لطفا صفحه را ببندید
3-6-2- پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………. 49
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیه ها
4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………. 53
عنوان صفحه
4-2- گردآوری دادهها و آمارههای توصیفی تحقیق……………………………………………………………….. 53
4-3-آزمون فرضیههای تحقیق با استفاده از آمار استنباطی…………………………………………………………. 58
4-3-1- آزمون فرضیهی اول…………………………………………………………………………………………….. 60
4-3-2- آزمون فرضیهی دوم……………………………………………………………………………………………. 61
4-3-3- آزمون فرضیهی سوم……………………………………………………………………………………………. 61
4-3-4- آزمون فرضیهی چهارم…………………………………………………………………………………………. 62
فصل پنجم:نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1- مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………… 65
5-2-یافتههای تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 65
5-3-محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………. 68
5-4- پیشنهادهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 68
5-4-1- پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………… 69
5-4-2- پیشنهادهایی برای تحقیقهای آینده…………………………………………………………………………. 69
منابع و مآخذ
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………….. 71
منابع غیرفارسی……………………………………………………………………………………………………………… 72
پیوست ها
نمونهی پرسشنامه تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 74
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………… 77
فهرست جدول ها
جدول2-1-حیطهی بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………… 34
جدول 3-1- چارچوب مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………… 42
جدول 3-2-مولفههای استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه………………………………………………………. 46
جدول3-3- مولفههای استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه……………………………………………………… 47
جـدول3-4-طیف لیکرت استفاده شده در پرسشنامه تحقیق……………………………………………………… 48
جـدول 3-5- متغیرهای تحقیق، تعداد و شماره سوالات مربوط به هر کدام…………………………………… 49
جـدول 3-6-محاسبهی آلفای کرونباخ مربوط به سوالات پرسشنامه…………………………………………….. 50
جدول 4-1- تعداد پاسخگویان مرد و زن…………………………………………………………………………….. 53
جدول 4-2- پراکندگی در سن پاسخگویان…………………………………………………………………………… 54
جدول 4-3-پراکندگی در میزان تحصیلات پاسخگویان……………………………………………………………. 54
جدول 5-1- مولفههای راهبردی درون سازمانی……………………………………………………………………. 66
جدول5-2- مولفههای عملیاتی درون سازمانی……………………………………………………………………… 66
جدول 5-3-مولفههای راهبردی برون سازمانی………………………………………………………………………. 67
جدول5-4- مولفههای عملیاتی برون سازمانی……………………………………………………………………….. 67
چکیـده
هدف این تحقیق، بررسی عوامل اثرگذار بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه اساتید دانشگاه و مدیران بنگاههای اقتصادی
این مطلب را هم بخوانید :
امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا Quality Score چیست؟
استان خوزستان است. دادههای تحقیق با استفاده از نمونهی آماری شامل 152 پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده و با تدوین چهار فرضیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. روش تحقیق از نظر ماهیت توصیفی و از نظر هدف کاربردی بوده و جهت آزمون فرضیهها آزمون Z به کمک نرمافزارهای SPSS و Excel انجام شده است. شاخصهای بررسی شده به عنوان عوامل اثر گذار بر اجرای بازاریابی الکترونیک 24 مولفه بوده که به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم شدند. نتایج تحقیق نشان داد که چهار فرضیهی تحقیق تایید میشود. یعنی از دیدگاه پاسخ دهندگان مولفههای درون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی و همچنین مولفههای برون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی موثر هستند.
واژههای کلیدی: بازاریابی، بازاریابی الکترونیکی، اینترنت
فصل اول
کلیات تحقیق
1-1-مقـدمه
از اوایل قرن بیستم تحقیقات علمی زیادی در زمینه پیشرفتهای تکنولوژیکی انجام شده و با ایجاد فرصتهای مناسب بیشتری برای تحقیقات علمی، این امر به شکل یک چرخهی طبیعی درآمده است. این چرخه تاثیر با اهمیتی بر ساختارهای جاری در زندگی فردی و اجتماعی افراد و موسسات تجاری و ادارات دولتی داشته و عنصر اصلی در این چرخه « فناوری اطلاعات » بوده است. پیشرفت های فنآوری اطلاعات که تاثیر زیادی بر زندگی فردی و اجتماعی افراد و واحدهای تجاری داشته است، بر بازاریابی و نحوهی فروش محصولات و خدمات مختلف نیز بی تاثیر نبوده و از جنبههای مختلف از جمله مفاهیم و گسترهی فعالیتها بر آن موثر بوده است. بنگاههای تجاری برای افزایش دامنهی فروش و حجم فعالیتهای خود ناگزیر به سرمایهگذاری بر بازاریابی و تبلیغات از جنبههای مختلف شدهانـد. در ایـن تحقیق سعی شده است تـا به ایـن سوال پاسخ داده شود که چه عواملی بر به کارگیری مطلوب بازاریابی الکترونیک در فضای کسب و کار ایران موثرند و برای این منظور عوامل موثر از یک منظر به دو گروه راهبردی و عملیاتی و منظری دیگر به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم شدند. نتیجهی این تحقیق میتواند کاربردی عملی ارائه نماید و هم چنین راهگشایی برای تحقیقات آتی در این زمینه باشد.
1-2- بیان مساله ی تحقیق
بازاریابی الكترونیكی جدیدترین روش بازاریابی به معنی استفاده از اینترنت و دیگر تكنولوژیهای تعاملی در جهت ایجاد و طرحریزی یك گفتگو بین مشتریان شناخته شده و شركت است. این نوع بازاریابی در برگیرندهی بازاریابی فرد به فرد بوده و به شركتها اجازه میدهد كه در جهت سفارشی سازی انبوه متناسب با نیاز مشتریان حركت كنند (کوویلو و همکاران[1]، 2003).
بازاریابی الكترونیكی پدیدهای است كه داد و ستدهای تجاری مبتنی بر روابط پایدار را در محیطهای تعاملی و شبكههای دیجیتالی امكانپذیر میكند. پیادهسازی مؤثر بازاریابی الكترونیكی، نیازمند نگرش بازارگرایی است. پژوهشها نشان میدهند، بین نگرش بازارگرایی و عملكرد رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد (دژپسند، 1382).
در نگرش بازارگرایی یا بازارمدارانه، سازمان به مثابهی یك “سیستم هوشمند بازاریابی[2] ” فرض میشود كه با توجه به نیازها و خواستههای آتی و فعلی مشتریان یا خریداران بالقوه و بالفعل و مسئولیت پذیری نسبت به محیط خارجی فعالیت خود عمل میكند. برای آغاز فرآیند پیادهسازی بازاریابی الكترونیكی، باید به این پرسش پاسخ داده شود: چه كسانی طرح بازاریابی الكترونیكی را پیاده خواهند كرد؟ و چگونه آن را انجام خواهند داد؟ (فرخزاد و آقازاده، 1383). برای پیادهسازی یک بازاریابی الکترونیکی موفق باید به عوامل مختلفی شامل عوامل سخت افزاری و نرم افزاری توجه نمود. یکی از موارد با اهمیت سرمایهگذاری مناسب بر تکنولوژی اطلاعات است.
تحقیقات متعددی نشان دادهاند که با افزایش سرمایهگذاری بر فناوری اطلاعات، بهرهوری نیروی کار و سودآوری شرکت نیز افزایش یافته است. زیرا، با سرمایهگذاری بر فناوری اطلاعات و استفاده از کامپیوترها و نـرم افـزارهای مختلف در زمینه تولید کالا و خدمات و نحـوهی ارائهی آن بـه مشتری، در زمان به شدت صرفـهجویی شده و خطـا و اشتباهات از جانب نیروی انسانی کمتر میشود. ایـن امـر کارایی تولید افزایش میدهد، سهم شرکت را در بازارهای ملی و بین المللی بالا برده و در نهایت به ارزش شرکت ارتقا میبخشد (گو و گرا[3]، 2004).
امروزه بـهكارگیری روشهای الكترونیكی بازاریابی از عـوامل كلیدی موفقیت شركتها به شمار میرود و بنگاههای تجاری ناگزیر به استفاده از روشهای یادآوری شده جهت حفظ بقا در محیط رقابتی هستنند (آقازاده، مهرنوش و استیری، 1390)؛ بنابراین، شناسایی بسترهای بهكارگیری بازاریابی الكترونیكی، ضروری مینماید. بر این اساس تحقیق حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤالهای اساسی است كه ماهیت بازاریابی الكترونیكی چیست؟ بسترهای بهكارگیری بازاریابی الكترونیكی در یك بنگاه اقتصادی كدامند؟ مؤلفههای مؤثر در بهكارگیری بازاریابی الكترونیكی کدامند؟ و میزان اهمیت هر یك از مؤلفهها تا چه حد است (اولویتبندی مؤلفههای مؤثر در به كارگیری بازاریابی الكترونیكی)؟
تعداد صفحه :85
قیمت : 14700تومان
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: حقوقگرایش : جزا و جرم شناسی
موضوع:مبانی و قلمرو جرم انگاری حدود در لایحه پیشنهادی قانون مجازات اسلامی در مقایسه با قانون مجازات اسلامی فعلی
استاد راهنما:استاد مشاور:
سال تحصیلی: 92-93برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده 1مقدمه 2الف: بیان مسأله 2ب : اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 2ج: مرور ادبیات و سوابق مربوطه 3د: اهداف تحقیق 3ه: سؤالات تحقیق 4و: فرضیههای تحقیق 4ر: روش تحقیق 5ز: سازماندهی تحقیق 5فصل اول: مفهوم شناسی و کلیات موضوعمبحث اول: تبیین مفاهیم 7گفتار اول: حد 7الف: حد در لغت 7ب: حد در اصطلاح 8گفتار دوم: قلمرو حدود 9الف: حد زنا 11ب: حد سرقت 11ج: حد قذف 12د: حد محارب 12گفتار سوم: مبانی حدود 13گفتار چهارم: لایحه قانون مجازات اسلامی 15مبحث دوم: ویژگی های حدود و اهمیت اجرای آنها 21گفتار اول: ویژگی های حدود 21گفتار دوم: اهمیت اجرای حدود 21مبحث سوم: شرایط عمومی اجرای حدود 22گفتار اول: شرایط عامۀ تكلیف 22الف: عقل 23ب: بلوغ 23ج: اختیار 23د: علم مرتكب 23گفتار دوم: تكرار و تعدد در حدود 24مبحث چهارم: اصول حاكم بر اجرای حدود 25گفتار اول: اصل لزوم اجرای حد 25گفتار دوم: اصل عدم تأخیر در اجرای حدود 25گفتار سوم: اصل عدم شفاعت در حدود 26گفتار چهارم: اصل عدم كفالت در حد 26مبحث پنجم: تعطیل، تأخیر یا تغییر در اجرای حدود 26گفتار اول: تأخیر در اجرای حد 26الف: باردار بودن زن محكوم به حد 26ب: بیماری محكوم و مستحاضه بودن محكومعلیها 27ج: پناه بردن به حرم مكه 28گفتار دوم: عدم اجرای حد 29الف: حد برای غیر اهل کتاب 29ب: اضطرار 29ج: عفو مجرمان در زمان جنگ 30د: سرزمین دشمن 31ه: عفو زنان بی شوهر 32و: توبه محكوم و عفو وی در جریان اجرای حكم 321-توبه بعد از اقامه بینه 322- توبۀ بعد از اقرار 32گفتار سوم: تغییر كیفیت اجرای حد 33
فصل دوم: جرم انگاری حدود در قانون مجازات اسلامیمبحث اول : تعریف و موارد حد در قانون مجازات اسلامی 36مبحث دوم: شرایط عمومی حد در قانون مجازات اسلامی 38مبحث سوم: راههای اثبات حد در قانون مجازات اسلامی 39مبحث چهارم: تشدید مجازات در صورت تکرار جرایم مستوجب حد 42مبحث پنجم: سقوط مجازات حد در قانون مجازات اسلامی 43مبحث ششم: جهل در جرائم مستوجب حد در قانون مجازات اسلامی ایران 44گفتار اول: جرم زنا 46گفتار دوم: مسكر 48گفتار سوم: جرم سرقت 49مبحث هفتم: علم قاضی 50
فصل سوم: تغییرات جرم انگاری حدود در لایحه مصوب 90 مجازات اسلامیمبحث اول: تعریف و موارد حد 53مبحث دوم: شرایط عمومی حد 54مبحث سوم: راههای اثبات حد 56مبحث چهارم: شركت، معاونت و شروع به جرم حدی 58مبحث پنجم- تخفیف ، تبدیل، سقوط حد 60مبحث ششم: تعدد و تكرار جرم حدی و غیر حدی 65مبحث هفتم: جرائم و مجازاتهای حدی 69گفتار اول: زنا و ملحقات آن 69بند اول: لواط 78بند دوم: تفخیذ 80بند سوم: مساحقه 81گفتار دوم: قوادی 82گفتار سوم: قذف 85گفتارچهارم: سبالنبی 85گفتار پنجم: بحث ارتداد، بدعتگذاری، سحر 87گفتار ششم: مسكر 90گفتار هفتم: سرقت 91گفتار هشتم: محاربه و افسادفیالارض 95بند اول: مفهوم افساد فی الارض و محاربه 95بند دوم: تفکیک محاربه از افساد فی الارض 95بند سوم: محاربه در لایحه مصوب قانون مجازات اسلامی 96نتیجه گیری و پیشنهادات 103منابع و مآخذ 106
چکیدهدر سیستم حقوق کیفری اسلام مجازاتها به چهار قسمت تقسیم شدهاند که عبارتند از: حدود، قصاص، دیات و تعزیرات. در این میان، مجازاتهای حدی به مجازاتهایی اطلاق میشود که از ناحیه شارع تعیین، و در قرآن کریم و یا سنت نبوی بدانها تصریح شده است و حاکم شرع مجاز نیست که در کیفیت یا کمیت آن دخالت کرده آن را کم یا زیاد نماید. ولی با توجه به اینکه تعداد جرایمی که داخل در جرایم مستوجب حد می باشد ثابت و کاملا مشخص نیست و اختلاف نطرهایی در این مورد بین فقها وجود دارد، مثلا مبنای برخی از این جرایم روایتی است که برخی از فقها در سندیت آن تردید دارند. این مسأله باعث شده که نه تنها در تدوین قوانین و مقررات کیفری در کشورهای اسلامی مختلف، بلکه در جرم انگاری های مراحل مختلف قانونگذاری در داخل کشور نیز اختلافاتی بوجود بیاید. بعنوان مثال در لایحه مصوب سال 1390 قانون مجازات اسلامی جرم انگاری های جدیدی مانند ارتداد و سحر و جادو در باب حدود مشاهده می شود که در قانون مجازات فعلی وجود نداشت. نگارنده در نوشتار حاضر نوآوری های لایحه مذکور را در باب حدود مورد مطالعه قرار داده و مبانی جرم انگاری آنها را بررسی نموده است.تغییر قوانین و مقررات به فراخور تغییراتی که در جوامع به وقوع می پیوندد امری لازم و اجتناب ناپذیر است و در تمامی کشورهای دنیا چه آنها که تحت تأثیر سیستم کامن لا و (حقوق عرفی) و چه کشورهایی که تحت تأثیر سیستم رومی- ژرمنی (حقوق نوشته) هستند، به وقوع می پیوندد. لکن بحث اصلی پیرامون چگونگی اعمال این تغییرات و آثار ناشی از آنها است؛ زیرا همواره عنوان اصلاحیه قانون متبادر کننده تغییرات مثبت در قوانین به اذهان است، حال اگر تغییرات اعمال شده مثبت نبوده بلکه به نوعی ناقض اصول باشد کاری عبث و بیهوده است. در نوشتار حاضر نویسنده نوآوری های لایحه مذکور را در باب حدود مورد مطالعه قرارداده و مبانی جرم انگاری آنها را بررسی نموده است و حتی الامکان ریشه های فقهی- حقوقی مواد مندرج در آن را مورد بحث و امعان نظر نیز قرار داده است.
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
تعداد صفحه :119
فرم در حال بارگذاری ...
این بخش تنها می تواند توسط جاوا اسکریپت نمایش داده شود.
فید نظر برای این مطلب