دانلود پایان نامه ارشد:بررسی اثربخشی هوش معنوی و ذهن آگاهی بر بهزیستی روانشناختی و امید به زندگی در بیماران سرطانی شهرخرم آباد |
4-3-3-4 فرضیه فرعی چهارم……………………………………………………………………………………………. 75
4-3-3-5 فرضیه فرعی پنجم……………………………………………………………………………………………… 76
4-3-3-6 فرضیه فرعی ششم……………………………………………………………………………………………… 77
4-3-3-7 فرضیه فرعی هفتم………………………………………………………………………………………………. 78
4-3-3-8 فرضیه فرعی هشتم…………………………………………………………………………………………….. 79
4-3-3-9 فرضیه فرعی نهم……………………………………………………………………………………………….. 80
4-3-3-10 فرضیه فرعی دهم…………………………………………………………………………………………….. 81
4-3-3-11فرضیه فرعی یازدهم…………………………………………………………………………………………… 82
4-3-3-12 فرضیه فرعی دوازدهم……………………………………………………………………………………….. 83
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… 85
5-2 نتایج و دستاوردهای حاصل از تحقیق…………………………………………………………………………….. 85
5-2-1 نتایج فرضیههای اصلی……………………………………………………………………………………………. 85
5-2-2 نتایج فرضیات فرعی………………………………………………………………………………………………. 86
5-3 نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………… 89
5-4 ارائه راهکارها و پیشنهادات………………………………………………………………………………………….. 89
5-4-1 پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………………….. 89
5-4-2 پیشنهادهای پژوهش……………………………………………………………………………………………….. 89
5-5 محدودیتهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 90
فهرست منابع . 91
پیوستها 98
چكیده 109
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1: مقایسه هوش معنوی و هوش متعارف………………………………………………………………….. 48
جدول 3-1: سؤالات پرسشنامه……………………………………………………………………………………………. 55
جدول 3-2 ضریب آلفای کرونباخ متغیرهای پژوهش……………………………………………………………….. 56
جدول 3-2 جلسات مداخله هوش معنوی و ذهن آگاهی…………………………………………………………… 57
جدول 4-1: توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان………………………………………………………………….. 59
جدول 4-2: توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان………………………………………………………………………. 60
جدول (4-3): بارهای عاملی متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………. 61
جدول 4-4: ضریب همبستگی، R2، آماره دوربین-واتسون………………………………………………………… 62
جدول 4-5: تحلیل واریانس……………………………………………………………………………………………….. 62
جدول 4-6: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه اول…………………………………………………….. 63
جدول 4-7: ضریب همبستگی، R2، آماره دوربین-واتسون………………………………………………………… 64
جدول 4-8: تحلیل واریانس … 65
جدول 4-9: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه . 65
جدول (4-10): تحلیل واریانس ضریب همبستگی، R2، آماره دوربین-واتسون……………………………….. 67
جدول 4-11: تحلیل واریانس……………………………………………………………………………………………… 67
جدول 4-12: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه 3 . 68
جدول 4-13: ضریب همبستگی، R2، آماره دوربین-واتسون………………………………………………………. 69
جدول 4-14 تحلیل واریانس……………………………………………………………………………………………… 70
جدول 4-15: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه 4 . 70
جدول 4-16: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه………………………………………………………… 72
جدول 4-17: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه. 73
جدول 4-18: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه………………………………………………………… 74
جدول 4-19: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه………………………………………………………… 75
جدول 4-20: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه………………………………………………………… 76
جدول 4-21: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه . 77
جدول 4-22:نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه………………………………………………………….. 78
جدول 4-23:نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه………………………………………………………….. 79
جدول 4-24:نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه………………………………………………………….. 80
جدول 4-25: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه. 81
جدول 4-26: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه………………………………………………………… 82
جدول 4-28: نتایج حاصل از آزمون رگرسیون برای فرضیه………………………………………………………… 83
فهرست نمودار
عنوان صفحه
نمودار 4-1: هیستوگرام باقیمانده استانداردشده 63
نمودار 4-2: پراکنش باقیمانده اطراف خط نرمال . 64
نمودار 4-3: هیستوگرام باقیمانده استانداردشده 66
نمودار 4-4: پراکنش باقیمانده اطراف خط نرمال . 66
نمودار 4-5: هیستوگرام باقیمانده استانداردشده 68
نمودار 4-6: پراکنش باقیمانده اطراف خط نرمال . 69
این مطلب را هم بخوانید :
نمودار 4-7: هیستوگرام باقیمانده استانداردشده 71
نمودار 4-8: پراکنش باقیمانده اطراف خط نرمال . 71
فصل اول
کلیات پژوهش
1-1 مقدمه
سرطان از دیرباز یک بیماری شناختهشده است. همچنان در ذهن مردم بهعنوان یک بیماری مهلک به شمار میرود. این بیماری از سالها قبل چهره خشن خود را به معرض قضاوت و دید عموم گذاشته و باورها در مورد غیرقابل درمان بودن آن قوت گرفته است. ابتلا به بیماری سرطان و تأیید آن بعد از نمونهبرداری و گزارش آسیبشناسی بحران بزرگی را برای بیمار و خانواده او به همراه دارد. این مشکل بزرگ آرامش خانوادهها را متزلزل میسازد و نگرانیهایی را برای آنها به وجود میآورد؛ اما بهراستی سرطان، بیماری مهلک و خطرناکی است؟ و آیا رفتاری اینگونه خشن و غیرقابل درمان دارد؟ در این پژوهش ضمن بحث درباره بیماری سرطان به بررسی دو روش درمانی هوش معنوی و ذهن آگاهی و تأثیر این دو در بهزیستی روانشناختی و امید به زندگی بیماران پرداخته میشود (تیرگانی، 1387).
1-2 بیان مسئله پژوهش
در جهان امروز بیش از 200 نوع سرطان شناختهشده است که این سرطانها میتوانند بافتهای مختلف بدن را احاطه کنند. سرطان نوعی بیماری است که در آن سلولها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست میدهند و این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسدشدن بافتهای سالم میشود (سازمان بهداشت جهانی[1]، 2007). سرطانهای دوران کودکی مشتمل بر 12 بدخیمی با سببشناسی و آسیبشناسی و میزان مرگومیر متفاوت است، از میان آنها لوسمی و تومورهای مغزی شایعترین بدخیمیهای اطفال میباشند. اگر در کودکی ابتلا به سرطان تشخیص داده شد، باید هر چه سریعتر وی را یک مرکز درمانی مخصوص سرطان فرستاد. با توجه به اینکه از هر 10000 کودک فقط یک نفر به سرطان مبتلا میشود برای پزشک مواجهشدن با کودک مبتلابه سرطان غیرمعمول است (هاشمی قربان لو، 1379).
در برخی از سرطانها سلولهای سرطانی از ویژگی غدد درونریز برخوردار هستند و ممکن است با ترشح مواد استروئیدی موجب پیدایش افسردگی عمده در بیماران شوند. همچنین درمانهای سخت همچون
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-02] [ 05:04:00 ب.ظ ]
|