با بازار است که بهینه سازی رویکردهای ارتباطی را برای دستیابی به ارتباطات موثر توانا می سازد، که فواید دیگری همچون عملکرد مالی و نام تجاری به همراه دارد. برخلاف بیشتر کارهای مفهومی حول تعریف ارتباطات بازاریابی یکپارچه و جلوه تئوریک درباره ارزش ارتباطات بازاریابی یکپارچه برای نام های تجاری، مطالعه کمی برای نشان دادن این ارزش به عنوان یک قابلیت و ملاحظه این ارزش برای نام های تجاری صورت گرفته است.
این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات پیمایشی-میدانی و از نظر ماهیت نتایج توصیفی از نوع همبستگی است. در این پژوهش در ارتباط با جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق به طور عمده از روش های کتابخانه ای با استفاده از کتب، مقالات و پایان نامه های مربوطه استفاده و در خصوص جمع آوری اطلاعات جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش میدانی با استفاده از پرسشنامه طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شده است. در این پژوهش برای تجزیه تحلیل فرضیات و بررسی برازش کلی مدل مفهومی از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. در مدل سازی معادلات ساختاری از یک طرف میزان انطباق داده پژوهش و مدل مفهومی بررسی می شود که آیا از برازش مناسب برخوردار است و از طرف دیگر، معناداری روابط در این مدل برازش یافته آزمون می شود.
نتایج حاصل از آزمون فرضیه نشان می دهد که رابطه مثبت و معنی داری میان «قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه» و «موثر بودن کمپین» و «عملکرد بازار نام تجاری» برقرار است. همچنین متغیرهای «موثر بودن کمپین» و «عملکرد بازار نام تجاری» دارای رابطه مثبت و مستقیم با «عملکرد مالی نام تجاری» هستند. از سویی دیگر «موثر بودن کمپین» اثر مثبت و معنی داری بر «عملکرد بازار نام تجاری» دارد. این رو می توان گفت که «قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه» به طور غیر مستقیم و مثبت از طریق «موثر بودن کمپین» و «عملکرد بازار نام تجاری» رابطه دارد که در واقع اثبات فرضیه های دیگر این پژوهش هستند.
کلمات کلیدی: قابلیت ارتباطات یکپارچه بازاریابی، اثربخشی کمپین، عملکرد نام تجاری، مدل معادلات ساختاری
مقدمه
امروزه سازمان ها بیش از قبل، نیازمند روش های موثر و کارآمد برقراری ارتباط با مشتریان هستند. این امر، دلیل استفاده بسیاری از شرکت ها از ارتباطات یکپارچه بازاریابی است. آن ها یادگرفته اند که اصول و رویه های ارتباطات یکپارچه بازاریابی به ایجاد روابط با مشتریانی که برندهای تجاری سودآور را خلق می کنند، کمک خواهند کرد. اهمیت بررسی ارتباطات یکپارچه بازاریابی را می توان بدین شکل مطرح کرد: یکپارچگی و هماهنگی همه ابزارها، روش ها و سازوکارهای آمیخته ارتباطات بازاریابی به منظور بهبود عملکرد نام تجاری، افزایش کارایی و اثربخشی ارتباطات بازاریابی، ایجاد هم افزایی در عناصر گوناگون آمیخته ارتباطات بازاریابی، جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و صرفه جویی از یکپارچه کردن فعالیت های بازاریابی.
1-1-بیان مسئله
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-06-31] [ 06:41:00 ب.ظ ]
|