پایان نامه قابلیت فناوری اطلاعات و اثرات آنها بر نوآوری در شرکت |
صفحه | عنوان |
7 | نمودار( 1 – 1 ) قابلیت فن آوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان بر نوآوری…………………………………………………………………….. |
52 | نمودار( 3 – 1 ) نحوه جمع آوری پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………….. |
63 | نمودار(4 – 1 ) توزیع فراوانی نمونه به تفکیک سن ………………………………………………………………………………………………………………… |
63 | نمودار(4 – 2 ) توزیع فراوانی نمونه به تفکیک جنسیت ………………………………………………………………………………………………………….. |
64 | نمودار(4 – 3 ) توزیع فراوانی نمونه به تفکیک سابقه کار پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………. |
64 | نمودار(4 – 4 ) توزیع فراوانی نمونه به تفکیک میزان تحصیلات پاسخ دهندگان…………………………………………………………………….. |
65 | نمودار (4 – 5) توزیع فراوانی نمونه به تفکیک میزان عنوان پست سازمانی ……………………………………………………………………………. |
65 | نمودار (4 – 6) توزیع فراوانی نمونه به تفکیک میزان سابقه سازمان…………………………………………………………………………………………. |
66 | نمودار(4 – 7) توزیع فراوانی نمونه به تفکیک تعداد کارکنان سازمان……………………………………………………………………………………… |
69 | نمودار (4 – 8 ) ضرایب استاندارد شده فرضیه اصلی ………………………………………………………………………………………………………………… |
70 | نمودار (4 – 9 ) اعداد معناداری فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………………………….. |
70 | نمودار (4 – 10 ) ضرایب استاندارد شده فرضیه فرعی 1………………………………………………………………………………………………………….. |
71 | نمودار (4 – 11 ) اعداد معناداری فرضیه فرعی 1……………………………………………………………………………………………………………………… |
72 | نمودار( 4 – 12 ) ضرایب استاندارد شده فرضیه فرعی 2………………………………………………………………………………………………………….. |
72 | نمودار (4 – 13 ) اعداد معناداری فرضیه فرعی 2……………………………………………………………………………………………………………………… |
73 | نمودار (4 – 14 ) ضرایب استاندارد شده فرضیه فرعی 3………………………………………………………………………………………………………….. |
74 | نمودار( 4 – 15 ) اعداد معناداری فرضیه فرعی 3……………………………………………………………………………………………………………………… |
74 | نمودار (4 – 16) ضرایب استاندارد شده فرضیه فرعی 4……………………………………………………………………………………………………………. |
75 | نمودار( 4 – 17 ) اعداد معناداری فرضیه فرعی 4……………………………………………………………………………………………………………………… |
75 | نمودار( 4 – 18) ضرایب استاندارد شده فرضیه فرعی 5……………………………………………………………………………………………………………. |
76 | نمودار 4( – 19) اعداد معناداری فرضیه فرعی 5………………………………………………………………………………………………………………………. |
76 | نمودار (4 – 20) ضرایب استاندارد شده فرضیه فرعی 6 …………………………………………………………………………………………………………… |
77 | نمودار( 4 – 21) اعداد معناداری فرضیه فرعی 6……………………………………………………………………………………………………………………….. |
https://urlscan.io/result/bae2c8cd-3f68-4c76-ad85-a6fc085f1856/
فصل اول :
کلیات پژوهش
1 – 1 – مقدمه
تکنولوژی در توسعه اقتصادی و اجتماعی همواره یک وسیله ضروری بوده و خواهد بود . امروزه بر همگان روشن است که علت اصلی کندی کشورهای در حال توسعه در پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی و حتی فرهنگی ، ناتوانی آن ها در باز شناخت یا گسترش تکنولوژی درست و بهره گیری از آن در فعالیت های تولیدی است .
فناوری همواره به عنوان یک ابزار، بخشی از زندگی ما را تشکیل داده است و با افزایش توانایی های بشر به عنوان سازگاری با محیط برای رهایی از نیروهای قهار طبیعت مطرح بوده است . اهمیت و جذب و به کارگیری فناوری های جدید در دنیای کنونی توسط شرکت ها و سازمان ها بر کسی پوشیده نیست . یکی از علل توجه به این فن افزایش رقابت در ابعاد کیفیت ، هزینه ، زمان و به طور کلی بهره وری در عرصه بین المل است .
بررسی ها نشان می دهند که سازمان ها عمدتاً در 4 زمینه از فناوری اطلاعات بیشتر بهره می گیرند که عبارتند از : امور پردازش اطلاعات، تصمیم گیری ،اشتراک اطلاعات و نو آوری. در امور پردازشی ، سازمان با کمک فناوری اطلاعات به جمع آوری ، تبدیل ، ایجاد ، نگهداری ، ثبت و ارسال اطلاعات می پردازد . در امر تصمیم گیری نیز از ابزارهای فناوری اطلاعات می توان سیستم های پشتیبانی تصمیم و یا سیستم های خبره را نام برد . به کارگیری فناوری اطلاعات می تواند به خلق نوآوری در سازمان در ارائه کالا یا خدمات و حمایت از مشتریان و ایجاد برتری رقابتی بینجامد . امروزه بکارگیری فناوری اطلاعات بخشی لاینفک مشاغل علی الخصوص مدیریتی است . مدیران باید بتوانند کارشناسان فنی را به شکلی وا دارند تا از نوآوری های فناوری در تغییر ماهیت مشاغل و امور سازمان در جهت بهره وری و اثر بخشی بیشتر استفاده کنند .
در محیط متغیر و دانش محور کنونی تنها سازمان های نوآور می توانند موجودیت خود را حفظ کرده و به نیاز های مشتریان و ذی نفعان در اسرع وقت پاسخ دهند. در واقع می توان گفت که سازمان های نوآور بهتر و سریعتر از سایر سازمان ها می تواند به چالش های محیطی پاسخ دهند. نوآوری را می توان فرآیند ایجاد تعییرات نو، سازنده و موفق در بازار تعریف کرد. نوآوری پنجره ای از فرصت های جدید را به روی سازمان می گشاید به همین دلیل لازم است که سازمان ها فعالیت های نوآورانه را در دستور کار خود قرار داده و منابع و محدویت های موجود در این زمینه را شناسایی و درصدد بهبود منابع و رفع محدودیت ها برآیند.
امروزه سازمان های پسا صنعتی سازمان های مبتنی بر دانش هستند که بقا و موقعیت شان وابسته به خلاقیت، نوآوری، کشف و ابتکار می باشد(مارتینز و تربلانک[1]، 2003). امروزه نوآوری به طور فزاینده ای به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت دراز مدت شرکت در بازار های رقابتی محسوب می شود. دلیل این امر آنست که شرکت های با ظرفیت ایجاد نوآوری قادر خواهند بود سریعتر و بهتر از شرکت های غیر نوآور به چالشهای محیطی پاسخ دهند( جیمنز-جیمنز[2]، 2008).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 02:34:00 ب.ظ ]
|