دانلود پایان نامه ارشد:بررسی رابطه ی بین اعتماد سازمانی و عدالت سازمانی با بهره وری نیروی انسانی کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود |
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 145
3-1 روش پژوهش………………………………………………………………………………. 145
3-2 قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی پژوهش …………………………………………… 146
3-2-1 قلمرو موضوعی…………………………………………………………………….. 146
3-2-2 قلمرو مکانی ……………………………………………………………………….. 146
3-2-3 قلمرو زمانی……………………………………………………………………….. 146
3-3 جامعه و نمونه ی آماری پژوهش……………………………………………………… 147
3-3-1 جامعه ی آماری …………………………………………………………………….. 147
3-3-2 نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………. 147
3-3-3 تعیین حجم نمونه …………………………………………………………………… 148
3-4 متغیرهای پژوهش ……………………………………………………………………. 149
3-4-1 متغیر مستقل ……………………………………………………………………….. 149
3-4-2 متغیر وابسته………………………………………………………………………… 149
3-5 روش گردآوری اطلاعات……………………………………………………………… 150
3-5-1 ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………….. 150
3-5-2 ساختار پرسشنامه ………………………………………………………………….. 151
3-6 تعیین قابلیت اعتبار یا روایی و قابلیت اعتماد یا پایایی ابزار پژوهش………………… ….. 152
3-6-1 قابلیت اعتبار یا روایی ابزار پژوهش………………………………………………. 153
3-6-1-1 تحلیل عاملی……………………………………………………………………… 154
3-6-1-2 انواع تحلیل عاملی ………………………………………………………………. 154
3-6-1-3 کفایت نمونه گیری……………………………………………………………….. 154
3-6-1-4 شاخص KMO………………………………………………………………….. 155
3-6-1-5 آزمون بارتلت……………………………………………………………………. 155
3-6-1-6 نتایج تحلیل عامل اکتشافی پرسشنامه ی اعتماد سازمانی ……………………….. 155
3-6-1-7 نتایج تحلیل عامل اکتشافی پرسشنامه ی عدالت سازمانی ……………………….. 156
3-6-1-8 نتایج تحلیل عامل اکتشافی پرسشنامه ی بهره وری نیروی انسانی ……………… 156
3-6-2 قابلیت اعتماد یا پایایی ابزار پژوهش ……………………………………………… 157
3-6-3 روش آلفای کرونباخ………………………………………………………………… 157
3-7 نحوه ی اجرای پژوهش……………………………………………………………….. 159
3-8 معرفی شیوه های تحلیل آماری………………………………………………………… 159
3-8-1 آزمون كولموگروف – اسمیرنوف (KS)……………………………………………. 160
3-8-2 آزمون T یك نمونه ای (آزمون میانگین یک جامعه)……………………………….. 161
3-8-3 آزمون T دو نمونه ای (مقایسه ی میانگین دو جامعه)……………………………… 161
3-8-4 آزمون مقایسه ی میانگین چند جامعه (ANOVA)………………………………… 162
3-8-5 آزمون توکی………………………………………………………………………… 162
3-8-6 رگرسیون چندگانه…………………………………………………………………… 163
3-8-7 همبستگی……………………………………………………………………………. 163
3-9 نرم افزار مورد استفاده در پژوهش …………………………………………………… 164
فصل چهارم : یافته های پژوهش و تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 166
بخش اول: آمار توصیفی……………………………………………………………………. 167
4-1 بررسی مشخصات دموگرافیک (جمعیت شناختی) اعضای نمونه…………………….. 167
4-1-1 وضعیت جنسیّت پاسخ دهندگان…………………………………………………….. 167
4-1-2 وضعیت سنّ پاسخ دهندگان…………………………………………………………. 168
4-1-3 میزان تحصیلات پاسخ دهندگان…………………………………………………….. 169
4-1-4 وضعیت استخدامی پاسخ دهندگان…………………………………………………… 170
4-1-5 سابقه ی کار پاسخ دهندگان…………………………………………………………. 171
بخش دوم: آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها …………………………………………….. 172
4-2 بررسی فرض نرمال بودن داده ها با استفاده از نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف ….. 172
4-3 بررسی فرضیه ی اصلی (آزمون رگرسیون چندگانه)………………………………… 173
4-3-1 فرضیه ی اصلی……………………………………………………………………. 173
4-3-2 تحلیل و تفسیر گام ها ………………………………………………………………. 174
4-4 بررسی فرضیه های فرعی (نتایج آزمون همبستگی)…………………………………. 176
4-4-1 فرضیه ی فرعی 1…………………………………………………………………. 176
4-4-2 فرضیه ی فرعی 2 ………………………………………………………………… 177
4-4-3 فرضیه ی فرعی 3 ………………………………………………………………… 178
4-4-4 فرضیه ی فرعی 4 ………………………………………………………………… 178
4-4-5 فرضیه ی فرعی 5 ………………………………………………………………… 179
4-4-6 فرضیه ی فرعی 6 ………………………………………………………………… 180
4-4-7 فرضیه ی فرعی 7 ………………………………………………………………… 181
4-5 بررسی وضعیت موجود (کنونی) متغیرهای پژوهش و مؤلفه های آن (نتایج آزمون Tیک نمونه ای) 182
4-5-1 نتایج بدست آمده از آزمون T یک نمونه ای شامل دو خروجی می باشد…………… 182
4-5-2 تفسیر نتایج جدول (4-17)…………………………………………………………. 184
4-6 آزمون نقش جنسیت در دیدگاه پاسخ دهندگان (آزمون T دو نمونه ای)……………….. 187
4-7 نتایج آزمون مقایسه ی میانگین چند جامعه (ANOVA)…………………………….. 189
4-7-1 آزمون نقش سنّ در دیدگاه پاسخ دهندگان……………………………………………. 189
4-7-2 آزمون نقش سطح تحصیلات در دیدگاه پاسخ دهندگان……………………………… 190
4-7-3 آزمون نقش وضعیت استخدامی در دیدگاه پاسخ دهندگان…………………………… 191
4-7-3-1 توانایی……………………………………………………………………………. 192
4-7-4 آزمون نقش سابقه ی کار در دیدگاه پاسخ دهندگان………………………………….. 194
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادهای پژوهش
مقدمه ……………………………………………………………………………………….. 196
5-1 مرور فصل های پنچگانه ی پژوهش………………………………………………….. 197
5-2 یافته های پژوهش و بحث پیرامون آن………………………………………………… 198
این مطلب را هم بخوانید :
5-2-1 یافته های توصیفی پژوهش…………………………………………………………. 198
5-2-1-1 یافته های حاصل از ویژگی های جمعیت شناختی……………………………….. 198
5-2-1-2 یافته های حاصل از بررسی وضعیت متغیرهای پژوهش و مؤلفه های آنها…….. 198
5-2-1-2-1 یافته های حاصل از بررسی وضعیت کنونی متغیر اعتماد سازمانی و مؤلفه های آن 198
5-2-1-2-2 یافته های حاصل از بررسی وضعیت کنونی متغیر عدالت سازمانی و مؤلفه های آن 200
5-2-1-2-3 یافته های حاصل از بررسی وضعیت کنونی متغیر بهره وری نیروی انسانی و مؤلفه های آن 203
5-2-2 یافته های استنباطی پژوهش………………………………………………………… 205
5-2-2-1 یافته های منتج از فرضیه های پژوهش…………………………………………. 205
5-2-2-1-1 فرضیه ی اصلی (یافته های حاصل از تحلیل رگرسیون)……………………. 206
5-2-2-1-2 فرضیه ی فرعی اول (یافته های حاصل از تحلیل همبستگی)……………….. 207
5-2-2-1-3 فرضیه ی فرعی دوم (یافته های حاصل از تحلیل همبستگی)………………… 207
5-2-2-1-4 فرضیه ی فرعی سوم (یافته های حاصل از تحلیل همبستگی)……………….. 208
5-2-2-1-5 فرضیه ی فرعی چهارم (یافته های حاصل از تحلیل همبستگی)…………….. 208
5-2-2-1-6 فرضیه ی فرعی پنجم (یافته های حاصل از تحلیل همبستگی)………………. 208
5-2-2-1-7 فرضیه ی فرعی ششم (یافته های حاصل از تحلیل همبستگی)………………. 209
5-2-2-1-8 فرضیه ی فرعی هفتم (یافته های حاصل از تحلیل همبستگی)……………….. 209
5-2-2-2 جمع بندی یافته های پژوهش…………………………………………………….. 211
5-2-2-3 سایر یافته های پژوهش………………………………………………………….. 212
5-3 پیشنهاد های پژوهش…………………………………………………………………… 214
5-3-1 پیشنهادهای منتج از فرضیه های پژوهش …………………………………………. 214
5-3-2 سایر پیشنهادهای پژوهش ………………………………………………………….. 214
5-3-3 پیشنهاد به پژوهشگران آتی ………………………………………………………… 225
5-4 محدودیت های پژوهش………………………………………………………………… 227
5-4-1 محدودیت مکانی…………………………………………………………………….. 227
5-4-2 محدودیت های ناشی از نمونه گیری……………………………………………….. 227
5-4-3 محدودیت های دیگر………………………………………………………………… 227
5-5 مدل نهائی پژوهش ……………………………………………………………………. 229
بخش اول: منابع…………………………………………………………………………….. 231
الف) منابع فارسی…………………………………………………………………………… 231
ب) منابع لاتین………………………………………………………………………………. 241
بخش دوم: پیوست ها……………………………………………………………………….. 254
چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………………… 276
فهرست نگاره ها
عنوان صفحه
نگاره ی (1-1). مدل تحلیلی اولیه ی پژوهش……………………………………………… 15
نگاره ی (1-2). مدل فرآیندی پژوهش……………………………………………………… 24
نگاره ی (2-1). فرآیند اعتماد………………………………………………………………. 35
نگاره ی (2-2). ابعاد اعتماد………………………………………………………………… 37
نگاره ی (2-3). مراحل تکاملی اعتماد……………………………………………………… 39
نگاره ی (2-4). مفاهیم اعتماد سازمانی…………………………………………………….. 47
نگاره ی (2-5). مُدل مارتینز……………………………………………………………….. 49
نگاره ی (2-6). مُدل مارپیچی اعتماد………………………………………………………. 51
نگاره ی (2-7). مدل پیشنهادی اعتماد……………………………………………………… 53
نگاره ی (2-8). روابط میان عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت تعاملی…………… 65
نگاره ی (2-9). عوامل مؤثر بر بهره وری ……………………………………………………………………………………………………………………. 85
نگاره ی (2-10). مدل چرخه ی بهره وری………………………………………………… 87
نگاره ی (2-11). چرخه ی دمینگ………………………………………………………… 90
نگاره ی (2-12). اجزای مدل 5s در ارتقای بهره وری و کیفیت…………………………. 92
نگاره ی (2-13). مدل گودوین در ارتقای بهره وری………………………………………. 93
نگاره ی (2-14). مدل شماتیک بهبود بهره وری استوارت………………………………… 94
نگاره ی (2-15). مدلی برای بهره وری خدمات…………………………………………… 100
نگاره ی (2-16). عوامل مؤثر بر بهره وری کارکنان…………………………………….. 104
نگاره ی (2-17). مدل تحلیلی پژوهش…………………………………………………….. 143
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول (2-1). سیر تاریخی تکوین مفهوم عدالت سازمانی………………………………….. 73
جدول (2-2). چارچوب نظری پژوهش …………………………………………………… 143
جدول (3-1). متغیرهای پژوهش ………………………………………………………….. 149
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 10:04:00 ب.ظ ]
|